Macík vplul do cíle Baja Poland na 2. místě
Štětín, 7. září 2020
Všechny kamiony z dílny týmu Big Shock! Racing získaly respekt.

Sobotní honičky
První sobotní etapa byla blátivější, než si kdokoliv z týmu Big Shock! Racing dokázal představit. Martin Macík se na trati v přátelské atmosféře honil se soupeři. „Jízdu jsme si s klukama užívali, i když občas bylo na trati vody zbytečně moc. Celou cestu se nám mlžilo přední okno. Nestává se často, abychom se během závodu museli odpásat a utírat přední sklo toaletním papírem. Dálkový závod zkrátka pokaždé dokáže překvapit,“ popisuje úskalí mokré trati Martin Macík. Patnáct minut trvalo posádce opravit na trati řemen stržený bahnem. A závodníci také dostali možnost potrénovat výměnu pneumatiky. V kluzkém a těžkém blátě, které bránilo uložení proražené gumy, si akce vyžádala další čtvrthodinku. Ale po zahřívací části se posádka týmu Big Shock! Racing v druhé sobotní etapě pořádně rozjela. „Druhá část byla boží, jelo se nám nádherně, adrenalin pracoval. I tady jsme řešili dvě nečekané události. Celkem těsně jsme obkroužili Dacii, která zůstala stát v úvozu. Vyjeli jsme při tom menší zídku a utrhli pravou přední brzdu. Pak už jízda byla o něco méně příjemná, ale zvládli jsme to,“ popisuje Martin Macík. Asi 30 kilometrů před cílem etapy se ozvala ještě převodovka, když se voda dostala do jednoho z čidel. Proto týmový speciál, pojmenovaný Karel, dojížděl etapu v pomalejším tempu. I přesto však v absolutním pořadí 3. etapy Baja Polad získal skvělé 4. místo. „Mít před sebou v cíli jen 3 nejrychlejší osobáky je bomba. Zdá se, že jsme jeli opravdu rychle. Karel, ačkoliv je stavěný do pouště, zvládá dobře i bahno. Do zítřka musíme opravit jen pár malých detailů,“ vzkazoval palubní mechanik David Švanda v sobotu večer.
Neděle na vodě
Hned v neděli ráno se posádka žlutého kamionu týmu Big Shock! Racing dozvěděla, že vyfasovala 7minutovou penalizaci. Důvodem byl sobotní brzký vjezd do jedné ze zón v servisu. Bylo proto třeba nasadit tempo hned v úvodu. Už na prvních kilometrech se Macíkovi dařilo postupně stahovat ztrátu, ale jeden z podmáčených sjezdů do rašeliniště jeho kamion nečekaně stopnul. Po krátkém boji musel zasáhnout bagr pořadatelů a český vůz vysvobodit. „Kamion před námi ještě těsně stihl tu bažinu projet, ale my už jsme tam zůstali viset. Ztratili jsme asi 20 minut. V další etapě byla trať tak rozmočená a nesjízdná, že jsme rašeliniště museli úplně objet. Liazku už do zmiňovaného úseku organizátoři vůbec nepustili,“ popisuje záludnosti polské trati navigátor František Tomášek a dodává: Navigace byla jednoduchá, zajezdili jsme si bombasticky, první závod sezóny určitě nezklamal. Každopádně, příště už bychom si přáli test někde v suchu.“ Celkově však tým považuje polskou misi za úspěšnou. „Jsme spokojení, všechna auta, která jsme postavili, dojela do cíle v pořádku. Liazce bahno ničilo spojku, takže Dan Stiblík musel hodně tvrdě řadit, ale určitě si i posádka Franty odváží užitečné zkušenosti. Máme radost, že jsme techniku ani v těch extrémních podmínkách moc nezničili. Byl to další dobrý trénink na Dakar,“ hodnotí šéf týmu, Martin Macík starší.
VIDEA najdete zde:
sobota: https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/351458455992505
neděle: https://www.facebook.com/watch/?v=3081639121944884&extid=nM4s4l6FaVavr02c
Sedlčanští závodníci už se těší na tuniskou Rally El Chott, která by se měla uskutečnit na přelomu října a listopadu. Všichni pevně věří, že závod proběhne podle plánu a trať bude konečně suchá.
Aktuality, zajímavosti, videa týmu Big Shock! Racing najdete na:
http://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
Nikola Kužílková