Nadace a pomoc

Spořitelna spolu se svou nadací věnují 60 milionů korun na pomoc lidem postiženým povodněmi

Praha 23. září 2024

Banka umožňuje postiženým klientům odklad splátek úvěrů a nabízí jim finanční pomoc.

Česká spořitelna věnuje 50 milionů korun na sbírkové konto SOS povodně organizace Člověk v tísni. Banka tak násobí pomoc svých klientů, kteří již na sbírku SOS povodně přispěli více než 25 milionů korun přímo přes digitální bankovnictví George nebo převody z účtů.

Nadace České spořitelny www.nadacecs.cz věnuje 10 milionů korun dětem a jejich rodinám v regionech zasažených povodněmi.

Již od pátku také Spořitelna umožnuje klientům, které postihly povodně, odklad splátek úvěrů a hypoték až na 3 měsíce bez negativního zápisu do registrů dlužníků. Dosud možnosti odkladu splátek využily nižší desítky klientů. Povodněmi postižení klienty mohou také získat přímou finanční pomoc v podobě bezúročných půjček až do výše 2,5 milionů korun po dobu 3 měsíců.

Klienti mohou o odklad či finanční pomoc požádat jednoduše online přímo na webu Spořitelny Jsme s vámi za každého počasí | Česká spořitelna (csas.cz)

„Ještě před příchodem hlavní povodňové vlny jsme posílili naše klientské centrum a připravili program odkladu splátek a přímé finanční pomoci pro naše klienty. Pro realizaci finanční pomoci jsme se rozhodli ve chvíli, kdy hlavní povodňová vlna opadla a je možné začít vyčíslovat celkovou výši škod,“ říká Andrea Studihradová, která ve Spořitelně koordinuje programy společenské odpovědnosti.

Spořitelna nabízí pomoc také zaměstnancům a jejich rodinám, kteří byli zasaženi povodněmi.

Postižení zaměstnanci mohou čerpat 5 dnů zvláštního volna na zvládnutí povodňových škod ve svých domovech a mohou také čerpat přímou finanční pomoc z krizového zaměstnaneckého fondu,“ doplňuje Studihradová

Povodně zasáhly pobočky České spořitelny zejména v nejpostiženějších regionech Moravskoslezského kraje. Část poboček je již opět přístupná klientům, nicméně pobočky v Jeseníku, Vrbnu pod Pradědem, Krnově, Bohumíně a pobočka Opava-Breda zůstávají stále uzavřené v důsledku odstraňování povodňových škod.

Profil České spořitelny  – Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést skrze poradenství jednotlivce, firmy a celou společnost k finančnímu zdraví a prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější – disponujeme největší sítí poboček a bankomatů a naše digitální bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní aplikací na českém trhu. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků, ať jde o individuální klientelu, drobné podnikatele, malé a střední firmy až po velké korporace a klienty z veřejného sektoru. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Jsme první bankou, která se stará o finanční zdraví klientů. Veřejně jsme se zavázali, že do roku 2025:
    • Pomůžeme všem našim klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje
    • Zpřístupníme kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice
    • Pomůžeme milionu našich klientů šetřit si na důchod
    • Poskytneme českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst
  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má více než 2 miliony uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na děti a mladé lidi, u nichž chce vzděláváním rozvíjet takové dovednosti a postoje, které budou přispívat k jejich větší nezávislosti, soběstačnosti a finančnímu zdraví. Nadace do podpory vzdělávacích projektů investuje každý rok desítky milionů korun.

Filip Hrubý

Sdílejte ...