AČTO a Plzeňský Prazdroj zahajují spolupráci na podpoře venkovského obchodu
Praha, 15. června 2017
Plzeňský Prazdroj a předseda AČTO Zdeněk Juračka se shodli na nutnosti podpory obchodní obslužnosti venkova a potřebě intenzivně komunikovat s politickou reprezentací. Cílem spolupráce by mělo být zkvalitnění českého maloobchodu a ochrana zájmů spotřebitelů omezením nekalých obchodních praktik narušujících trvale udržitelný rozvoj maloobchodní sítě.
Plzeňský Prazdroj a AČTO nalezli shodu hned v několika bodech, na nichž i do budoucna hodlají spolupracovat. Vedle klíčové otázky podpory obchodní obslužnosti venkova to je také zapojení se do diskuze o problémech, které trápí český maloobchod či kultivaci a zkvalitňování prostředí českých prodejen s potravinami. „Prazdroj je jedním z mála příkladů velkého dodavatele, který je vstřícný a hledá cestu jak vyhovět i malému obchodníkovi na venkově. S dosavadní spoluprací jsme velmi spokojeni a uvítali bychom více takovýchto přidružených členů naší asociace,“ hodnotí spolupráci předseda AČTO Zdeněk Juračka.
Kromě vyhodnocení vzájemné několikaleté spolupráce se jednání zaměřilo na realizaci možností významného dodavatele, jakým Prazdroj nepochybně je, zlepšení nabídky širokého sortimentu tohoto dodavatele i v těch nejmenších prodejnách, kterých AČTO reprezentuje na sedm tisíc. Obě strany si plně uvědomují, že kromě hledání pomoci z vnějšku je nezbytné nabízet venkovskému obyvatelstvu odpovídající nabídku sortimentu a služeb i v těchto lokalitách a tak venkovské zákazníky motivovat, aby méně často vyhledávali obchodní služby městských zahraničních řetězců.
„Tradiční trh, jako jeden z prodejních kanálů piva, je pro nás velmi důležitý. Dlouhodobě spolupracujeme s jednotlivými partnery, provozovnami a přispíváme k zlepšování kvality nákupní prostředí – například dlouhodobými investicemi do regálového programu. Dalším příkladem je zlepšování života na venkově a to přes podporování místních obyvatel a spolků, kteří chtějí společnými silami vytvořit zajímavé a příjemné prostředí pro život. Partnerství s AČTO je pro nás logickým krokem, jak v tomto celkovém úsilí dále pokračovat a rozvíjet ho. A proto jsme za toto spojení velmi rádi,“ uzavírá Ondřej Hlinecký, národní manažer pro klíčové zákazníky Plzeňského Prazdroje.
Asociace českého tradičního obchodu je historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje české maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má AČTO 19 členů z řad českých maloobchodních sítí i výrobců potravin. Reprezentuje na 7 000 prodejen s 30 000 zaměstnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami. Hlavním posláním AČTO je hájit zájmy svých členů před trvale nepříznivým působením nekalé konkurence, obchodních řetězců i ostatních institucí, ohrožujících další existenci českých obchodů, z velké části zajišťujících obchodní obslužnost venkova. Navíc si zakladatelé dali do vínku hájit vše české a to znamená i podporovat výrobu a prodej českých potravin. Na konci listopadu 2016 spustilo AČTO za podpory ministra zemědělství a prezidenta Potravinářské komory projekt certifikace, spojený s udílením originální značky kvality TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO.
Mgr. Jan Hrdina, tajemník AČTO