Nezávislé ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2025
Praha 14. listopadu 2025
Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky jedenáctého ročníku. Ten opět ukázal, kterým značkám čeští zákazníci nejvíce věří. Výzkumu realizovaného společností NielsenIQ na přelomu září a října se zúčastnil reprezentativní vzorek 4 000 respondentů. Ti hodnotili téměř 900 značek v 95 kategoriích. Zákazníci v letošním ročníku zdůraznili především spolehlivost a kvalitu jako klíčové faktory důvěry. Výsledky byly slavnostně oznámeny na galavečeru, který se uskutečnil 13. listopadu v pražském Cubex Centru Praha. Večerem provázela moderátorka Daniela Brzobohatá. Program plynule navázal na celodenní kongres Czech Retail Days s podtitulem „Zaměřeno na retail v praxi“.
Důvěra spotřebitelů: bezpečí, well-being, finance i cestování
„Letošní výsledky opět potvrzují, že důvěra není náhodná. Zákazníci oceňují značky, které dlouhodobě doručují kvalitu, transparentně komunikují a plní své sliby. Jen díky tomu se k nim zákazníci opětovně vrací,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services. „Současně pozorujeme nástup kategorií, které reflektují životní styl roku 2025 – od zabezpečení domácnosti přes well-being, oblast spánkové péče a úpravy hmotnosti, až po moderní platební metody, finance, cestování a chytré domácí technologie.,“ doplňuje Lukáš Matějka.


„U označení Nejdůvěryhodnější značka jsme zaznamenali 5% nárůst důležitosti pro zákazníky oproti loňskému roku a stalo se tak nejsilnějším nestátním oceněním v České republice,“ upřesňuje Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NielsenQ, která průzkum realizovala. Důležitost ocenění potvrzuje i aktuální průzkum společnosti MNFORCE, dle kterého toto logo zvyšuje důvěru v oceněnou značku u 60 % spotřebitelů.
Nové kategorie a značky odrážejí změny v životním stylu
Letošní ročník přinesl významné rozšíření o nové kategorie, které reflektují současný životní styl a spotřebitelské trendy roku 2025. Mezi oceněnými značkami se objevily například XTB v kategorii brokerské společnosti, Oral-B za elektrické zubní kartáčky, v trendy kategorii horkovzdušné fritézy zabodovala značka Tefal, Visa v kategorii platební karty. Novinkou byla také kategorie Letecké společnosti, kde zvítězily Smartwings. Velmi dobře si v nových kategoriích vedly i české značky, např. v domácím zabezpečení Jablotron, výrobce obleků BANDI nebo výrobce oken a dveří Vekra. Nové kategorie se zaměřily také na rostoucí trend péče o fyzické a duševní zdraví, ať již skrze přípravky na podporu spánku a zlepšení nálady, kde zvítězila značka Neospan, nebo přípravky pro úpravu hmotnosti Forfemina.
Dlouhodobé stálice potvrzují pozici
Logo programu Nejdůvěryhodnější značka v roce 2025 ponesou nejen značky z nově zařazených segmentů, ale také dlouhodobé stálice předchozích ročníků. Mezi nimi vynikají například i české značky, které v mnoha kategoriích vítězí i přes výrazné zastoupení silných globálních hráčů. Jedná se například o kosmetickou značku Dermacol nebo značku ikonických hraček Igráček, která si i v letošním ročníku udržela silnou pozici v kategorii hraček – figurek.
Posuny v klíčových kategoriích potvrzují dynamiku trhu
Jedenáctý ročník programu zaznamenal rovněž změny mezi oceněnými značkami v kategoriích, kde byly dříve pevné stálice. V segmentu privátních značek poprvé uspěla značka K-Jarmark z Kauflandu. V kategorii funkčních nápojů posílila svou pozici značka DrWitt a v kategorii srovnávacích portálů pojištění získala letos nově největší důvěru zákazníků značka Klik.cz.
Přínos pro značky i veřejnost
Důvěra stojí za věrností i dlouhodobou přízní. Značkám upevňuje vztah se zákazníkem a posiluje reputaci. Vítězové mohou titul a logo Nejdůvěryhodnější značka 2025 využít ve své vlastní marketingové komunikaci. Do programu se stále více zapojují i silní mediální partneři, nově například multiplatforma CNN Prima NEWS a časopis Playboy. I díky partnerům a silné mediální podpoře se vítězné značky prezentují stále většímu počtu zákazníků.

Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka je partnerem NROS a projektu Pomozte dětem se žlutým kuřetem. Společně propojují stabilní firmy s pomocí znevýhodněným dětem a zvyšují rozsah podpory.
Partneři programu Důvěryhodné značky 2025:
- výzkumná agentura a odborný partner: NielsenIQ a Talk Online Panel
- B2C mediální partneři:
tisk: Gurmet, Náš REGION, Mladý svět, Regionální vydavatelství, Playboy
rádia: Active Group: Evropa 2, Frekvence 1, YouRadio
TV: multiplatforma CNN Prima NEWS
- instore propagaci zajišťuje City Digital Media, Store Media a Moje Obrazovka
- outdoorovou propagaci zajišťuje AdServis, Maxvision a Bus TV
- internetový portál JenŽeny.cz
- B2B mediální partneři:
Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru a agentura MNFORCE - Venue partner: Cubex Centrum Praha
- NNO Partner: NROS se sbírkou Pomozte dětem
Speciální partneři:
- Emailkampane.cz, GROWYO, Červený Jelen, Parilla Sound, TEPfactor,
WAU! Studio a EKO-KOM

Příloha:
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2025
| KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
| ALKOHOL | BOŽKOV | Stock Plzeň-Božkov |
| BALENÉ VODY | MAGNESIA | Mattoni 1873 |
| ČISTICÍ PROSTŘEDKY | SAVO | Unilever ČR |
| DEKORATIVNÍ KOSMETIKA | DERMACOL | Dermacol |
| DĚTSKÁ VÝŽIVA | SUNAR | HERO CZECH |
| E-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁK | IQOS | Philip Morris ČR |
| FUNKČNÍ NÁPOJE | DRWITT | MASPEX Czech |
| HOLENÍ | GILLETTE | Procter & Gamble Czech Republic |
| HRAČKY FIGURKY | IGRÁČEK | EFKO-karton |
| INKONTINENČNÍ POMŮCKY | TENA | Essity Czech Republic |
| KOŘENÍ | VITANA | Orkla Foods Česko a Slovensko |
| KRMIVA PRO KOČKY | WHISKAS | Mars Czech |
| KRMIVA PRO PSY | BRIT | Vafo Praha |
| MASO A UZENINY | KOSTELECKÉ UZENINY | Kostelecké uzeniny |
| OSVĚŽOVAČE VZDUCHU | AIR WICK | Reckitt Benckiser (Hygiene Home) |
| PÁNVE A HRNCE | TEFAL | Groupe SEB Česká republika |
| PIVO A PIVNÍ NÁPOJE | PILSNER URQUELL | Plzeňský Prazdroj |
| PRACÍ PROSTŘEDKY | ARIEL | Procter & Gamble Czech Republic |
| PRIVÁTNÍ ZNAČKY | K-JARMARK | Kaufland Česká republika |
| PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ | JAR | Procter & Gamble Czech Republic |
| PŘÍPRAVKY PROTI HMYZU | BIOLIT | SC Johnson |
| STAVEBNICE | LEGO | LEGO Trading |
| SYCENÉ NEALKO NÁPOJE | KOFOLA | Kofola ČeskoSlovensko |
| TABÁKOVÉ VÝROBKY | CAMEL | JT International |
| VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY | GARDEN GOURMET | Nestlé Česko |
| VÍNA | VÍNO MIKULOV | Bohemia Sekt |
| VLASOVÁ KOSMETIKA | HEAD & SHOULDERS | Procter & Gamble Czech Republic |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2025
| KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
| ČERPACÍ STANICE | TANK ONO | Tank ONO |
| E-SHOPY S POTRAVINAMI | ROHLÍK.CZ | Velká pecka |
| HOBBYMARKETY | OBI | OBI |
| OČNÍ OPTIKY | GRANDOPTICAL | GrandVision CZ |
| PRODEJCI DROGERIE | DM DROGERIE | dm drogerie markt |
| PRODEJCI ELEKTRA | DATART | HP Tronic Zlín |
| PRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍ | RŮŽOVÝ SLON | Růžový slon |
| PRODEJCI KNIH | KNIHY DOBROVSKÝ | DOBROVSKÝ |
| PRODEJCI LÉKŮ | DR. MAX | Česká Lékárna Holding |
| PRODEJCI NÁBYTKU | IKEA | IKEA Česká republika |
| PRODEJCI OBUVI | DEICHMANN | Deichmann-Obuv |
| PRODEJCI ODĚVŮ | H&M | H&M Hennes & Mauritz CZ |
| PRODEJCI POTRAVIN | LIDL | Lidl Česká republika |
| PRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATA | SUPER ZOO | Plaček Group |
| PRODEJCI ROSTLINNÉ KOSMETIKY | YVES ROCHER | Yves Rocher |
| PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ | SPORTISIMO | Sportisimo |
| PRODEJCI ŠPERKŮ | SWAROVSKI | Swarovski Bohemia |
| VÝROBCI OBLEKŮ | BANDI | BANDI VAMOS |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2025
| KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
| BALÍKOVÉ SLUŽBY | ZÁSILKOVNA | Zásilkovna |
| BANKY | ČESKÁ SPOŘITELNA | Česká spořitelna |
| BROKERSKÉ SPOLEČNOSTI | XTB | XTB S.A., organizační složka |
| CESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURY | ČEDOK | Čedok |
| DEVELOPERSKÉ SPOLEČNOSTI | SKANSKA | Skanska |
| DODAVATELÉ ENERGIÍ | SKUPINA ČEZ | Skupina ČEZ |
| DOMÁCÍ ZABEZPEČENÍ | JABLOTRON | JABLOTRON GROUP |
| KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY | MEDICOM CLINIC | Medicom Clinic |
| KUCHYŇSKÁ A KOUPELNOVÁ STUDIA | SIKO | SIKO KOUPELNY |
| LETECKÉ SPOLEČNOSTI | SMARTWINGS | SMARTWINGS |
| OČNÍ KLINIKY | GEMINI | Gemini oční klinika |
| PLATEBNÍ KARTY | VISA | VISA |
| POJIŠŤOVNY | GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA | Generali Česká pojišťovna |
| POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB | ČESKÉ DRÁHY | České dráhy |
| QUICK-SERVICE RESTAURANT | MCDONALD’S | McDonald’s Česká republika |
| REALITNÍ KANCELÁŘE | M&M REALITY | M&M reality holding |
| SÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍ | EUC | EUC |
| SROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍ | KLIK.CZ | Klik.cz & ePojisteni.cz |
| ZÁBAVNÍ PARKY A AQUAPARKY | AQUAPALACE PRAHA | Aquapalace |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2025
| KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
| DERMOKOSMETIKA | VICHY | L’Oréal Česká republika |
| DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM | SUDOCREM | Teva Pharmaceuticals CR |
| DĚTSKÉ MULTIVITAMÍNY | RAKYTNÍČEK | TEREZIA COMPANY |
| DOPLŇKY STRAVY NA IMUNITU | PREVENTAN | Neuraxpharm Bohemia |
| PROBIOTIKA | BIOPRON | Stada Pharma CZ |
| PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU | STREPSILS | Reckitt Benckiser (pharma) |
| PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ | VOLTAREN | Haleon |
| PŘÍPRAVKY NA KAŠEL | STOPTUSSIN | Teva Pharmaceuticals CR |
| PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI | GS CONDRO | Green–Swan Pharmaceuticals CR |
| PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍ | URINAL | Stada Pharma CZ |
| PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU | PROSTENAL | Stada Pharma CZ |
| PŘÍPRAVKY NA PODPORU SPÁNKU A ZLEPŠENÍ NÁLADY | NEOSPAN | Simply You Pharmaceuticals |
| PŘÍPRAVKY NA RÝMU | OLYNTH | Kenvue |
| PŘÍPRAVKY PRO ÚPRAVU HMOTNOSTI | FORFEMINA | Naturprodukt CZ |
| VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY | FORESTO | Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic |
| VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST | IBALGIN | Opella Healthcare Czech |
| VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ | PARALEN GRIP | Opella Healthcare Czech |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK TECHNICKÝCH A STAVEBNÍCH PRODUKTŮ 2025:
| KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
| BETONOVÉ PRVKY | BEST | BEST |
| ČISTIČKY VZDUCHU | IONIC-CARE | HÖGNER |
| ELEKTRICKÉ NÁŘADÍ | BOSCH | Robert Bosch odbytová |
| ELEKTRICKÉ ZUBNÍ KARTÁČKY | ORAL-B | Procter & Gamble Czech Republic |
| HORKOVZDUŠNÉ FRITÉZY | TEFAL | Groupe SEB Česká republika |
| MONTÁŽNÍ PĚNY, TMELY, LEPIDLA | PATTEX | Henkel ČR |
| OSOBNÍ AUTOMOBILY | ŠKODA | Škoda Auto |
| PNEUMATIKY | BARUM | Continental Barum |
| STŘEŠNÍ KRYTINY | BMI BRAMAC | BMI střešní a hydroizolační systémy |
| VODOVODNÍ BATERIE | GROHE | GROHE ČR |
| VÝROBCI OKEN A DVEŘÍ | VEKRA | VEKRA |
| ZAHRADNÍ NÁŘADÍ | FISKARS | Fiskars Polska |
| ZAHRADNÍ TECHNIKA | MOUNTFIELD | Mountfield |
| ZDICÍ MATERIÁLY | YTONG | Xella CZ |
Společnost Atoz Marketing Services se už od roku 1993 zabývá B2B komunikací v oblastech retailu, logistiky, obalového průmyslu a farmacie. Zahraniční i tuzemské průzkumy ukazují, že při nákupu hraje jednu z nejdůležitějších rolí důvěra ve značku, proto společnost Atoz Marketing Services organizuje nezávislý marketingový program Důvěryhodné značky. Letos probíhá již 11. ročník v ČR a 10. na Slovensku. Společnost od roku 2001 organizuje také program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka.

