Češi chtějí plánovat i péči o své mazlíčky
Praha, 13. listopadu 2025
V Česku roste zájem o rychlé dodání granulí a dalších potřeb pro mazlíčky až ke dveřím na přesně určený čas. Expresní rozvoz plánuje využívat přes 63 % chovatelů. „Rychlost dodání krmiva zvířecímu parťákovi je pro zákazníky při nákupech klíčová. Zjistili jsme, že jde o zásadní faktor při rozhodování, zda nákup úspěšně dokončí. I proto vnímáme expresní rozvoz jako průlomový milník v pet segmentu,“ říká Pavel Kopřiva, Group E‑commerce Director Super zoo.

Když dojdou granule
Potřeby pro domácí mazlíčky nakupují v Česku v 70 % ženy a více než tři čtvrtiny tržeb připadají na krmivo. Podle aktuálních odhadů utratí čeští spotřebitelé za krmivo pro psy a kočky 11-12 miliard korun ročně. „Českým specifikem bylo dosud vyzvedávání online nákupu na prodejně – tento způsob volilo 84 % chovatelů. Důvodem byla nízká časová flexibilita standardních kurýrních služeb. Po zavedení expresního rozvozu se trend obrací – podle našich zjištění dokonce až u dvou třetin zákazníků,“ vysvětluje Pavel Kopřiva.
Segment chovatelských potřeb zrychluje
Nejčastějšími uváděnými důvody pro využití expresního rozvozu větších pytlů granulí nebo steliva jsou úspora času (39 %), možnost naplánovat si konkrétní hodinové časové okno (35 %), dostupnost služby o víkendech a některých svátcích (30 %) a ve 20 % také nižší uhlíková stopa oproti běžné dopravě.

Pro zvířátka nakupujeme stále častěji z mobilu, ze kterého pochází 80 % návštěv e-shopu: “Zákazníci si oblíbili hlavně online nákup objemnějších produktů, například granulí a steliva, kde preferují cenově výhodnější ekonomické balení. Naopak třeba oblečky a postroje nakupují chovatelé raději osobně na prodejně, kam mohou přijít i se svým mazlíčkem,” říká Pavel Kopřiva a dodává, že expresní rozvoz domů zákazníci oceňují zejména ve chvíli, kdy jim náhle dojde krmivo. Dále pokud třeba nemají k dispozici auto nebo jsou doma s nemocným s dítětem.

Češi jako národ pejskařů?
Podle průzkumů má 58 % Čechů aspoň jednoho domácího mazlíčka. „Největší zastoupení mají v českých domácnostech psi, ale v posledních měsících přibývá také majitelů koček. Tržby v segmentu potřeb pro kočky rostly v posledních dvou letech 2x rychleji oproti segmentu psů. Dalšími domácími mazlíčky podle počtu zastoupení v českých domácnostech jsou králíci a drobní hlodavci, papoušci, akvarijní rybičky a plazi,“ uzavírá Pavel Kopřiva ze Super zoo.
Infografika zdroj: Super zoo
O společnosti – Super zoo člen Plaček Group je česká rodinná firma, která se zabývá segmentem chovatelských potřeb od roku 1986. Za 40 let se vypracovala na jednoho z klíčových hráčů na evropské scéně. Provozuje přes 400 maloobchodních prodejen a zaměstnává více než 2 900 zaměstnanců v České republice, na Slovensku, v Polsku a Lotyšsku.
Super zoo je největším řetězcem v segmentu chovatelských potřeb v Česku a implementací nových technologií potvrzuje svou pozici lídra trhu. Jako první ve svém oboru otevřel řetězec bezobslužnou prodejnu 24/7. Aktuálně má Super zoo celkem čtyři prodejny fungující v hybridním režimu. Mezi další inovace patří in-store grooming salóny, shop-in-shop veterinární ordinace, expresní rozvoz nákupů do hodinových slotů ve všech regionech ČR, věrnostní program Super zoo family a mobilní aplikace Super zoo.

