Ekonomika

Black Friday letos bude trhat rekordy, nevýhodné slevy ale na internetu zůstávají

Praha 27. listopadu 2020  

Rekordní sezóna e-commerce nepolevuje ani během listopadu. Průběžná čísla ukazují na dvojnásobný meziroční růst, oblíbený slevový svátek Black Friday tak bude jedním z rekordních dnů. Reálné slevy během podobných slevových akcí však dosahují v průměru  19 %. I letos je proto dobré kontrolovat výhodnost výsledné nabídky s ostatními hráči na trhu. Vyplývá to z dat nákupního rádce Heureka.cz.

Konec listopadu a období black Friday bývá každoročně plnohodnotným startem vánoční sezóny na internetu. Letošní rok je však vlivem pandemie koronaviru a zavedených vládních opatření nestandardní, extrémní nárůsty evidují online nákupy už od března. „I když je před námi ještě celý měsíc a vrchol sezóny nás teprve čeká, e-commerce je průběžně v listopadu téměř na dvojnásobku loňských čísel,” říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz a pokračuje: „Vzhledem ke všem okolnostem čekáme, že bude letos tento den patřit k rekordním dnům celého roku. Přesto, anebo právě proto, je potřeba mega slevy a jejich výhodnost pořádně ověřovat.”

Black Friday celý rok? Jen marketing

Původní myšlenku Black Friday, tedy rychle se významným snížením cen zbavit skladových zásob, si čeští prodejci upravili podle svého. „Češi zkrátka na slevy slyší. A to bez ohledu na to, že často je výsledná cena po slevě naprosto standardní tržní cenou u jiných prodejců,“ říká Tomáš Braverman a pokračuje: „Každoročně sledujeme, že průměrná výše opravdové slevy, v porovnání s běžnými cenami na trhu, je 19 %.“

Black Friday je především marketingová akce, která má zákazníky motivovat k nákupu, a jako k takové by k ní zákazníci měli přistupovat. Vloni analýza Heureky zjistila, že se ceny jednotlivých prodejců mohou lišit od průměru až o 50 %.  „Znamená to, že někteří prodejci i po slevě 50 % nabízí zboží za cenu, za kterou se dá sehnat i u ostatních prodejců avšak bez slevové akce. Tyto praktiky se nemění ani letos a proto stále doporučuju kontrolovat ceny po slevě i s ostatními hráči na trhu,“ doplňuje Tomáš Braverman.

Slevové akce během Black Friday se dotýkají kategorií napříč všemi segmenty, od elektroniky a bílého zboží, přes dětské zboží, hračky nebo oblečení.

Ivona Novotná

O Heureka Group

Heureka Group je největší cenový srovnávač a nákupní rádce v Evropě. Kromě české a slovenské Heureky je součástí největšího cenového srovnávače v Evropě ještě Árukereső.hu v Maďarsku, Compari.ro v Rumunsku, Pazaruvaj.com v Bulharsku, Ceneje.si ve Slovinsku, Jetfinije.hr v Chorvatsku, Idealno.rs v Srbsku a Idealno.ba v Bosně. Weby Heureka Group navštíví měsíčně přes 20 miliónů návštěvníků, kteří vidí nabídku z více než 55 tisíc internetových obchodů. Klíčovým posláním Heureka Group je propojování e-shopů a značek se zákazníky. Hlavním cílem je pomoci e-shopům, značkám a dalším partnerům oslovit uživatele napříč celým regionem a poskytnout jim při tom maximální podporu po všech stránkách. Heureka Group buduje jednotný obsah a největší katalog produktů na evropském trhu e-commerce.

O Testuj.to

Služba Testuj.to je marketingový nástroj pro značky nebo eshopy, které chtějí aktivně pracovat se svými zákaznickými komunitami a získat rychlou a přesnou zpětnou vazbu na produkty a služby a generovat recenze. Jednoduché plug-in řešení je vhodné pro jakýkoli webový portál a umožní pracovat s mikroinfluencery za zlomek finančních i časových investic, než by je stálo vytvoření a naprogramování vlastního řešení. Ambicí je poskytovat nejkvalitnější agregovaná data o důvěře zákazníků v celém segmentu e-commerce a do projektu zapojit co nejvíce oborových komunit. Start-up Testuj.to byl založen v listopadu roku 2018. Zakladatelkou je Eva Čejková, která know-how práce s komunitou získala na své platformě ŽENY s.r.o. V září 2020 do projektu vstoupila Heureka Group, která provozuje nákupní portál Heureka.cz. Více naleznete na http://profirmy.testuj.to/.

Sdílejte ...