Harley-Davidson® Sportster® – technologie a technické údaje
Milwaukee/ Praha 15. července 2021
Revolution® Max 1250T, jízdní režimy, TFT displej a infotainment, bezpečnostní systémy Cornering Rider Safety Enhancements by Harley-Davidson®
Harley-Davidson® Sportster® S je úplně nový motocykl typu performance custom, který nabízí podmanivý výkon s podporou současných technologií. Model Sportster S přichází s novou definicí celé řady Sportster a zahajuje novou éru v oblasti výkonu i designu této řady.
Pohonná jednotka Revolution® Max 1250T
Model Sportster® S je poháněn motorem Revolution Max 1250T, kapalinou chlazeným V-Twinem naladěným na strhující zátah od nejnižších otáček s plochou křivkou točivého momentu v celém rozsahu – výkon motoru přináší silnou akceleraci od rozjezdu v celém středním rozsahu otáček.
- Zdvihový objem 1250 cm3
- Vrtání x zdvih: 105 mm x 72 mm
- 121 koňských sil
- Točivý moment 127,5 Nm
- Maximální otáčky 9500 ot/min
- Kompresní poměr 12:1
Motor Revolution Max 1250T je podobný motoru Revolution Max 1250, který je používaný v modelech Harley-Davidson® Pan America™ 1250, s následujícími důležitými rozdíly:
- Hlavy válců mají menší průměry ventilů a portů a odlišný tvar spalovací komory, což zvyšuje rychlost proudění ve spalovací komoře při nižších otáčkách a posiluje točivý výkon v nízkých a středních otáčkách (až o 10 % větší točivý moment v pásmu 3000 až 6000 ot/min).
- Písty jsou tvarované tak, aby odpovídaly rozměrům spalovací komory v oblasti hlav válců.
- Délka a tvar sacího traktu v kombinaci s objemem airboxu jsou naladěny na maximální výkon ve všech pásmech otáček motoru.
- Profily vaček a fázování variabilního časování ventilů VVT jsou řešeny tak, aby podporovaly požadovaný charakter výkonu motoru.
Lenka Netušilová