Vyrazte letos ještě na jeden výlet, pomůžete tím tuzemské ekonomice i turismu. Hlásá iniciativa #VyletproCesko
Praha, 23. září 2020
Cestovní ruch patří mezi odvětví zasažená koronavirovou krizí nejvíce. Podle Českého statistického úřadu přijelo ve druhém čtvrtletí do hromadných ubytovacích zařízení v České republice na 988 tisíc hostů, z toho 861 tisíc domácích a 127 tisíc zahraničních. To je 70% propad v případě tuzemských turistů a 96% propad v případě zahraniční klientely ve srovnání s předchozím rokem.

I když jsou první ukazatelé za červenec pozitivnější, celkové ztráty v cestovním ruchu může zmírnit zejména prodloužení sezony do podzimních měsíců. S absencí tuzemského turismu během jarních měsíců a zkraje léta se snaží vypořádat iniciativa #VyletproCesko. Čechy nabádá k tomu, aby si po hlavní cestovatelské sezoně, která byla v létě, naplánovali ještě jeden výlet do konce roku a pomohli tak k uzdravení ekonomiky a českého turismu. Pochopitelně za dodržování aktuálních preventivních bezpečnostních opatření. „Iniciativa #VyletproCesko stojí na solidaritě.

Každý z nás může pomoci subjektům v oblasti cestovního ruchu, které koronavirová krize a opatření s ní spjatá zasáhla nejvíce a mohou ještě do konce roku čelit finanční tísni a existenčním problémům. Stačí naplánovat si jeden výlet navíc, sednout do autobusu nebo vlaku, ubytovat se v rodinném penzionu, dát si dobré jídlo. Cestování po hlavní sezóně je navíc finančně výhodnější a přinese intenzivnější zážitky, protože je všude méně lidí,“ uvádí Martina Čmielová, mluvčí společnosti FlixBus, která za iniciativou stojí. Poskytovatel mobility FlixBus, jehož zelené autobusy staví v desítkách českých měst, plánuje turismus podpořit zvýhodněnou cenovou pobídkou ve formě 30% slevy na jízdné pro měsíce říjen a listopad, kterou svým zákazníkům rozešle e-mailem v úterý 22. září.
Navíc rozdá přes 1000 volných jízdenek těm, kteří motivují své okolí na sociálních sítích k dalšímu cestování. Podmínky uplatnění slev a volných jízdenek jsou zveřejněné na stránce www.flixbus.cz/vylet-pro-cesko. Domácí poptávku po cestování má ještě i na podzim podpořit kampaň agentury CzechTourism #světovéČesko. Podle červencového průzkumu agentury plánuje podzimní dovolenou nebo vícedenní výlet v ČR zatím 35 % dotázaných. Nejčastěji (40,2 %) ji chtějí trávit odpočinkem – procházky v přírodě, wellness, lázně.

Následuje poznávání památek, hradů, zámků nebo zábavních parků (28,2 %), aktivní dovolená – pěší turistika, cykloturistika, horská turistika (23,1 %) a zážitková dovolená – návštěva měst, kulturních akcí, koncertů, gastronomie (8,5 %). Na Kontakt pro média: Martina Čmielová, Senior PR Manager Havlíčkova 1029/3 – Praha – 110 00 [email protected] podzimní výlety zvažují Češi nejčastěji lokality v Jihočeském, Jihomoravském a Středočeském kraji (tyto kraje zmiňuje 17 % lidí). Bezpečnostní opatření během cestování i na podzim.
Ani během podzimu se nevyhneme preventivním bezpečnostním opatřením. V případě cestování autobusy FlixBus je nástup na palubu autobusu umožněn pouze zadními dveřmi, u kterých je k dispozici dezinfekce na ruce. Cestující jsou dle vládního nařízení od 1. září povinni cestovat s rouškou i v meziměstské dopravě. Samotné odbavení probíhá přes mobilní telefony a digitální snímač. Řidiči cestujícím připomínají nutnost dodržovat při nástupu do autobusu patřičné rozestupy. Dezinfekce a větrání vozidel po každé jízdě probíhá podle pokynů pro dezinfekci dle předpisů a nařízení Světové zdravotnické organizace. Souhrn opatření má dopravce uveden na webových stránkách a cestující jej dostávají spolu s potvrzením rezervace jízdenky přes webové stránky nebo prostřednictvím mobilní aplikace. Společnost i tak apeluje na samotné cestující, aby se vydali na cestu pouze ve výborném zdravotním stavu, dodržovali základní bezpečnostní opatření a hygienické návyky, aby tak během cesty chránili sebe i své okolí.
Martina Čmielová
O společnosti FlixMobility
FlixMobility je mladá společnost působící v oblasti dálkové dopravy, která skrze své značky FlixBus a FlixTrain nabízí pohodlný a ekologický způsob přepravy za dostupné ceny. Díky unikátnímu obchodnímu modelu a inovativním technologiím se ze startupu rychle stala silná společnost s největší evropskou sítí dálkových meziměstských autobusů a v roce 2018 také prvními dálkovými vlakovými spoji. Od roku 2013 přepravila FlixMobility přes 100 milionů lidí a dala vznik tisícům nových pracovních míst v oblasti dopravy. V roce 2018 spustila společnost FlixMobility první dálkové spoje také v USA. Z center v Evropě i USA se tým FlixMobility stará o plánování sítě, zákaznický servis, management kvality, marketing a prodej a v neposlední řadě také o rozvoj nových obchodních příležitostí a technologický rozvoj. O každodenní provoz flotily autobusů FlixBus se starají regionální partneři, povětšinou rodinné firmy, které na trhu úspěšně působí po desetiletí. FlixTrain je provozován ve spolupráci se soukromými vlakovými přepravci. Díky tomuto partnerství jde tak inovace, podnikatelský duch a silná mezinárodní značka ruku v ruce se zkušenostmi a kvalitou tradičního odvětví dopravy.
Martina Čmielová