Covid-19 přitáhl lidi k tvoření. Preciosa chce situace využít a ovládnout trh
Jablonec nad Nisou 22. února 2021
Covid-19 přinesl vedle řady problémů i nové příležitosti. Jednou z nich je i strmý nárůst zájmu o křišťálové tvoření. Preciosa Components spolu s partnery po celém světě přizpůsobuje prodejní strategie tak, aby novou vlnu poptávky plně uspokojila. Společnost chce situace využít a stát se jedničkou na globálním trhu s prémiovými křišťálovými komponenty.

Jeden rok uplyne 1. března od prvních potvrzených případů onemocnění COVID-19 v Česku. Od té doby přinesla opatření pro boj s touto nemocí do života lidí řadu změn. Reakcí na ně je i nebývalá poptávka po českém křišťálu z Preciosy. Lidé pro ukrácení dlouhé chvíle i pro vlastní potěšení z křišťálu vytvářejí šperky nebo nejrůznější dekorace. „Zejména v USA je trend domácího tvoření nesmírně rozšířený a v podstatě tradiční. Vnímáme, že vlivem změn způsobených celosvětovými opatřeními sílí i jinde,” popisuje šéf obchodu a marketingu Preciosa Components Jan Štiller.
Navzdory silným omezením v podobě nemožnosti osobních setkání na různých místech světa nyní Preciosa Components s partnery od Tokia či Sydney až k Los Angeles intenzivně posiluje existující obchodní toky a vytváří nové tak, aby rostoucí poptávku dokázala uspokojit. Cílem je postupné usazení Preciosy v pozici světové jedničky trhu DIY (z anglického Do It Yourself – udělej si sám). „Preciosa postupně přebírá velké množství zákazníků z tohoto segmentu a nás velmi těší, že je o náš křišťál stále větší zájem,“ dodává Jan Štiller. „Naše týmy se s neutuchajícím úsilím připravují na to, že se Preciosa stane v tomto segmentu číslem jedna.“

Preciosa měla v oblasti křišťálových komponentů vždy velmi silnou pozici, která se nyní ještě upevňuje. „Lidé po celém světě vnímají stále více udržitelnost a lokálnost jako důležité hodnoty. Naše křišťálové komponenty se vyrábí pouze v Křišťálovém údolí na severu Čech a společnost se již několik desetiletí zasazuje o to, aby naše produkce byla co nejšetrnější k životnímu prostředí. Zároveň nabízíme křišťál v té nejvyšší kvalitě,“ doplňuje Jan Štiller. Desítky let trhu s prémiovými křišťálovými komponenty dominovala společně s Preciosou ještě společnost Swarovski. Ta se nyní rozhodla svou pozici v některých segmentech, mezi které patří i DIY, zcela opustit a zaměřit se na hotovou bižuterii.
Díky tomu se do popředí zájmu dostává portfolio křišťálových komponentů z Preciosy. To v rámci divize Components čítá aktuálně přes 25 tisíc katalogových položek ve velikosti průměru jediného dokonale vybroušeného křišťálového kamene od necelého milimetru k takřka 1,2 centimetru. Řada z nich je světově unikátní, vyrobená ze sklovin vyvinutých ve vlastních laboratořích Preciosy, a nenabízí je žádný jiný výrobce.

Ohromující je i portfolio komponentů na míru, kterých je téměř 75 tisíc. Z hlediska segmentu DIY je nepřehlédnutelná i role Preciosy Ornely, která vyrábí proslulý český rokajl. Ta nemá v rámci svého druhu na světě konkurenci v počtu nabízených barev populárních perliček.
V nejbližších týdnech Preciosa Components představí světu další unikátní produkty, které milovníkům třpytu nabídnou nové tvůrčí možnosti. Inspirativní novinková kampaň bude představena již 3. března.
Foto: Preciosa Components
Michal Šťastný
Preciosa Components je členem Preciosa Group.
Pod jednou značkou vzniká luxusní zboží z autentického českého křišťálu. Tradice společnosti vychází z dílen v Křišťálovém údolí založených před stovkami let, které doplňují nejnovější technologické postupy a řešení z vlastních výzkumných laboratoří. Od nejmenší šatonové růže po monumentální světelná řešení, Preciosa se vždy obrací k vlastní jedinečné tradici, kterou transformuje v moderní inspiraci. Preciosa Group aktuálně provozuje 11 kanceláří rozmístěných po celé planetě a každý den utaví na 40 tun skla.