Korporátní fráze jsou pasé, zaměstnanci slyší na humor a autenticitu. RA Summit představí nejlepší praxi v employer brandingu
Praha 14. října 2025
Jak zaujmout ty správné uchazeče o práci? Lídři v oblasti náborových kampaní sázejí na upřímnost, ale i nadsázku. Autoři kampaní, které letos získaly ocenění na Recruitment Academy Awards, představí tipy a příklady nejlepší praxe employer brandingu na pražském RA Summitu. Z nastupujících trendů v HR vsadili třeba i na nástup umělé inteligence nebo atraktivní nabídku benefitů. Ty pro 63 % uchazečů stále zůstávají klíčovým faktorem při výběru zaměstnavatele.
Preference uchazečů na trhu práce se mění. Moderní employer branding se už dávno nevyplatí stavět na pozlátku a otřepaných klišé. Dokazují to i výsledky letošní konference Recruitment Academy Awards, která v květnu ocenila nejefektivnější a nejkreativnější české náboráře napříč desítkou kategorií v oblasti HR marketingu a brandingu. Porotu si získaly především kampaně, které vsadily na vtip a lidskost.

„Současní uchazeči stojí o lidský přístup a nadsázku. Upřímnost a praktičnost se tak stávají pro zaměstnanecké nábory novým standardem. Kandidáti ocení především firmy, které dokáží správně prodat svou vnitřní kulturu a kolektiv. Velkým lákadlem zůstává ale i nabídka zaměstnaneckých benefitů. Ty považuje za významný faktor při výběru práce až 63 % uchazečů,“ říká Aneta Martišková, specialistka na firemní kulturu a benefity ze společnosti Edenred.
Právě o zásadních změnách na trhu práce i o tom, jak se jim firmy mohou přizpůsobit, bude řeč i na letošním navazujícím RA Summitu s vítězi. „Letošní ročník opět ukázal, jak rychle se firmy dokáží adaptovat na neustále se měnící podmínky a potřeby zaměstnanců. Úspěšné projekty potvrdily, že v době, kdy je prostředí na pracovním trhu vysoce soutěživé, umí nejlépe zaujmout právě kampaně, které ‚si na nic nehrají‘ a jdou k jádru věci. Ve srovnání s předchozím ročníkem je navíc vidět, že stále více projektů do určité míry zahrnuje prvky umělé inteligence“ dodává José Kadlec, ředitel Recruitment Academy Awards.
Špetka humoru a trocha AI
Nastupující trendy potvrzují i sami vítězky a vítězové letošních Recruitment Academy Awards. Jednou z nich je i HR manažerka Jana Rebicerová ze společnosti Effectix. „Tento rok jsme do našeho vítězného projektu přimíchali AI, latex a hodně ironie. A zjevně to zafungovalo. Vítězství nám potvrdilo, že autenticita se prostě vyplácí. Získali jsme čtyři ceny. Mnohem důležitější ale bylo to, co se stalo uvnitř firmy. Lidé se spojili a uchazeči začali psát, že se k nám právě proto chtějí přidat. A když vám uchazeč napíše, že se směje u kariérního webu a ví, že zapadne do týmu, můžete si být jistí, že děláte HR správně,“ popisuje s tím, že nadhled a individualita často představují ten nejlepší employer branding.

Neméně významným trendem letošního roku se ukázal být rovněž nástup umělé inteligence na poli HR a péče o zaměstnance. Pro stále větší množství personalistů se právě AI stává inovativním a efektivním pomocníkem. V průzkumu společnosti Edenred a Recruitment Academy více než 65 % respondentů uvedlo, že nástroje AI užívají několikrát do týdne, část z dokonce denně. Jako největší přínos vnímají dotázaní personalisté rychlejší zpracování a porovnání jednotlivých uchazečů i vyšší objektivitu při rozhodování. Lze proto očekávat, že umělá inteligence bude v následujících letech stále více definovat trendy recruitmentu.
Vsadit na poctivost se vyplácí
Další úspěšnou soutěžící se stala také Talent Managerka Zdeňka Krejčíková ze společnosti Taste. „Chtěli jsme ukázat, že i nábor se dá dělat autenticky. Že inzeráty nemusí být generické texty bez duše, ale skutečné pozvánky do firmy. Kandidáti chtějí vidět realitu – tým, prostředí i kulturu, do které by mohli nastoupit. Díky autenticitě tak nepotřebujeme stovky reakcí. Stačí nám deset skvělých kandidátů, kteří se rozhodnou, že k nám opravdu chtějí, protože viděli dost a líbí se jim lidé i prostředí. A ti, kterým to nesedí? Ti se prostě nehlásí. Šetříme tak čas jak sobě, tak i jim,“ vysvětluje.
Firmám vzkazuje, aby se nebály ukázat, jak se daří skutečným zaměstnancům, bez přikrášlování a dokonalosti, které lidé stejně nevěří. Důležitý je podle ní osobitý brand a aktivní náboráři, které firma umí správně podpořit. Krejčíková zdůrazňuje také aktivní a lidský přístup k samotným kandidátům.
Úspěšné projekty v HR marketingu a employer brandingu představí letošní výherci soutěže Recruitment Academy Awards 14. října v Praze v rámci Recruitment Academy Summitu, který představuje hub pro inspiraci, kreativitu a tipy od skutečných špiček oboru.
O Recruitment Academy
Recruitment Academy je specializovaná vzdělávací instituce pro recruitery. Aktuálně společnost své služby nabízí ve 12 zemích střední a východní Evropy. Za posledních deset let instituce proškolila globálně přes 30 000 HR profesionálů a manažerů. Jako jediná organizace ve střední Evropě nabízí expertní certifikáty – Certified Sourcer & Certified Recruiter.
Edenred je přední digitální platformou pro služby a platby a také každodenním společníkem zaměstnanců spojujícím přes 60 milionů uživatelů a více než 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím 1 milionu firemních klientů.
Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (příspěvek na stravování), engagement (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (multienergetická řešení, včetně nabíjení EV, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).
V souladu se záměrem skupiny „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Zlepšují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravější stravě, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a udržitelnější mobilitě.
12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který je každým dnem bezpečnější, efektivnější a zodpovědnější.
V roce 2024 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 45 miliard EUR, a to především prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.
Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good, DJSI Europe Index, DJSI World Index a MSCI Europe.
Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu svého vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.