Ekonomika

Primark s novým partnerem rozvíjí vzdělávání kolegů v oblasti cirkulárního designu

Praha 15. srpna 2024

Primark a Circular Textiles Foundation spouštějí nový školicí program, jehož cílem je identifikovat příležitosti k navrhování oblečení s vyšší mírou recyklovatelnosti a zvýšit kvalifikaci produktových týmů Primarku v oblasti cirkulárních principů.

Mezinárodní maloobchodní řetězec Primark se spojil s nadací Circular Textiles Foundation (CTF), aby svým designérským a produktovým týmům poskytl pokročilý školicí program. Nové školení bude zahrnovat principy cirkulárního designu s důrazem na recyklovatelnost, což podpoří závazek společnosti Primark zajistit, aby do roku 2027 bylo více jejího oblečení možné recyklovat. 

Nové školení umožní designérským a produktovým týmům Primarku, stejně jako vybraným dodavatelům, kteří budou přezkoumávat jednotlivé kategorie oblečení, lépe pochopit, jak lze principy cirkulace aplikovat.  Prostřednictvím tohoto programu se zaměstnanci naučí, jak používat základní prvky cirkulárního designu na různé produktové kategorie, a přizpůsobit přístup Primarku podle jedinečných vlastností jednotlivých typů výrobků. CTF také uspořádá sérii workshopů, které pomohou uvést teorii cirkulárního designu do praxe a ukážou zaměstnancům způsoby, jak ji začlenit do jejich každodenní práce.

Nicholas Lambert, vedoucí oddělení pro cirkulaci v Primarku, řekl: „Jedná se o další krok k tomu, abychom v Primarku začali skutečně zavádět principy cirkulárního designu do základů navrhování a výroby našich výrobků. Naše týmy jsou nadšeny z toho, že zdokonalí své dovednosti a zjistí, kde můžeme naše návrhy díky tomuto novému školení vylepšit. Chceme neustále motivovat naše interní návrháře a dodavatele k vytváření zábavných a inovativních způsobů, jak naše oblečení posunout nad rámec toho, co od nás naši zákazníci běžně očekávají.“

Tim Cross, zakladatel CTF, dodal: „Sdílení znalostí je klíčové pro rychlé a účinné řešení problémů v tomto odvětví, a právě v tomto směru přichází na řadu Circular Textiles Foundation. Snažíme se, aby se navrhování pro recyklovatelnost stalo hlavním trendem a bylo přístupné a dostupné všem. Doufáme, že spoluprací se společností Primark se přiblížíme k prosazení změn v celém odvětví. Velmi se těšíme na to, že se společnost Primark zapojí do této cesty s námi a využije tak možnosti dalšího rozvoje.“

Partnerství Primarku s CTF navazuje na první školení v oblasti cirkulárního designu, kterým loni prošlo více než 500 zaměstnanců společnosti Primark. Tento úvodní program, vyvinutý ve spolupráci s organizacemi Circle Economy a Sustainable Fashion Academy byl navržen tak, aby vzdělával designéry a produktové týmy Primarku v základních principech cirkulární ekonomiky a ve svém vlastním Primark Circular Product Standard.

Společnost Primark se zavázala, že do roku 2027 zajistí, aby její oblečení bylo recyklovatelné. Během posledních dvou let maloobchodní řetězec začlenil principy cirkulárního designu do některých svých kolekcí oblečení a loni uvedl na trh první kolekci 35 kusů pánského, dámského a dětského oblečení vyrobeného v souladu se standardem Primark Circular Product Standard. Od té doby tyto ambice dále rozšiřuje, například uvedením řady dětského oblečení a nedávné spolupráce s dlouhodobým partnerem, společností Disney, u příležitosti 30 let Lvího krále, kdy  obě kolekce byly navrženy s ohledem na budoucnost.

Primark je mezinárodní maloobchodní módní řetězec, který v současné době zaměstnává více než 80 000 lidí v 17 evropských zemích a USA. Byl založen v Irsku v roce 1969 pod názvem Penney’s a nabízí cenově dostupné produkty od každodenních nezbytností až po nejnovější trendy napříč dámskou, pánskou a dětskou módou, stejně jako doplňky nebo potřeby do domácnosti. S důrazem na spokojenost zákazníků při nakupování má společnost Primark více než 440 prodejen po celém světě a pokračuje v expanzi na nových i stávajících trzích s cílem dosáhnout 530 prodejen do konce roku 2026, včetně nového trhu v Maďarsku.

Společnost Primark neustále pracuje na tom, aby byla udržitelná móda dostupná všem, a to prostřednictvím své strategie Primark Cares. Tento několikaletý program, který se zaměřuje se na delší životnost oděvů, ochranu života na zemi a zlepšení životní úrovně lidí, kteří se podílejí na výrobě jejích produktů. V rámci těchto aktivit společnost představila řadu závazků, na jejichž dosažení bude pracovat směrem k roku 2030.  Patří mezi ně výroba všech vlastních oděvů z recyklovaných materiálů nebo materiálů pocházejících z udržitelnějších zdrojů, zajištění recyklovatelnosti oděvů již při jejich navrhování, snížení emisí uhlíku na polovinu v celém hodnotovém řetězci, odstranění jednorázových plastů a zajištění životního minima pro pracovníky v dodavatelském řetězci.

Více informací naleznete zde: www.primark.com/en-gb/primark-cares.

O nadaci Circular Textiles Foundation

Circular Textiles Foundation (CTF) je nezisková organizace. Pracuje v oblasti inovací a designu a je expertem na uzavírání koloběhu v oblasti cirkulární módy. CTF úzce spolupracuje se značkami, dodavateli a zpracovateli materiálů z vláken, aby zajistila, že oděvy jsou navrhovány „s ohledem na jejich konec“- navrženy tak, aby mohly být recyklovány v rámci oběhového systému ekonomiky. Poskytují hloubkové školicí programy v oblasti oběhového hospodářství a specializují se na analýzu výrobků, certifikaci a sledovatelnost. Nadace Circular Textiles Foundation existuje proto, aby překonala propast mezi značkami a technologiemi recyklace textilu. Jejich vizí je budoucnost módního průmyslu, kde žádné oblečení ani textil neskončí na skládce nebo ve spalovně a kde je design s možností recyklace běžnou praxí.

Více informací naleznete zde: https://circulartextilesfoundation.co.uk/

Petra Sejpalová

Sdílejte ...