Řešení koronaviru odhalilo část vážných systémových chyb letecké dopravy. Většina občanů Evropy je připravena tyto chyby regulacemi řešit
Praha 17. března 2020
Zpráva o letadlech duchů, která křižují zbůhdarma Evropu jen, aby jejich provozovatelé nepřišli o vzácné sloty v letovém prostoru, zapůsobila jako červený poplach.
“S mezinárodní leteckou dopravou je toho dnes špatně mnohem víc, počínaje tím, že letecké palivo nepodléhá zdanění a že navzdory celosvětovému úsilí snižovat emise, tento průmyslový sektor nadále počítá s neudržitelným růstem,” komentuje spolupředseda pražských Zelených a koordinátor kampaně 55miliard pro budoucnost, nebo do luftu? (www.55miliard.cz), která upozorňuje na nesmyslnost vládního záměru utratit 55 miliard na navyšování kapacity pražského letiště, Vít Masare.

“V době očekávatelné hospodářské krize vlivem pandemie koronaviru si nemůžeme dovolit plýtvání zdroji, jaké letecká doprava doteď předvádí. Podle nejnovějších dat Evropské investiční banky je většina občanů Evropy připravena tyto problémy efektivně řešit, jak srovnáním daňových podmínek s ostatními druhy dopravy, tak rušením letů na krátké vzdálenosti, kde je vhodnější využít cestu po železnici,” doplňuje Masare.
Zelení usilují o zásadní revizi evropské dopravní politiky, aby odpovídala stavu klimatické nouze, který vyhlásil Evropský parlament v listopadu loňského roku. Právě v listopadu přijali na základě iniciativy Víta Masare celoevropsky usnesení, které zavazuje Zelené po celé Evropě usilovat o bezodkladnou revizi evropské směrnice TEN-T o podporovaných infrastrukturních stavbách v mezinárodní dopravě.
(https://europeangreens.eu/content/ten-t-climate-emergency-revision)
Zdroj dat z průzkumu Evropské investiční banky
Vít Masare