“Vánoční dárky objednávejte letos s velkým předstihem,” upozorňuje šéf Zaslat.cz Miroslav Michalko…
Praha 15. listopadu 2020
…doručování ovlivní i omezení kvůli pandemii
- Během jarních protikoronavirových opatření objem balíků v přepravě u Zaslat.cz vzrostl o 95 %
- Zpozdit se může především mezinárodní přeprava, hlavně do zemí západní Evropy
- Zaslat.cz kvůli poptávce rozšiřuje portfolio partnerů o nové dopravce – aktuálně má 6 partnerů, kteří jsou schopni odeslat zásilky do celého světa

Pro přepravní společnosti v příštích několika dnech začíná předvánoční sezona. Počet přepravených zásilek v týdnech před Štědrým dnem roste dvojnásobně, kdy v posledních dnech dosahuje až trojnásobku obvyklého denního objemu. Letošní rok bude ale podle CEO Zaslat.cz Miroslava Michalka výjimečný. “Proti pandemická opatření vyvolala po celém světě enormní poptávku po balíkové přepravě. V jarních měsících jsme přepravili o 95 % zásilek více, než obvykle ve stejném období. A letošní Vánoce nebudou výjimkou. S rostoucími čísly nemocných lidí a přibývajícími opatřeními, se lidé opět uchylují více do svých domovů, méně cestují a ve spojení tak se svými blízkými zůstávají na dálku, a to třeba i díky balíkům,” vysvětluje Michalko enormní zájem. Zaslat.cz je zpostředkovatel dopravy, který na českém trhu funguje už 6 let.
Podle Michalka se bude před Vánocemi opakovat situace z letošního jara, ale ve větším měřítku. “Depa mají svoji kapacitu, ta největší zvládnou odbavit desetitisíce zásilek za hodinu. Přesto, balíků bylo tolik, že zejména v západní Evropě docházelo kvůli zahlcení centrálních překladišť dopravců, i k několika denním zpožděním,” zmiňuje Michalko. Někteří partnerští dopravci se i kvůli zahlcení překladišť v Německu, Nizozemí nebo Francii snaží udržovat přímé linky do nejexponovanějších cílových destinací, jako je Velká Británie.
Zpoždění zásilek byl podle statistik Zaslat.cz nejčastější problém při doručení v dubnu a květnu letošního roku. “Zatímco v obvyklém provozu je bez zpoždění doručené přes 95 % zásilek, během vrcholu jarních protikoronavirových opatření toto číslo mírně vzrostlo,” vyčíslil Michalko.
Nový dopravci rozšiřují možnosti zákazníků Zaslat.cz
Po jarním náporu ani Zaslat.cz nezahálelo. Rozšiřuje vlastní tým i síť partnerských dopravců. Do konce listopadu rozšíří nabídku partnerských dopravců o další dvě společnosti. “Rozšíření souvisí s tím, co se děje ve světě kvůli pandemii. Lidé posílají čím dál víc zásilek. Rozšířením nabídky partnerů tak v podstatě zvyšujeme své kapacity. Úměrně tomu jsme rozšířili i náš vlastní tým,” vysvětluje Michalko. Zaslat.cz nově začíná spolupracovat s dopravcem FedEx a TNT, kteří mají nabídnout alternativu k současným službám i rozšířit možnosti zasílání balíků, zejména do východní Evropy. Kromě toho Zaslat rozšiřuje i spolupráci se stávajícími partnery – s americkou expresní společností UPS je nově možné posílat zásilky přes portál Zaslat.cz i vnitrostátně. “Je to delší alternativa, když má zákazník špatnou zkušenost s jedním dopravcem, nebo se chce vyhnout třeba zpoždění, které dopravce avizoval, může si v naší nabídce vybrat jiného z našich partnerů, který dopravu zásilky zajistí.”
Alžběta Nečasová, Barbora Horáčková
Společnost Zaslat.cz je internetový portál a online tržiště dopravců., které nabízí řadu možností doručování zásilek pro firmy i koncové zákazníky. Zaslat.cz tak zajišťuje nejen snížení nákladů na dopravu, ale i kratší dodací lhůty. V jednoduchém formuláři na webu internetové přepravní služby snadno navolíte vaše požadavky a zásilka bude doručena od dveří odesílatele ke dveřím adresáta, a to nejen v ČR, ale také do mnoha zemí celého světa. Společnost působí v Česku, na Slovensku, ale také například v Jižní Africe.