Sbírka v Albertu podpořila dětské domovy i potravinové banky darem 121 tun potravin
Praha 10. listopadu 2025
Do podzimního kola třináctého ročníku Sbírky potravin se zapojilo 157 prodejen Albert po celém Česku. V průběhu soboty darovali zákazníci trvanlivé potraviny i základní drogerii, které pomůžou doplnit sklady potravinových bank. V obchodech Albert vysbíraly banky 121 tun a nejvíce si odvezly z prodejny ve středočeských Čestlicích.

„Děkujeme všem zákazníkům za jejich nezištnou pomoc a štědrost, která umožnila podpořit potřebné prostřednictvím potravinových bank i děti v dětských domovech. Velké uznání patří dobrovolníkům a také kolegům z Alberta za zapojení a podporu Sbírky potravin. Společně jsme ukázali, že solidarita a ochota pomáhat mají skutečný dopad na životy lidí v nouzi,“ řekl Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
Dary z devětadvacítky prodejen Albert směřují do dětských domovů, jejichž zástupci i děti samotné navlékli dobrovolnické zástěry. Suroviny jim vystačí na týdny až měsíce vaření. „Darované potraviny nám výrazně pomůžou ušetřit prostředky z rozpočtu. Díky nim můžeme dětem dopřát to, na co by jinak nezbyly finance – například volnočasové aktivity, výlety, sportovní vybavení, školní pomůcky nebo drobné dárky. Každý balíček těstovin nebo konzerva tak ve výsledku přináší dětem něco navíc – radost, zážitky a pocit, že na ně lidé myslí,“ děkuje Radka Klímová, ředitelka Dětského domovu Nymburk.
Nejen sbírka, v průběhu celého roku pomáhají pravidelné dary
„Je důležité vnímat Sbírku potravin v kontextu každodenních darů, které téměř 365 dní v roce podporují potřebné. Pro letošní rok jsme se zavázali darovat 4000 tun potravin a tento závazek naplníme. Jedná se o velmi podstatnou pomoc potřebným lidem, která přichází díky distribuci potravinových bank na denní bázi. Z tohoto pohledu je sbírka doplněním a celospolečenskou událostí, která pomůže bankám v předzásobení na Vánoce,“ popisuje Jiří Mareček.
O Albertu
- Obchody Albert působí na českém trhu více než 34 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
- Síť prodejen Albert má více než 350 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také online službu Albert domů zdarma.
- Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.
- V roce 2024 Albert obhájil potřetí v řadě umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating. Pozici v nejlepší desítce udržitelných velkých firem působících v Česku za rok 2024 obchodník zaujal také v hodnocení Asociace společenské odpovědnosti – ESG žebříček.
- Albert získal certifikát Leader v žebříčku TOP Odpovědná velká firma a za rok 2023 se stal Trendsetterem.
- Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin. Letos slaví 15 let a je jeho působnost ještě širší, pomáhá během společenských krizí či přírodních katastrof.
- Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
- Nadační fond Albert patří podle platformy Fórum dárců mezi TOP 20 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků za rok 2023.
- Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
- V roce 2019 vláda v čele s premiérem ocenila Albert cenou Odpovědného zahraničního investora za mimořádný přínos v podpoře rozvoje regionů.
- Mottem Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodní má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit.
- Albert pravidelně vydává nefinanční report o udržitelnosti, který přináší v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta. Obsahuje také ESG přílohy s daty za jednotlivé oblasti, kterým se věnuje.

