Ekonomika

Vyhlášení 9. ročníku soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2017″ a 7. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2017“

Praha 10. května 2017

ČESKÁ CHUŤOVKA – LÁSKA NA PRVNÍ OCHUTNÁNÍ

Kolikrát   denně zažijete radost nebo vás něco potěší? Na to asi není  snadné odpovědět, nicméně minimálně  pětkrát  denně  by  se  mělo  jíst,  takže  přinejmenším   tolikrát  také  máte  každý  den příležitost zažít  drobnou  nebo i větší radost či potěšení z dobrého jídla. Pokud ovšem nekupujete potraviny   výhradně  podle   jejich  nejnižší   ceny a nic  jiného  vás  nezajímá. Pro takové  značka Česká chuťovka ani  značka  Dětská chuťovka  určeny nejsou. Určitě  je však většina těch, kteří se chtějí jídlem  nejen zasytit,  ale také, a možná dokonce především, si na něm báječně pochutnat a udělat tak něco i pro svou dobrou náladu, která je  náramně  důležitá pro každého z nás i pro naše okolí. Zkrátka výtečná  chuť  je teprve tím,  co potravinu  skutečně   korunuje.   A nelze jí ani docílit  bez dodržení správných technologických postupů a bez kvalitních vstupních surovin.

Značky ČESKÁ CHUŤOVKA a potažmo i DĚTSKÁ CHUŤOVKA  vznikly  jako spontánní iniciativa skupiny  zapálených potravinářských  odborníků  ve  snaze čelit  nepřiměřenému  tlaku  trhu na co největší láci potravin, kdy  mnozí výrobci  byli i proti svému přesvědčení nuceni zaměňovat tradiční suroviny různými zlevňujícími náhražkami, aby těmto nemilosrdným požadavkům vyhověli a obstáli v tvrdé  konkurenci.  V zájmu  tradic,  dobré pověsti  českého potravinářství, a  především  v zájmu spotřebitelů  tak  soutěž  Česká chuťovka  letos ocení už podeváté (Dětská chuťovka posedmé) ty potravináře,  pro   které  je  kvalita a  výtečná chuť  jimi  vyráběných  potravin   nezpochybnitelnou  hodnotou  a součástí  jejich stavovské  cti.  Důraz  na  výtečnou  chuť   je také  tím  stěžejním,  co  obě značky odlišuje od všech dalších ocenění, která mohou potraviny u nás získat.

Čeští potravináři na soutěži Česká chuťovka oceňují také její nezávislost, podepřenou od samého začátku především autoritou uznávaných odborníků napříč různými obory, kteří nepodléhají žádným lobbistickým tlakům a rozhodují naprosto průhledně a nestranně. Zájem o značky ČESKÁ a DĚTSKÁ CHUŤOVKA  každoročně vzrůstá  i proto, že se snaží vyhnout zbytečné byrokracii a deklarují zákazníkovi jen to, co je obsaženo už v jejich názvu:  oceněná potravina byla vyrobena českým výrobcem a na území ČR a především – spotřebiteli bude chutnat!

Po osmi úspěšných ročnících se budou letos výrobci kvalitních českých potravin tedy znovu ucházet o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2017“, nad níž opět převzala odbornou garanci renomovaná Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, která spojuje dlouholetou tradici s progresivními směry a obory ve vědě a výzkumu, včetně potravinářského, a rovněž VOŠES, SPŠPT a SOŠPV (PODSKALSKÁ), kde budou na podzim probíhat i veškerá hodnocení přihlášených výrobků. Odborným patronem soutěže je i letos rektor VŠCHT prof. Ing. Karel Melzoch, CSc.

Značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA, která je raritou i ve světovém měřítku, bude opět udělovat dětská porota složená z členů Dětské tiskové agentury, studentů 1. ročníku školy „PODSKALSKÁ“ a žáků ZŠ Londýnská. Jen výrobky označené touto značkou se mohou chlubit tím, že si ji vysoutěžily v senzorickém testování přímo dětmi a odrážejí tak věrně dětské chuťové preference, které jsou často  jiné  než  u dospělých.  Kromě  toho  se organizátoři  snaží  propagací  této značky  podpořit zájem mladé generace o uplatnění v potravinářském průmyslu.

Za osm let existence se značkami Česká chuťovka a Dětská chuťovka může pyšnit již celkem 534 potravin. Devátý ročník soutěže se opět koná pod záštitou předsedy Senátu PČR Milana Štěcha a pod záštitou ministra zemědělství Mariana Jurečky. Předávání ocenění se uskuteční          19. října tradičně v důstojné atmosféře historických prostor Valdštejnského paláce, sídle Senátu. Přítomní novináři tam i letos na základě vlastní ochutnávky předají třem z oceněných plaketu „Cena novinářů – Česká chuťovka 2017“ a již popáté bude také jedna výrazná osobnost českého potravinářství slavnostně poctěna titulem „Rytíř české chuti“.

Uzávěrka přihlášek výrobců do letošní soutěže je 15. září. Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech oceněných výrobců a potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky od držitelů ocenění.

Generálním partnerem České chuťovky je tradičně skupina Ahold. Váženým partnerem  soutěže je opět  Hasičská vzájemná pojišťovna,  která poskytne jejím účastníkům 15% slevu na pojištění soukromého majetku, odpovědnosti a pojištění úrazu. Pěti nejlépe hodnoceným účastníkům pak poskytne 10% – 50% slevu na pojištění podnikatelských rizik.

Mediálním partnerem soutěže je vydavatelství AGRAL s tituly Potravinářská Revue, Potravinářský zpravodaj a ŘEZNICKO/UZENÁŘSKÉ noviny, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně i Dětská tisková agentura.

www.ceskachutovka.cz       www.facebook.com/ceskachutovka

Josef Sléha               

ČESKÁ CHUŤOVKA – ZNAČKA, KTERÁ SI NA NIC NEHRAJE

 

Sdílejte ...