Jak o budoucnosti přemýšlejí nejúspěšnější hráči české a slovenské e-commerce? Odpovědi nabídne osmé setkání ShopMasters
Praha, 8. října 2025
Osmé setkání ShopMasters, největší komunitní akce české a slovenské e-commerce, se uskuteční ve čtvrtek 23. října 2025 poprvé v pražské Spojce Karlín. Pořadatelé Ecomail, Shoptet a Dexfinity spolu s hlavním partnerem Allegro letos zvolili téma „Budoucnost v e-commerce“, které reflektuje trendy současnosti a zároveň poskytne know-how, jak úspěšně plánovat a řídit budoucnost svého e-shopu. Účastníky čekají keynote přednášky lídrů trhu, živý rozhovor s významnými CEO i specializované mastermind skupiny určené pro sdílení zkušeností z praxe.
Komunitní setkání ShopMasters pořádají špičky českého a slovenského e-commerce, konkrétně firmy Ecomail, Shoptet a Dexfinity v partnerství s Allegro. Za téma v pořadí osmého setkání vybrali „Budoucnost v e-commerce“. Dozajista bude řeč o tématu CDP (Customer Data Platform), která je momentálně vedle umělé inteligence také předmětem diskusí na světové e-commerce scéně. Balíček CDP funkcí do své aplikace nově zařadil i Ecomail a jde bezpochyby o novinku, kterou už čile adaptují i miliardové e-shopy, jejichž zástupci na tomto setkání vystoupí.
„ShopMasters jsme letos postavili tak, aby e-shopy dokázaly využít nejnovější trendy jako umělou inteligenci nebo CDP, ale zároveň se nesoustředily jen na jednotlivé nástroje. Cílem je, aby přemýšlely strategicky – nad řízením, plánováním a dlouhodobým růstem. Chceme, aby si účastníci odnesli konkrétní inspiraci z praxe a dokázali své podnikání rozvíjet v širších souvislostech,“ říká Jakub Stupka, Co-founder společnosti Ecomail.
Hlavním bodem společné části programu bude blok tří odborných přednášek v podání Zdeňka Lince (Rohlík Group), Marcina Samborského (Allegro) a Raula Rodrigueze (Dajana Rodriguez), který zdůrazní význam jedinečného produktu a budování značky i komunity. Na něj naváže novinka – živý rozhovor s Dominikem Píchalem z e-shopu Grizly a Ondřejem Klegou z investorské skupiny eRockets. Moderátorka Magdaléna Divišová z Online People s nimi otevře téma přerodu „garážového“ startupu v miliardový byznys a to, jaké priority či kompromisy jsou s tímto procesem spojené.
„Denně můžeme sledovat, jak rychle se prostředí online prodeje mění. Pro menší e-shopy je logicky extrémně náročné držet krok s většími konkurenty a zároveň sledovat a implementovat nejnovější trendy. Na ShopMasters jim dáváme možnost načerpat inspiraci od těch, kteří si tímto vším reálně a úspěšně prošli. Pokud účastník z našeho setkání odchází vybaven praktickými radami, které může hned druhý den začít uplatňovat ve svém byznysu, splnili jsme náš úkol na jedničku,“ podotýká Ivo Mrena, CMO společnosti Shoptet.
Součástí programu ShopMasters proto opět budou i populární mastermind skupiny, které se osvědčily již dříve. Tentokrát jich je připraveno sedm a jejich účastníci se pod vedením kapacit z oboru budou věnovat strategickému plánování a konkrétním trendům a novinkám ve světě e-commerce. Jejich hlavním smyslem je, aby všichni dostali příležitost zapojit se do diskuze, do které přispívají svými zkušenostmi z praxe a navzájem si radí. I pro osmé setkání se organizátorům podařilo dát dohromady silnou sestavu s velmi širokým záběrem. V čele skupin tak stanou jak zástupci pořadatelů, tak hostující experti.
Konzultantka, mentorka a bývalá CEO CZC Jitka Dvořáková se bude věnovat tématu strategického plánování, Kazimír Krysta z WebScale zase podrobněji přiblíží funkcionality CDP. Filip Minár, Country Manager Expandeco pro Slovensko, se bude věnovat důležitosti lokalizace, Pavlína Zábojníková z Online People personálnímu řízení. Dvě skupiny budou zaměřené čistě na fenomén AI – skupina pod vedením Josefa Mecha ze Sportega se blíže podívá na vybrané praktické aspekty a Adriána Černáčková z Dexfinity s účastníky krok za krokem projde proces tvorby kampaňového videa za pomoci umělé inteligence.
„Je potřeba si uvědomit, že i v e-commerce má každý segment svoje specifika. Není ideální bezmyšlenkovitě kopírovat jeden recept na úspěch donekonečna. Výhodu mají ti hráči, kteří mají k dispozici správné nástroje a umí je využívat, ale jsou také znalí lokálních souvislostí a nejsou jim cizí kreativní formáty. Výběr mastermind skupin tuto logiku podle mě hezky odráží – každý si může vybrat to, co ho zajímá, a hlavně co se mu hodí při řízení svého byznysu,“ uzavírá Ján Aštáry, CEO a partner ve slovenské společnosti Dexfinity.
Osmé e-commerce setkání ShopMasters proběhne již ve čtvrtek 23. října 2025 úplně poprvé v prostorách Spojky Karlín, které jsou schopny pojmout až tři sta účastníků. Pořadatelem akce je trojlístek předních hráčů české a slovenské e-commerce Ecomail, Shoptet a Dexfinity. Hlavním partnerem je polská skupina Allegro. Vstupenku je již teď možné zakoupit na oficiálních stránkách akce https://shopmasters.cz/registrace/.