Zdraví

25 % českých dětí neprovozuje žádnou pohybovou aktivitu. Decathlon a Olympijský víceboj se to rozhodli změnit – společně rozhýbou děti po celé ČR

Praha 4. června 2025

Partnerem projektu Olympijský víceboj, jehož prostřednictvím Český olympijský výbor už více než 10 let motivuje školáky k pohybu, se stává společnost Decathlon. Společným cílem je boj proti dětské obezitě a návrat pohybu do života mladé generace. ČOV se o to snaží prostřednictvím největšího sportovního projektu na základních školách a víceletých gymnázií – Olympijský víceboj.

Počet obézních dětí v České republice stoupá. Podle Sdružení praktických lékařů pro děti a dorost se obezita v roce 1991 týkala 3 % českých dětí. V roce 2001 to bylo již 7,4 %, v roce 2011 10,2 % a o 10 let později, v roce 2021, už 16,4 %. Téměř polovina dětí však v současnosti nechodí do žádného sportovního kroužku. Desetina dětí přestala sportovní kroužek navštěvovat kvůli současné ekonomické situaci.

Právě prostřednictvím víceboje dětem atraktivní formou ukazujeme, že pohyb je především radost. Nejde nám o výsledky, ale o to, aby se pohyb stal nedílnou součástí jejich životů nejen teď, ale i do budoucna,“ řekl Petr Graclík, generální sekretář Českého olympijského výboru. „Díky spolupráci s Decathlonem můžeme přispět i tím, že se do škol dostanou potřebné sportovní pomůcky. Ne každá škola si je může dovolit,“ doplnil Graclík.

V minulém roce se do projektu Olympijský víceboj zapojilo celkem 1 134 škol a 138 587 dětí. V rámci projektu se za rok 2024  uskutečnilo 146 akcí a 28 tréninků s olympioniky. Proběhl také vzdělávací kemp pro učitele a vzdělávací konference k aktuálnímu stavu pohybu u dětí.

V sídle Decathlonu na pražském Chodově vylosovali dnes zástupci společnosti a Českého olympijského výboru 43 škol zapojených do projektu Olympijský víceboj, které si letos převezmou šeky na nákup sportovního vybavení v celkové hodnotě 1 000 000 korun.

Naší dlouhodobou misí v Decathlonu je rozhýbat lidi a pomáhat jim žít zdravěji prostřednictvím sportu. Spolupráce s Českým olympijským výborem tak dokonale souzní s naší DNA a posláním,“ říká Přemysl Hanák, Country Sport Leader pro fitness z Decathlonu.

Klíčovou součástí spolupráce je celoroční aktivita v Olympijském víceboji. Zakončení letošního ročníku proběhne netradičně v září. Vyvrcholí velkým finále na prodejně Decathlonu v Brně-Modřicích, kde budou oceněny ty nejaktivnější školy a zároveň si tam budou moct děti užít další aktivní den spolu s olympioniky i ambasadory Decathlonu.

Projekt cílí také na vzdělávání pedagogů

Olympijský víceboj v rámci projektu cílí také na pedagogy. „Zaměřujeme se na jejich vzdělávání tak, aby do svých hodin tělesné výchovy vnesli moderní a atraktivní prvky, díky kterým bude pohyb pro děti zábavnější,“ vysvětlil Radek Zavřel, šéf projektu Olympijský víceboj. „Kromě kempů, kde si v praxi vyzkoušejí nejrůznější aktivity, které mohou zapojit do hodin tělesné výchovy, absolvují také semináře a vzdělávací konference.

Projekt má i své olympijské ambasadory. Jedním z nich je například kanoista Lukáš Rohan, stříbrný olympijský medailista z Tokia. Tato spolupráce je jasným vzkazem: pohyb je zábava, sport je pro všechny.

O společnosti Decathlon:

Decathlon je globální multispecializovaná sportovní značka pro začátečníky i vrcholové sportovce. Celkově má po celém světě více než 1 700 poboček, zaměstnává 100 000 lidí a jeho týmy pracují již od roku 1976 na naplnění ambice: Sport dostupný všem, s cílem pomoci jim být zdravějšími a šťastnějšími v udržitelné budoucnosti. V České republice má společnost 27 prodejen a přes 1 500 zaměstnanců. 

Sdílejte ...