Zábava

Čarodějnice jsou za dveřmi. Grilováním je slaví každý pátý Čech. Prodeje klobás rostou se začátkem grilovací sezóny o pětinu

Modletice, 29. dubna 2025

Grilovací sezóna začíná naplno. I proto BILLA nyní nabízí kromě tradičního čerstvého masa a zeleniny i více než padesátku produktů své privátní řady GRILL Party. Nově i se zelenými a červenými jalapenos, smaženou cibulkou nebo paprikami s česnekem. Na čarodějnice přitom griluje každý pátý Čech. Grilované zelenině dávají přednost ženy, zatímco u mužů vítězí tradičně maso.

Prodeje produktů na grilování se začátkem grilovací sezóny výrazně rostou. „Například prodeje klobás v tomto období každoročně rostou oproti předchozím týdnům přibližně o 20 %. Stejné je to v případě prodeje produktů na grilování. Letošní sezóna začíná s ohledem na počasí pozvolna a budeme si přát, aby se první květnové dny, kdy bude mít řada lidí prodloužená volna, vydařily a počasí nám všem přálo,“ komentuje začátek letošní grilovací sezóny Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs BILLA ČR.

Z průzkumu1 společnosti BILLA vyplynulo, že na Čarodějnice neboli filipojakubskou noc doma griluje pětina Čechů. Prakticky polovina se pak vydává na setkání s přáteli k ohňům po celé zemi. U ohně se raději setkávají ženy, muži grilují raději doma s přáteli. K obojímu pak neodmyslitelně patří dobré jídlo, ať už tradiční špekáčky, klobásy nebo maso a další potraviny na gril. Právě to jsou produkty, u nichž v období dubna a května prodeje výrazně rostou.

VIDEO: https://youtu.be/p98F49Efpvc

VIDEO S TITULKEM: https://youtu.be/XJ6-wGyPgig

Průzkum společnosti BILLA dále ukázal, že Češi tradičně grilují maso (64 % respondentů), a to v nejrůznějších podobách. Na druhém místě už asi nikoho nepřekvapí, s ohledem na stále větší důraz na zdravý životní styl, je zelenina (25 %), následují sýry (24 %), a až na čtvrtém místě jsou uzeniny (23 %). Zdravý trend stravování pak potvrzuje grilování tofu, kterému dává přednost 10 % lidí. Zatímco masu, stejně jako v případě uzenin, dávají při grilování častěji přednost muži, není překvapením, že sýrům a zelenině dávají dvakrát častěji přednost ženy. Pro někoho může být překvapivé, že vegetariánské tofu griluje v současné době raději o 2 % více mužů než žen.

„Naši nabídku neustále rozšiřujeme, a to právě v duchu aktuálních trendů. V rámci naší privátní značky GRILL Party nabízíme našim zákazníkům pestrou nabídku, z níž si vybere skutečně každý. Doplňujeme tak v grilovací sezóně naši běžnou nabídku čerstvého masa, uzenin a zeleniny. V rámci této privátní řady nabízíme lidem širokou nabídku, ať už na gril připraveného marinovaného masa, přes širokou nabídku uzenin až po nejrůznější ochucené sýry, přílohy a dochucovadla,“ říká Dana Bratánková a doplňuje: „Roste zájem především o sýry, jejichž prodej každoročně stoupá. Tradičně je to Polooštiepok na gril, ale své zákazníky si stále častěji nachází také Panýr sýr s bylinkovou marinádou. Mezi uzeninami se pak největší oblibě těší párky se slaninou nebo Mix 4 klobás. U masa je největší zájem o kuřecí maso a vepřová žebra. A protože si uvědomujeme, že lidé stále více chtějí ke grilovaným produktům i kvalitní přílohy a pochutiny, obohatili jsme letošní nabídku novými produkty v podobě sterilovaných jalapenos a papriky, a také smažených cibulek.“

Privátní řada GRILL Party nabízí kvalitní maso, párečky, klobásky, burgery, sýry, grilovací omáčky, pečivo, přílohy a zeleninu. Letošní nabídka této privátní řady nabízí více než padesátku produktů. Mezi novinky kromě zmíněné zeleniny patří nová balení a chutě kuřecích prsou, stehen nebo vepřových žebírek.

Jak správně a zdravě grilovat?

Klasický gril s uhlíky vyměňte za kontaktní nebo plynovou variantu. Rizikový odkapávající tuk tak nepřijde do kontaktu s žárem a vznik škodlivých látek je co nejvíce potlačen. Snažte se také zkrátit délku přípravy: maso krájejte na menší kousky, případně z něj připravte třeba špízy. Obracejte vše raději kleštěmi, nikoliv vidličkou. Nadbytečné napichování masa totiž může způsobit další uvolňování šťávy.

Určitě si takovou událost chcete užít bez komplikací. Bakteriím se v létě daří skvěle, tak si jimi nenechte pokazit den. Co pro to udělat?

  • Maso uchovávejte vždy v chladu a v uzavřené krabičce.
  • Pozor na křížovou kontaminaci! Krájeli jste na prkénku maso? Na přípravu zeleniny si vyndejte jiné.
  • Marinádu nepoužívejte opakovaně. Do části připravené marinády naložte maso, zbytek si odložte na samotné potírání na grilu. Předejdete případným střevním potížím.
  • Kuřecí maso vždy dobře propečte.
  • Myslete na hygienu a dobře si umývejte ruce.

Další rady najdete zde: https://www.gustoacademy.cz/clanky/detail/tipy-na-zdrave-grilovani
Rady pro výběr a přípravu masa najdete zde: https://www.gustoacademy.cz/clanky/detail/jak-vybrat-maso-na-grilovani

Další podrobnosti o nabídce produktů ke grilování naleznou zákazníci BILLA na webových stránkách e-shopu v sekci grilování nebo v akčním letáku. V nabídce je více než 120 produktů, bezmála 60 ochucovadel a koření a takřka stovka nápojů.

 1 Průzkum byl realizován v období od 19.–23. 4. 2024 prostřednictvím Instant Research společnosti IPSOS s.r.o. na vzorku populace 500 respondentů ve věku 18–65 let.

Dana Bratánková  

   

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. Společnost BILLA v roce 2023 vygenerovala obrat ve výši přes 35 mld. Kč a s 279 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí jejích vybraných privátních značek – především Vocílky a České farmy. Mezi další oblíbené privátní značky se řadí BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora.

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorf provozuje obchodní společnosti BILLA, BILLA PLUS, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. Více informací na http://www.billa.cz.

Sdílejte ...