Češi opět ujíždějí na koledách. Poslechovost streamového Rádia Koleda enormně narůstá. Na Štědrý den očekává tisíce spuštění
Praha 14. prosince 2023
Speciálnímu streamovému Rádiu Koleda, které každoročně spouští skupina Media Bohemia, výrazně narůstá poslechovost. Rádio je posluchačům k dispozici vždy během prosince a ledna. Letos ho skupina spustila 27. listopadu a od té doby si ho naladily tisíce lidí. Rok od roku roste také délka poslechu, která je aktuálně kolem 90 minut. Na Štědrý den očekává stanice až dvacet tisíc spuštění.
Společnost Media Bohemia koncem roku oznámila vznik nové digitální divize, do které spadá i značka Radia.cz. Právě pod ní patří i streamové Rádio Koleda, které skupina spouští pro milovníky Vánoc vždy začátkem prosince. Rádio funguje aktuálně od 27. listopadu a vypnout by ho skupina chtěla opět koncem ledna.

„Zatímco ve společnosti panuje takový mýtus, že lidé jsou koledami přesyceni, protože je slyší v obchodech, televizních reklamách apod., tak opak je pravdou. Dle našich interních statistik můžeme říct, že i když Rádio Koleda funguje ve skupině Media Bohemia příležitostně již deset let, tak jeho obliba u posluchačů rok od roku roste. Rozhodně nepozorujeme, že by zájem o tradiční koledy v české populaci opadal, právě naopak. Meziročně je za stejné období poslech Rádia Koleda vždy o skoro pětinu vyšší. Nesnižuje se ani doba poslechu, které je na jedno spuštění přibližně hodinu a půl,“ říká Jakub Šmejkal, hudební dramaturg Rádia Koleda.
Tradiční předvánoční stream služby Radia.cz je pro uživatele zdarma a má také významně snížený počet reklamních pozic, aby posluchači během vánočního období měli co nejklidnější zážitek. „Vždy se snažíme, aby byl na prvním místě zájem posluchače a jeho ničím nerušený poslech. Proto je u nás počet reklamních pozic výrazně snížený a například v podobě audio spotů jsme doposud žádnou reklamu do vysílání nezařadili,“ dodává Šmejkal.
Většina poslechů je realizovaná skrze PC, TV a DAB+ přijímače, nicméně roste i počet přístupů přes mobilní telefon. Aktuálně si stanici přes mobilní telefon naladí více než třetina posluchačů.
V playlistu stanice se objevují klasické české vánoční koledy v podání českých pěveckých souborů, symfonických orchestrů nebo skupiny Hradišťan. Nechybí ani Česká mše vánoční od Jakuba Jana Ryby.
Mediální skupina Media Bohemia je jednou z nejvýznamnějších ryze českých mediálních skupin. Jejími vlastníky a zároveň zakladateli jsou Daniel Sedláček a Jan Neuman. Díky rozsáhlým akvizičním aktivitám se Media Bohemia stala největší tuzemskou rozhlasovou skupinou. Součástí skupiny jsou čtyři rozhlasové programové sítě obsahující 25 stanic a rozhlasové mediální zastupitelství Radiohouse. Kromě rádií je součástí této multimediální skupiny i nahrávací a dabingové studio AudioTech, kde ročně vznikne více než 2000 spotů a společnost RadiaCZ, jež stojí za populární aplikací Radia.cz. Do portfolia společnosti Media Bohemia spadají ještě marketingová agentura MMS neboli Media Marketing Services, Allegria – Firma na zážitky nebo přímý dovozce evropských vín se zaměřením na Itálii, společnost Albarelo.
Zuzana Nevoralová