Turistika

Od moře až na stůl: Zadarská župa ukázala Praze své turistické trumfy

Praha 2. října 2025

Turistické sdružení Zadarské župy, ve spolupráci se zastoupením Chorvatského turistického sdružení v České republice, skupinou Falkensteiner a dalšími partnery představilo v Praze to nejlepší z regionu: spojení byznysového turismu (MICE) a špičkové enogastronomie. Exkluzivní prezentační akce proběhla v hotelu Falkensteiner Maria Prag.

Hosté měli možnost ochutnat speciality z místních surovin, které připravili kuchaři Saša Began a Vedran Božićev – od ústřic, mořského vlka, sardinek a krevet až po dalmatinskou šunku, pažský sýr a jehněčí. K pokrmům se podávala vína vinařství Degarra, Jokić, Velebna a Kraljevski vinogradi pod odborným vedením someliéra Gorana Sremce. Zvláštní zážitek hostům přinesla i ochutnávka tradičního zadarského Maraschina, servírovaného v koktejlech barmany Danijelem Krizmanem a Antem Butićem.

Jak zaznělo během prezentace, Zadarská župa má skvělé předpoklady pro rozvoj zdravotního, sportovního a kongresového turismu, zejména po otevření nových luxusních hotelů, jako jsou Hyatt v Zadaru, Hilton v Preku a Molum ve Sv. Filipu i Jakovu.

Událost svou účastí podpořil ředitel kanceláře Chorvatského turistického sdružení v Praze Miodrag Mlačić, představitelé Velvyslanectví Chorvatské republiky v ČR vedení chargé d’affaires Zvonimirem Svibenem, a také delegace Zadarské župy v čele s vedoucím odboru hospodářství a turismu Antem Sjaušem.

„Čeští turisté jsou stále náročnější – finančně si mohou vybrat jakékoliv místo na světě, přesto bylo Chorvatsko i letos jejich nejoblíbenější destinací na dovolenou; opět se Česká republika umístila mezi TOP 5 příjezdových trhů pro chorvatský cestovní ruch. Nové hotelové kapacity v Zadarské župě otevírají možnost příjezdů z Česka i mimo hlavní sezónu, což je v souladu se strategickými směřováními Ministerstva turismu a Chorvatského turistického sdružení.“, ocenil prezentaci Miodrag Mlačić, ředitel zastoupení Chorvatského turistického sdružení pro Česko a Slovensko.

Vedoucí odboru hospodářství a turismu Zadarské župy Ante Sjauš k tomu dodal:


„Zadarská župa se prostřednictvím nových promočních aktivit chce představit jako destinace, která spojuje špičkovou gastronomii a byznysový turismus. Naší vizí je díky odpovědnému a smysluplnému řízení turismu učinit ze Zadarské župy celosvětově uznávanou celoroční destinaci. V posledních letech směřuje řada našich aktivit právě k tomuto cíli a dnes jsme mohli partnerům a přátelům v České republice ukázat, jak se Zadarská župa postupně mění v silnou destinaci byznysového turismu i atraktivní místo pro návštěvníky, kteří vyhledávají bohatství enogastronomie.“

Spokojenost vyjádřil také ředitel Turistického sdružení Zadarské župy Hrvoje Anić:


„Na jednom z našich klíčových trhů se Zadarská župa představila v plné kráse. Čeští turisté se podle výsledků dlouhodobě řadí mezi pět nejvýznamnějších skupin návštěvníků a jsme přesvědčeni, že i nadále  budou naši župu rádi navštěvovat. Tuto příležitost jsme využili k tomu, abychom vybrané veřejnosti představili široké možnosti, které Zadarská župa nabízí v oblasti byznysového turismu – jenž díky otevření nových hotelových kapacit získává na významu – i bohatý gastronomický a vinařský potenciál regionu.“

Sdílejte ...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *