Poptávka po brigádách v lednu rekordně rostla
Praha 18. února 2023
Stále přibývá zájemců o brigády, může za to hlavně vysoká inflace a růst cen energií. To potvrzuje i platforma s brigádami Tymbe, kde se za loňský rok registrovalo rekordních 12,5 tis. pracovníků. Počet odpracovaných hodin vzrostl v průměru o necelých 50 procent. Zásadními faktory, které ovlivní trh s brigádami letos, budou míra zaměstnanosti a reakce spotřebitelského chování na vývoj inflace. V lednu trh dle interních dat stále rostl, Tymbe na své platformě registrovalo o 58 procent vyšší poptávku po brigádách, než tomu bylo v loňském prvním měsíci.
Trh s brigádami v roce 2022 sledoval plynulejší nárůst hlavní sezony oproti předloňsku, kdy pandemie znemožnila jakékoliv plánování s předstihem. Vlivem růstu inflace a rapidního navýšení cen energií loni došlo k významnému rozšíření skupiny zájemců o brigády, pokračování trendu zatím sledujeme i letos. „Za loňský rok u nás přibylo dvanáct a půl tisíce nově registrovaných brigádníků. Navíc, počet odpracovaných hodin vzrostl v průměru o necelých 50 %,“ uvádí Michal Harásek, spoluzakladatel Tymbe, největší online platformy pro zprostředkování brigád v tuzemsku.
Společnost významně rozšířila i své klientské portfolio. K partnerům jako Zásilkovna, DEK stavebniny či Pilulka.cz se loni nově přidaly i společnosti FM logistics, HUMANIC, COUNTRY LIFE, decoDoma, H&M, Pandora, A3 SPORT a MUBEA. „Spolupráce s Tymbe odbourává nutnost papírové administrativy, šetří tak čas i životní prostředí. Je pro nás klíčové, aby byli naši brigádníci náležitě a včas odměněni, s čímž si Tymbe dokáže poradit,“ komentuje spolupráci s Tymbe Zdeněk Špála, Area HR manažer H&M.
Výhledy na letošní rok
Zásadním faktorem, který bude hrát v roce 2023 na trhu s brigádami roli, je kromě zmiňované inflace i míra zaměstnanosti, konkrétně její vývoj vzhledem ke krizi ve strojírenství a automotive. Otazníkem zůstává chování spotřebitelů, kde si klademe otázku, zda budou lidé ze strachu o budoucnost spíše šetřit, nebo naopak kvůli obavě z rostoucí inflace více nakupovat. Trh s brigádami ovšem zatím nestagnuje, ba naopak. Dle interních dat společnosti Tymbe byl letošní leden rekordní. „Oproti loňskému prvnímu měsíci jsme zaznamenali nárůst poptávky po brigádách o 58 %,“ podotýká Harásek.
Společnost Tymbe plánuje v prvním pololetí navázat na úspěšném rozšiřování svého klientského portfolia, zaměří se přednostně na segmentu retailu. Dále chystá k online platformě přidat i agenturu práce. „Reagujeme na přání některých klientů, kterým tato forma spolupráce více vyhovuje,“ uzavírá Harásek.
O společnosti Tymbe: Online platforma Tymbe vznikla v roce 2017 v Brně. Dnes zastává pozici největšího online zprostředkovatele brigád v ČR s více než 30 tisíci registrovanými brigádníky. Oproti zavedeným personálním agenturám se liší téměř ve všem, ruší totiž nutnost jakéhokoliv fyzického kontaktu či papírové potřeby. Celý administrativní proces se odehrává pouze v online prostředí, a dokáže tak pokrýt celou republiku i v jejích nejodlehlejších koutech. Firmy mají v systému Tymbe, kam se přihlásí jednoduše na pár kliků, nahrané své pracovně-právní dokumenty. Ty se podepisují online, stejně jako BOZP či další dokumenty. Aplikaci, která automatizuje nábor, administraci i zaškolení brigádnických pozic, využívá již řada velkých zaměstnavatelů, jako jsou H&M, Zásilkovna, DEK stavebniny, Pilulka, Pandora a další.
Více informací naleznete na https://tymbe.cz/
Filip Pavelka