Co možná o seriálu Breaking Bad ani po deseti letech nevíte?
Praha 10. ledna 2018
Je to již deset let, co světlo světa spatřila první část dnes již legendárního seriálu Breaking Bad (Perníkový táta). Odvysílala ji televizní stanice AMC, na které můžete od ledna letošního roku seriál znovu sledovat a odhalit tak množství záhad a zdánlivě nevysvětlitelných souvislostí. Tady je několik z nich.
Ikonické bílé trenky
Určitě si dobře pamatujete na bílé spodní prádlo a zelenou košili, které měl na sobě Walter White v první části seriálu. Se zbraní, kterou měl předtím v trenkách, stál na pouštní cestě a čekal na svůj osud. Možná i proto se tento obyčejný kus oblečení stal jednou z nejžádanějších rekvizit, a dokonce se dostal až do dražby. Jeho cena se vyšplhala z 250 dolarů až na neuvěřitelných 9 900 dolarů. To ale nebyla jediná věc, která se dražila. Pamatujete si na zvoneček Hectora Salamancy? Ten stál jednoho z fanoušků 19 750 dolarů a cena knihy amerického spisovatele Watra Whitmena, která odhalovala, kdo je Heisenberg, se vyšplhala až na 65 000 dolarů.
Jak fanoušek rozhodl
Co se fanoušků týká, Bryan Craston, představitel hlavní postavy Waltera byl ochotný se s jedním z nich osobně setkat a provést ho natáčecím studiem. Fanouškem byl Kevin Cordasco, muž, který již sedm let bojoval se vzácným onemocnění, rakovinou mozku. Kromě prohlídky byla tomuto fanouškovi věnována i první část poslední série s názvem Blood Money. Mohl si totiž vybrat oblíbenou postavu, které byl v závěru seriálu dán prostor. Kevin měl prý nejradši Elliota a Gretchen Schwartz a právě proto jsme je mohli vidět v jedné z posledních scén. To se však již Kevin Cordasco nedozvěděl. Pokud si chcete seriál připomenout, sledujte jej od ledna každý den od 23:45 hodin na televizní stanici AMC.
Loterie skutečně ukazuje souřadnice
To, že Walter ukryl peníze podle čísel z loterie a čísla tak představovala souřadnice vedoucí k místu, kde poprvé „vařil“ pervitin a zároveň ukryl svoje peníze, určitě víte. Ale věděli jste, že tato čísla opravdu představují souřadnice, podle kterých byste se dostali na jedno z nejdůležitějších míst Breaking Bad? Konkrétně do studia ABQ, kde se natáčela většina pouštních scén.
Modrá droga, která zabíjela
Producenti seriálu téměř přesně předvedli, jak připravit pervitin a skuteční dealeři neváhali a postup samozřejmě vyzkoušeli. Problémem však byla modrá barva, kterou Blue Sky charakterizovala. Několik jedinců se jí pokusilo taktéž dosáhnout. V touze odlišit „svůj produkt“ od ostatních, chtěli, stejně jako Heisenberg, dosáhnout křišťálově čisté modré. To se ale nejednomu z nich stalo osudným. Barva byla totiž v seriálu přidána uměle a to proto, aby se mohl Heisenbergův pervitin stát pro všechny nezapomenutelným.
FELINA – krev, pervitin a slzy
Poslední část seriálu s názvem FELINA v sobě taktéž nesla skrytý význam. Fe jako železo, Li jako lithium a sodík Na tvoří společně nejen název jedné části seriálu, ale zároveň naznačují, co se v ní bude dít. Tyto chemické prvky jsou totiž přítomné v tom, co je pro finále seriálu typické. Železo – krev, lithium – pervitin, sodík – slzy. Dalším výkladem názvu je i jméno kovboje Felina z písně Marty Robbisonové El Paso, která ho motivuje k dlouhé a náročné cestě. Přesně tak, jak to udělal Walter White a později také Heisenberg. Na poslední sérii se na televizní stanici AMC v čase vysílání dívalo celých 10,28 milionů diváků a seriál se v roce 2014 dostal do Guinessovy knihy rekordů jako nejlépe hodnocený seriál všech dob. Vy si ho můžete nyní připomenout a od začátku až do finále jej zhlédnout každý den od 23:45 na televizní stanici AMC.
Odkaz na trailer poslední časti: http://www.amc.com/shows/breaking-bad/video-extras/season-05/episode-16/spoilers-inside-episode-516-breaking-bad-felina
Odkaz na program TV AMC: http://www.amc.com/schedule
O AMC Networks International – Central and Northern Europe
AMC Networks International – Central and Northern Europe je součástí AMC Networks International, jednou z předních mezinárodních společnostní na poli televizního vysílání a distribuce tematických televizních stanic soustřeďujících se na Střední a Východní Evropu. Současné AMCNI – Central and Northern Europe portfolio čítá 12 televizních stanic ve čtyřech žánrech: sport: Sport1, Sport2, SportM, dětské: Minimax, Megamax, zábavně-vzdělávací: Spektrum, TVPaprika, Spektrum Home a filmové: AMC, Sundance Channel, Film Mánia, Film+ a Film Café. Obsah tematických stanic je vytvářen pro místní diváky, jazykové verze a trhy. Je dostupný v celé řadě platforem včetně HD, služeb na vyžádání a verze pro mobilní telefony.
AMC Networks International (AMCNI) je globální divizí AMC Networks a dodavatelem uznávaných zábavních pořadů pro předplatitele ve více než 140 zemích a územích v Africe, Asii, Evropě a Latinské Americe. AMCNI zahrnuje jak globální značky Sundance Channel a MGM Channel, tak populární kanály s lokálním významem a různorodým žánrovým zaměřením. Více informací najdete na www.amcnetworks.com/amcni
O společnosti AMC Networks:
Společnost AMC Networks Inc. (NASDAQ: AMCX) se již více než 30 let věnuje produkci kvalitních filmů a pořadů, vlastní a provozuje několik populárních a oceňovaných značek v oblasti placené kabelové televize. AMC, IFC, SundanceTV, WE TV, a IFC Films produkují pořady, které jsou výrazné, zajímavé, kulturně relevantní a oslovující diváky napříč různými společenskými skupinami. Společnost také provozuje globální divizi, AMC Networks International. Více informací najdete
na www.amcnetworks.com
Jitka Pavlová