Nezařazené

Češi zůstávají věrní vánočním tradicím. BILLA letos nabídne českého kapra Vocílka v naporcované a vakuované podobě

Modletice 12. prosince 2025

Nejnovější průzkum společnosti Ipsos* pro společnost BILLA potvrzuje, že Češi zůstávají věrní vánočním tradicím, a to nejen pokud jde o ryby. Až 82 % Čechů zařazuje na štědrovečerní stůl rybu, nejčastěji kapra, a zároveň velká část domácností sází na osvědčené maso na řízky, které jsou stálicí zejména u rodin s dětmi. Kapr a řízek tak společně potvrzují, že česká vánoční kuchyně stojí na klasice, ale lidé zároveň hledají způsoby, jak si přípravu usnadnit a vybrat kvalitně zpracované suroviny.

Kapr zůstává symbolem Vánoc. Přibývá však těch, kteří nechtějí mít s jeho zpracováním práci

Kapr si nadále drží status nejčastější štědrovečerní volby, přičemž řada domácností zároveň připravuje řízky jako alternativu či doplněk tradiční ryby. Průzkum ukazuje, že Čechům záleží nejen na tradici, ale i na komfortu při vaření. Až 34 % spotřebitelů preferuje maximálně opracované suroviny, tedy ryby či maso již naporcované nebo vakuovaně balené, aby doma nemuseli řešit zdlouhavé čištění a porcování. Stejný podíl lidí vybírá mezi neopracovanými rybami či masem z kádí nebo řeznictví, ale trend směrem k pohodlí je zřejmý. Tento posun potvrzují i odpovědi na nákupní motivace: mnoho lidí preferuje již zpracovaného kapra ze supermarketu zejména kvůli rychlosti, pohodlí a snaze vyhnout se zabíjení živé ryby.

„Data jasně ukazují, že Češi chtějí Vánoce tradiční, ale přípravu co nejjednodušší. Proto před našimi prodejnami neumožňujeme prodej živých ryb již 3 roky, naopak dbáme na to, abychom nabídku našich ryb v prodejnách neustále rozšiřovali. Letos poprvé nabídneme zákazníkům českého kapra pod naší privátní značkou Vocílka – čerstvého, naporcovaného a zabaleného ve vakuu, aby zákazníci měli doma co nejméně práce. V nabídce najdou také další oblíbené druhy ryb, například lososa, pstruha nebo candáta, takže si mohou vybrat podle své chuti i úrovně zkušeností v kuchyni,“ říká Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs BILLA Česká republika.

Řízky potvrzují, že maso má na českém vánočním stole pevné místo

Tradiční řízek zůstává jistotou českých domácností – často právě proto, že jej preferuje většina konzumentů nebo jej mají v oblibě děti. Kuřecí a vepřové maso tak tvoří druhou nejčastější volbu pro štědrovečerní tabuli a potvrzuje, že Vánoce nejsou jen o rybě, ale obecně o kvalitních surovinách, které spojují rodinu u společného stolu.

Vánoce zůstávají tradiční, jen příprava je modernější

Ačkoli 45 % lidí se drží klasických receptů bez úprav, stále více domácností přemýšlí o praktičnosti přípravy. Mnozí hledají řešení, která ušetří čas i úsilí – bez toho, aby museli slevit z kvality nebo oblíbené chuti. Proto BILLA dbá na kvalitní opracování, dvojí kontrolu kvality a český původ u mas a masných výrobků, které zákazníkům nabízí pod svojí privátní značkou Vocílka.

*Průzkum byl realizován v listopadu 2025 agenturou Ipsos na vzorku 500 lidí v České republice.

   

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši více než 35 mld. Kč (2023), s 290 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí jejích vybraných privátních značek – především Vocílky a České farmy. Mezi další oblíbené privátní značky se řadí Srdce domova, Nice Bites, BILLA bio, BILLA, BILLA Premium, BILLA Ready, BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora.    

   REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, BILLA PLUS, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. Více informací

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *