BALL plánuje postavit na Plzeňsku nový výrobní závod. Vytvoří na 200 pracovních míst
Plzeň 27. ledna 2021
Společnost plánuje vybavit výrobní závod za 170 milionů eur nejnovějšími automatizovanými technologiemi s cílem uspokojit rostoucí poptávku po hliníkových plechovkách.

Společnost Ball, přední výrobce plně recyklovatelných hliníkových obalů, plánuje na jaře roku 2021 zahájit výstavbu nového výrobního závodu v průmyslové zóně v Plzni. Firma s dlouholetou tradicí výroby na západě Čech tím chce rozšířit svou dosavadní produkci v tuzemsku v reakci na stoupající poptávku spotřebitelů, kteří od obalových materiálů na nápoje vyžadují stoprocentní recyklovatelnost a od jejich výrobců odpovědnost vůči životnímu prostředí. Závod za 170 milionů eur by měl vytvořit kolem 200 nových pracovních míst a svůj provoz plánuje zahájit na podzim příštího roku.
„Tento nový závod je dalším krokem k plnění našich závazků vůči České republice. Víme, že v plzeňském regionu najdeme kvalifikované pracovníky, navíc v blízkosti našich klíčových zákazníků, kteří tak budou moci nadále využívat výhody našich ekologicky šetrných přístupů, nejmodernějších výrobních procesů a nápojových obalů špičkové kvality,“ uvedla Carey Causey, prezidentka společnosti Ball Beverage Packaging EMEA s tím, že náklady ve výši 170 milionů eur jsou součástí širší strategie navyšování investic v celé oblasti EMEA (Evropa, Střední Východ a Afrika).

Nový závod se dvěma výrobními linkami by měl vyrůst v průmyslové zóně Panattoni Pilsen Digital Park na ploše větší než 100 000 m2 bývalého brownfieldu. Plán výstavby je rozdělen do dvou fází. První fáze má vytvořit 150 nových pracovních míst a po dokončení druhé fáze by závod nabídl přibližně 200 kvalifikovaných strojírenských a inženýrských pracovních pozic.
„Do výrobní linky plánujeme nainstalovat sofistikované automatizované zařízení využívající nejmodernější technologie k minimalizaci dopadů na životní prostředí, což je v souladu s naším současným závazkem využívat v našich evropských závodech stoprocentně obnovitelné energie,“ doplnil Gerhard Mayer, viceprezident společnosti Ball Beverage Packaging EMEA.
Oblíbenost hliníkových plechovek mezi spotřebiteli podtrhuje skutečnost, že jsou nejčastěji recyklovaným nápojovým obalem na světě a jejich efektivní recyklace s minimálními ztrátami podporuje přechod na takzvanou cirkulární ekonomiku. Plechovky z hliníku jsou vyhledávané mezi producenty nápojů i z dalších důvodů: maximalizují přepravní kapacitu a jejich zákazníci oceňují stylové a lehké balení, které nápoje dokáže udržet čerstvé a v ideální teplotě ke konzumaci.
Jakub Žižka

O společnosti Ball Corporation – Ball Corporation nabízí spotřebitelům inovativní řešení udržitelných hliníkových obalů v oblasti nápojů, osobní péče a výrobků pro domácnost. Je také dodavatelem služeb pro vládu USA, a to především v odvětví letectví a dalších technologií. Ball Corporation a její dceřiné společnosti zaměstnávají po celém světě více než 18 300 lidí a v roce 2019 vykázaly čistý obrat ve výši 11,5 miliardy USD. Více informací naleznete na www.ball.com nebo se s námi spojte na Facebooku či Twitteru