Sezona 2025/26: Velké výzvy v nových dresech a přípravy na první domácí šampionát
Praha 1. září 2025
Česká házená vstupuje do přelomového ročníku. Po 36 letech zahajuje přípravu na elitní šampionát, ženské EURO, na které domácí

tým vyběhne ve zbrusu nových Puma dresech. Sezona dále nabídne atraktivní boje o tituly v nejvyšších tuzemských soutěžích, kde pokračují dlouhodobé spolupráce s generálními partnery, společnostmi Chance a MOL.
Emoce. Slovo vystihující uplynulý ročník České házené. Napínavé kvalifikační boje o mužské EURO přilákaly do brněnské Winning Group Areny výrazný počet fanoušků. Ti si naplno užívali nejen pekelnou atmosféru zápasu, ale také obrovskou fanzónu, která se už stala neodmyslitelnou součástí velkých reprezentačních akcí. Postup nakonec slavili nejen muži, ale i ženy. Před domácím publikem, v dosud největší hale, rozhodly o postupu na světový šampionát vysokou výhrou.
„Rok 2026 bude v mnoha směrech přelomový. Chceme házenou posouvat dál, nejen sportovně, ale i organizačně a mediálně. EURO doma je obrovská výzva, kterou vnímáme jako šanci ukázat, kam se česká házená posunula a kam nadále směřuje,“ tvrdí prezident Českého svazu házené Ondřej Zdráhala.
Česká házená & Puma
Spojení, které dlouhodobě dává smysl. Puma bude oblékat reprezentace už třetím rokem a tentokrát půjde ještě o level výš. Nové sady dresů provedou národní tým žen prestižním EURO Cupem a zimním mistrovstvím světa až na vrchol v podobě domácího EURA. Muži se v nových dresech představí v příštím roce na evropském šampionátu a poté v důležité baráži o svět.

„Máme radost, že můžeme představit zcela novou kolekci reprezentačních dresů, která vychází z tradičních barev české házené – domácí červené sady a venkovní bílé. Věříme, že se v nich hráčky i hráči budou cítit v nadcházejících dvou sezonách skvěle a že jim na hřišti přinesou štěstí,“ líčí Petr Jiřík, Manager Sales Teamsport CZ/SK, Puma.
Pro Pumu je zásadní, aby se sportovci mohli spolehnout nejen na design, ale i na technologie. „Nové dresy jsou vyrobeny udržitelně s využitím RE:FIBRE technologie, která dává nový život nevyužitému materiálu. Věříme, že hráčky a hráči českých reprezentačních výběrů ocení jejich pohodlí i funkčnost a že fanoušci je budou hrdě vídat na palubovkách už od podzimních utkání,“ tvrdí Miloslav Ptáček, Senior Manager Performance & Teamsport CZ/SK, Puma.
Společně s Pumou zůstávají stálými partnery reprezentace také společnosti Sportisimo a Tipsport. „Stabilní partnerství s klíčovými značkami a společnostmi nám umožňuje dlouhodobě pracovat na profesionalizaci prostředí a přípravě špičkových podmínek pro hráčky a hráče. Jsme rádi, že jsme se dohodli na prodloužení spolupráce s těmi, kteří jsou pro rozvoj české házené zásadní,“ říká Zdráhala.
Jednoznačný vrchol, jenž překročí hranice házenkářského světa. Akce, jakou házená doma už dlouho nezažila. Pozornost Česka i celé Evropy se v zimě příštího roku přesune na brněnskou palubovku. Ženský národní tým se do té doby bude připravovat na prestižním EURO Cupu, kde postupně vyzve Maďarsko, Turecko a Dánsko. První vstupenky jsou už v prodeji.

Atraktivní zápasy otestují reprezentantky před velkou zkouškou na domácím evropském šampionátu. „Hrát EURO doma před vlastními fanoušky bude splněný sen, nejen pro mě osobně, ale pro celý tým. Už teď vnímáme obrovský zájem, podporu a očekávání. Víme, že nás čeká velký tlak, ale i jedinečná příležitost ukázat, co v nás je. EURO na domácí půdě je moment, který může inspirovat novou generaci hráček a fanoušků, a my do něj půjdeme s maximálním odhodláním a hrdostí,“ popisuje své pocity reprezentantka Markéta Šustáčková.
EURO má tradičně přesah daleko za hranice sportu a pro Česko přináší i společenský význam. „Evropský šampionát je pro nás prioritou nejen z pohledu podpory ženského sportu, ale i z hlediska posilování mezinárodního renomé České republiky jako země, která dokáže uspořádat velké a profesionálně zvládnuté sportovní události. Věříme, že šampionát přinese nejen sportovní zážitky, ale i dlouhodobý impuls pro rozvoj házené na všech úrovních,“ uvádí předseda Národní sportovní agentury Ondřej Šebek.
„Vnímám, jak česká házená dlouhodobě pracuje se ženskou složkou. EURO žen je obrovskou příležitostí ukázat široké veřejnosti kvalitu a atraktivitu tohoto sportu. Věřím, že právě takové akce mohou přispět k většímu zájmu o ženský sport a inspirovat mladé dívky, aby se mu začaly aktivně věnovat,“ dodává Šebek.
Díky pořadatelství domácího šampionátu se posiluje i dlouhodobá práce s mladými sportovkyněmi. Právě jeden z partnerů Českého svazu házené VICTORIA VSC umožňuje juniorským házenkářkám přístup ke kvalitnější přípravě. Společný projekt zajišťuje jejich plynulejší přechod do kategorie seniorské. Vzájemná spolupráce významně posiluje konkurenceschopnost ženské reprezentace na mezinárodní úrovni.
„Podpora mladých hráček je pro nás klíčová. Pomáháme rozvíjet jejich potenciál a hladce zvládnout přechod do seniorské reprezentace. EURO v Česku vnímáme jako mimořádnou šanci inspirovat mladé sportovkyně, umožnit jim nahlédnout do světa vrcholové házené zblízka a zároveň vytvořit prostředí, ve kterém si mnohé z nich za pár let obléknou stejný reprezentační dres jako jejich dnešní vzory,“ vysvětluje ředitelka VICTORIA VSC Lenka Kovářová.
Chance Extraliga & MOL Liga
Domácí soutěže vstupují do nové sezony s jasným cílem, a to udržet vzestupný trend kvality, sledovanosti i zájmu veřejnosti. Díky dlouhodobé a stabilní kooperaci s partnery Chance a MOL se daří budovat profesionální prostředí pro kluby, hráče i fanoušky. Obě ligy těží z rostoucí medializace a modernější prezentace.
„S házenou spolupracujeme řadu let a sledujeme, jak se soutěže i kluby posouvají dopředu. Je pro nás důležité být součástí prostředí, které má ambici růst a přinášet fanouškům silné sportovní zážitky. Vážíme si toho, že naše partnerství pomáhá nejen samotným ligovým soutěžím, ale také popularizaci házené a sportu v širší veřejnosti. Fanoušci budou také moci opět sledovat všechny přenosy z Chance extraligy házené mužů a extraligy žen na stránkách Chance. Věříme, že i v nové sezoně se nám společně podaří posunout ligu zase o krok dál,“ říká Martin Ptáčník, vedoucí úseku sponzoringu.
Dlouhodobá spolupráce s partnery umožňuje plánovat rozvoj ligových soutěží s jasnou vizí. „Podpora partnerů jako jsou Chance a MOL nám umožňuje rozvíjet soutěže systematicky. Od zázemí v halách přes streamy až po spolupráci se školami a kluby. Chceme, aby ligová házená byla konkurenceschopná nejen sportovně, ale i z hlediska prezentace a fanouškovského komfortu,“ uvědomuje si Zdráhala.
Házená se v nové sezoně dočká významného posunu také v oblasti televizní prezentace. Česká televize nabídne pravidelný vysílací prostor, ve kterém budou mít fanoušci zaručenou porci házené každý týden v úterý v podvečerních hodinách. Tento krok zajistí větší komfort jak klubům, tak divákům a zviditelní házenou v mediálním prostoru. Zároveň přinese stabilitu do plánování i propagace soutěží.
Školní ligy & EHF Master Plan
Další velkou novinkou České házené je výrazné posílení projektu Školních lig miniházené, které propojují základní školy s házenkářskými kluby a nabízí dětem možnost vyzkoušet si sport v přátelském a soutěžním prostředí. Vedle samotné hry kladou důraz také na spolupráci, týmového ducha a pohybovou všestrannost, což z nich dělá ideální vstupní bránu nejen do sportu, ale hlavně k pohybu.
V posledních letech se do turnajů zapojily tisíce žáků napříč regiony a Školní ligy se staly důležitým nástrojem pro nábor nových hráček a hráčů.
„Jde o jeden z klíčových projektů. Také díky získané podpoře z EHF Master Planu se nyní chystá jeho další rozvoj. Vzniká nový web, který poskytne učitelům metodické materiály, usnadní organizaci soutěží a rodičům i dětem pomohou najít cestu do nejbližšího klubu. Spuštěn bude zkraje září a postupně budou představeni také ambasadoři, cílem je rozšířit projekt i mezi další školy. Věříme, že může dětem hodně dát,” popisuje Zdráhala.
Projekt také zajistí školám sportovní vybavení a vzdělávání pedagogů, aby se miniházená stala dostupnou součástí výuky.