PUMA X JIL SANDER: oživené spojení high fashion a sportu
Praha, 22. října 2025
Když se v roce 1998 spojila německá preciznost s italským minimalismem, vznikla spolupráce, která navždy změnila svět tenisek. Po třech dekádách se PUMA a JIL SANDER vracejí společně na scénu — s novou vizí, stejnou elegancí a legendární siluetou KING AVANTI, která znovu propojuje svět módy a sportu v dokonale čisté linii.


V roce 1998 se zrodil módní hit, který přepsal pravidla hry: dynamika značky PUMA se spojila s minimalistickou elegancí JIL SANDER a společně přetvořily klasické kopačky v luxusní kožené tenisky. Co začalo jako odvážný experiment, se proměnilo ve víceletou ikonickou spolupráci, která s lehkostí propojila svět high fashion a sportu. Tento odvážný krok, uvedený v době kulturní transformace, změnil průmysl natrvalo a dodnes má vliv – nastavil trvalý tón ve světě tenisek: skromný, rafinovaný a nadčasový.
Třicet let od průlomové spolupráce se PUMA a JIL SANDER, dnes pod kreativním vedením Simona Bellottiho, rozhodly navázat tam, kde jejich kreativní propojení před lety skončilo. Staví na hodnotách čistoty, preciznosti a cílevědomosti a vykopávají svůj stylový návrat legendární siluetou KING AVANTI ve své nejvytříbenější podobě: v prémiové kůži, se zlatým logem JIL SANDER a ikonickou klopou s logem šelmy PUMA.
JIL SANDER je značka postavená na síle jednoduchosti a energii, která vzniká kontrastem přísnosti a lehkosti, což je jeden z hlavních principů Simona Bellottiho. Opakování tu není rutina, ale vědomý tvůrčí akt, v němž nic nezůstává stejné. Každý detail se ladí znovu a znovu, dokud nevznikne něco skutečně smysluplného. A právě v tomto duchu se po letech znovu rozhořívá dialog s PUMOU — přesně tam, kde kdysi skončil. Tentokrát s ambicí posunout hranice ještě dál.
Unisex tenisky v barvě námořnické modré jsou dostupné v omezeném množství exkluzivně ve vybraných prodejnách JIL SANDER po celém světě a online na jilsander.com od 14. října 2025.
Druhá vlna kolekce je plánovaná na březen 2026.
PUMA je jednou z předních světových sportovních společností, která navrhuje, vyvíjí, prodává a propaguje obuv, oděvy a doplňky. Již více než 75 let PUMA neúnavně posouvá svět sportu a kultury vpřed vytvářením rychlých produktů pro ty nejrychlejší sportovce na planetě. PUMA nabízí lifestylové produkty inspirované sportem s důrazem na výkon v takových kategoriích, jako je fotbal, běh, fitness, basketbal, golf a motosport. Díky řadě vzrušujících spoluprací s renomovanými návrhářskými značkami ovlivňuje a inspiruje nejen streetovou kulturu, ale i celý módní svět. Skupina PUMA vlastní značky PUMA, Cobra Golf a stichd. Společnost PUMA dodává své výrobky do více než 120 států a zaměstnává celosvětově více než 14 000 lidí. Své ústředí má v německém Herzogenaurachu. Více informací najdete na https://about.puma.com.
JIL SANDER je ztělesněním modernosti a sofistikovanosti. Bezpodmínečná oddanost designu spojuje eleganci a čistotu s inovativními materiály a výjimečnou kvalitou. Vytříbené střihy, hra kontrastů a dokonalost v detailech definují přístup k módě, který staví na promyšlenosti, preciznosti a uměleckém vyjádření. Od března 2025 stojí v čele milánské značky kreativní ředitel Simone Bellotti. JIL SANDER nabízí kolekce pro ženy i muže – od ready-to-wear přes obuv až po kabelky a doplňky. Značku založila v roce 1968 paní Jil Sander a od roku 2021 je součástí módní skupiny OTB Fashion Group. Dnes je JIL SANDER zastoupena po celém světě prostřednictvím sítě zhruba 80 butiků, online na jilsander.com a ve vybraných multibrandových obchodech.