Ekonomika

Babiččina volba podporuje včely a udržitelné zemědělství: díky projektu vzniklo už přes 1,5 milionu nových opylovačů

Praha, 26. září 2025

Člen největšího mlýnského uskupení v Evropě GoodMills Česko a zároveň producent mouk Babiččina volba rozšiřuje své aktivity v oblasti udržitelnosti a pomoci lokálním komunitám. Prostřednictvím této iniciativy značka podporuje místní včelaře a přispívá tak k rozvoji včelích populací. Zároveň stojí za včelařskými kroužky, které vychovávají novou generaci včelařů a včelařek. Finanční podpora míří i k farmářům, kteří zakládají medonosné pásy. Projekt letos vstoupil do své druhé sezony a už přispěl k existenci více než 1,5 milionu včel a značka tak díky těmto aktivitám pomáhá udržovat zdravé ekosystémy v našich regionech.

Včely hrají zásadní roli při zachování ekologické rovnováhy a potravinové bezpečnosti. Odhaduje se, že až 70 procent zemědělských plodin závisí na opylování. Přesto počet včelstev v Česku od roku 2022 výrazně klesá a podle Českomoravské společnosti chovatelů jde o desítky tisíc[1]. Včely a další opylovači mají přímý vliv na kvalitu zemědělství i životního prostředí v českých regionech. Jejich úbytek je problém, který se dotýká všech – od farmářů až po spotřebitele. Proto se značka rozhodla začít podporovat včelaře i zemědělce, kteří vytvářejí vhodné podmínky pro jejich přežití.

Projekt značky Babiččina volba dnes zahrnuje více než třicet pět podpořených subjektů. „Včelaři od nás získávají finanční příspěvky na zakládání nových včelstev a rozšiřování chovů, zemědělci zakládají mezi poli takzvané medonosné pásy, které poskytují potravu a útočiště opylovačům, a včelařské kroužky dostávají podporu pro vzdělávání nové generace včelařů a včelařek. V letošním roce byly navíc financovány projekty zaměřené na návrat ohrožených druhů čmeláků do české přírody. Babiččina volba tak doposud přispěla k životu více než 1,5 milionu včel,“ dodává k projektu Kateřina Hanusová, marketingová manažerka značky Babiččina volba.

Značka letos podnikla i další kroky směrem k udržitelnějšímu fungování. V rámci redesignu obalů přešla kompletně na obaly vyráběné z papíru s certifikací FSC, která garantuje, že použité suroviny pocházejí z odpovědně obhospodařovaných lesů a jejich výroba probíhá šetrně k životnímu prostředí. Současně značka přistoupila i k úpravám v produktovém portfoliu s cílem usnadnit orientaci zákazníkům. Hladká mouka Dortová byla přejmenována na Hladkou mouku Na piškotové těsto, aby bylo její využití jasné už při výběru v obchodě. Změna se setkala s pozitivní odezvou a produkt získal ocenění Volba spotřebitelů 2025 v kategorii mouk.

GoodMills Česko je nedílnou součástí silné a stabilní společnosti GoodMills Group, která je největším mlýnským uskupením v Evropě.  Společnost disponuje 24 mlýnskými závody v sedmi zemích, zaměstnává 1550 lidí a je průkopníkem v oblasti vývoje a inovací. Obsluhuje průmyslové zákazníky i přímé spotřebitele a ve fiskálním roce 2021/22 se jí podařilo zpracovat 3 miliony tun obilí. Skupina je silně propojena s místními trhy a zároveň využívá výhod zázemí velké firmy a mezinárodního know-how. Členství ve skupině je zárukou kontinuálního zvyšování kvality produktů, jejich inovací a procesu modernizace výrobních procesů. GoodMills Česko je osvědčeným výrobcem volných i pytlovaných pekařských mouk, ale také mouk balených – Babiččina volba, Ramill, Beata a další privátní značky. V České republice provozuje dva mlýny, v Litoměřicích a v Kyjově.


[1] Českomoravská společnost chovatelů, a.s. Včelařské statistiky [online]. Praha: ČMSCH, a.s., [cit. 2025-09-23]. Dostupné z: https://www.cmsch.cz/evidence-a-registrace/statistiky-ue/vcelarske-statistiky

Sdílejte ...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *