Dnes je Den piva!
Modletice/Praha 1. srpna 2025
V BILLE u zákazníků vedou ležáky, z ochucených mixů pak příchuť pomelo a grep. Více než polovina lidí preferuje nákup piva v plechovkách.
Dnes je Mezinárodní den piva a jak jinak jej oslavit než dobře nachlazeným ležákem? Z dat společnosti vyplývá, že klasický světlý ležák stále vévodí prodejům v prodejnách BILLA. V celkových prodejích tvoří právě světlé ležáky 60 %. Nejprodávanější variantou je 0,5l balení v plechu. Druhou příčku popularity (20 % z celkových prodejů) drží 0,5l pivní mixy s ovocnými příchutěmi. Zbytek prodejů (20 %) pak tvoří nealkoholická, černá, řemeslná a regionální piva.

světlý ležák v plechu a objemu 0,5 litru je stále v prodejích mezi Čechy absolutně nejprodávanější. Protože jde obecně o segment, který meziročně roste, BILLA na jaře roku 2025 uvedla do portfolia varianty světlých ležáků pod vlastní privátní značkou Trumf. Od dubna je prodává jako 10° a 11° pivo v plechu i stočené do lahví o objemu 0,5 l a od té doby jejich prodeje rostou jak v kamenných prodejnách, tak v e-shopu BILLA.
Druhou příčku pak obsazují pivní mixy s ovocnými příchutěmi, z nichž nejoblíbenějším druhem je varianta pomelo a grep v plechu a objemu 0,5 l. „Pivní mixy s ovocnými příchutěmi se u našich zákazníků těší velké oblibě, proto jejich nabídku neustále rozšiřujeme. V současné době jich nabízíme na 50 různých druhů, od prodejních stálic po speciální chutě jako limetka a malina nebo švestka,“ říká Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs BILLA ČR.

Zákazníci společnosti BILLA kupují pivo z 58 % v půllitrových plechovkách. Více než třetina (36 %) preferuje 0,5l a 4 % pak 0,3l balení ve skle. Pouhá 2 % lidí si domů z BILLY odnáší pivo v PET lahvích.
Prodejům piva v regionech dominuje Středočeský kraj následovaný Prahou a Jihomoravským krajem. Aktuální nabídku různých druhů piv naleznou zákazníci jak v pravidelných letácích, tak i ve speciálním katalogu Pivo.
BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. Společnost BILLA v roce 2023 vygenerovala obrat ve výši přes 35 milionů Kč a s 283 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí jejích vybraných privátních značek – především Vocílky a České farmy. Mezi další oblíbené privátní značky se řadí BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora.
REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, BILLA PLUS, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. Více informací na http://www.billa.cz.
