Ekonomika

Téměř polovina Čechů nakupuje vánoční dárky s předstihem dvou a více měsíců

Modletice 24. října 2025

 Mezi top dárky patří spotřební elektronika, oblečení nebo zážitky. Proto BILLA rozšířila svůj Partnerský program v aplikaci o další zajímavé nabídky.

Vánoční sezona se nezadržitelně blíží a Češi se na ni už začali připravovat. Podle aktuálního průzkumu společnosti BILLA nakupuje téměř polovina Čechů dárky v listopadu a čtvrtina dokonce ještě dříve. I dárky nakupujeme za výhodnou cenu a rádi využíváme slevové kupony, nejčastěji pak v mobilních aplikacích.

Nakupujeme s předstihem, ale i impulzivně

Podle průzkumu společnosti BILLA více než čtvrtina (28 %) Čechů pořizuje dárky už tři a více měsíců před Vánoci, 44 %v listopadu a 23 % v prosinci. Na poslední chvíli, pár dní před Štědrým dnem, nakupuje jen 5 % dotázaných. Zajímavé je, že ačkoli 42 % Čechů plánuje své nákupy dopředu, 22 % se řídí impulzem a nakupuje bez větší přípravy. Každý pátý (20 %) pak přiznává, že nákupy odkládá co nejdéle, protože „nemá čas nebo nápady“.

Slevové kupony hrají stále větší roli i při nákupu dárků na Vánoce

Češi milují slevy. Téměř tři čtvrtiny (71 %) respondentů uvedly, že při vánočních nákupech slevové kupony využívají pravidelně nebo alespoň občas. Nejčastěji je lidé získávají v mobilních aplikacích obchodů (33 %), na webových stránkách (25 %) nebo prostřednictvím newsletterů (14 %).

Při výběru dárků zákazníci nejvíce oceňují slevy na domácí produkty (29 %), módu (17 %) a zdraví a wellness služby (16 %). Oblíbené jsou také zážitky a cestování (14 %) – dárky, které přinášejí radost a nové vzpomínky.

Věrní zákazníci společnosti BILLA využívají Partnerský program již rok. Nabídka se od té doby téměř zdvojnásobila

Mobilní aplikace BILLA Česká republika nabízí svým uživatelům široké portfolio výhodných slev a dárkových tipů již rok. Původní nabídka 17 partnerských slev se nyní téměř zdvojnásobila a zákazníci mohou v aplikaci využívat slevy od celkem 30 partnerů. „Češi jsou v nákupech velmi racionální – sledují ceny, využívají výhodné nabídky a zároveň hledají dárky, které mají trvalou hodnotu. Naše aplikace jim přináší nejen inspiraci, ale i úsporu, kterou ocení právě v období před Vánocemi,“ uvedla vedoucí týmu CRM & Digital v BILLE Lucia Popíková.

Nový partnerský program nabízí slevy na zboží, kterým Češi nejraději obdarovávají své blízké. Nejčastějšími dárky jsou domácí spotřebiče nebo dekorace (29 %), následované oblečením (17 %), zážitky v podobě voucherů do wellness, na masáže (16 %), cestování (14 %) nebo kulturní akce a sportovní vybavení.

Příklady aktuálních slev partnerského programu v aplikaci BILLA

Cestování a zážitky

  • Sleva 3 000 Kč na zájezdy do Vietnamu nebo na Kubu
  • Sleva na bobovou dráhu ve ski areálu Monínec
  • 15% sleva na pobyt v Resortu Monínec
  • 10% sleva na skipas do Resortu Rokytnice

Móda a doplňky

  • 30% sleva na produkty značky Salomon
  • 10–20% sleva na zboží Alpine Pro
  • 25% sleva na oblečení Under Armour
  • Sleva 100 Kč na nákup sportovního zboží v Decathlonu
  • 25% sleva na spodní prádlo značky Astratex

Domácnost a elektronika

  • Výhodné nabídky u partnerů Philips, Samsung, Tescoma, Kärcher a Scan Quilt

Knihy a dárky

  • Sleva na knihy v knihkupectví Dobrovský
  • Slevy v obchodech Albi, Bambule, Ovečkárna a na předplatné Prima+

Zdraví

  • 30% sleva v oční optice Alensa

* Průzkum pro společnost BILLA realizovala agentura Instant Research (Ipsos) na vzorku 500 respondentů ve dnech 20.–22. října 2025.

   

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši více než 35 mld. Kč (2023), s 287 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí jejích vybraných privátních značek – především Vocílky a České farmy. Mezi další oblíbené privátní značky se řadí Srdce domova, Nice Bites, BILLA bio, BILLA, BILLA Premium, BILLA Ready, BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora.    

   

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, BILLA PLUS, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. Více informací na: http://www.billa.cz.

Sdílejte ...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *