Tři čtvrtiny Čechů se vracejí do hotelu podle kvality snídaně. Nejčastěji si ale stěžují na prázdné stoly
Praha, 7. října 2025
Bitva o hotelové hosty se stále častěji odehrává u snídaňového bufetu. Pro drtivou většinu Čechů (75 %) je kvalita snídaně klíčovým faktorem při rozhodování, zda se do hotelu vrátí. Přesto si 56 % hostů nejčastěji stěžuje na základní nedostatky, jako je nedostatek jídla a jeho pomalé doplňování. Vyplývá to z průzkumu agentury Perfect Crowd, realizovaného na reprezentativním vzorku více než tisíc respondentů, pro společnost RATIONAL, která dnes na akci Gastrofest představila technologická řešení, jež hotelům pomáhají tyto rostoucí nároky splnit.

Společnost RATIONAL, přední výrobce inteligentních kuchyňských zařízení, dnes v Praze uspořádala Gastrofest, akci pro šéfkuchaře, hoteliéry a provozní restaurací. Hlavním bodem programu bylo představení dat z exkluzivního průzkumu, který odhalil, co hosté v hotelech skutečně oceňují a co je naopak odrazuje. Výsledky ukazují, že snídaně už dávno není jen doplňkovou službou, ale jedním z hlavních pilířů spokojenosti hostů.
Pro tři čtvrtiny Čechů je úroveň snídaně a hotelové restaurace důležitým faktorem při rozhodování o opětovné návštěvě a téměř polovina (45 %) se podle ní rozhoduje už při samotné rezervaci. Navzdory vysokým očekáváním, kdy 55 % hostů vyžaduje bohatý výběr a neustálé doplňování, však realita často pokulhává. Nejčastějším důvodem ke stížnostem (56 %) je paradoxně ten nejzákladnější – prázdné mísy a pomalé doplňování jídla. „Snídaně není náklad, ale investice do loajality hostů. Pokud hotel dokáže nabídnout perfektní servis bez prostojů a plýtvání, hosté se budou vracet. Moderní technologie v tom hrají zásadní roli – zajišťují kvalitu, kterou hosté ocení,“ poznamenal Jan Bartik, jednatel společnosti RATIONAL.
Na Gastrofestu společnost RATIONAL představila řešení, která hotelům pomáhají tyto rostoucí nároky splnit. „Moderní konvektomaty a další inteligentní kuchyňské technologie umožňují udržet pokrmy čerstvé i při delším servírování, zachovat konzistentní kvalitu, minimalizovat plýtvání a zefektivnit práci personálu. Ten se pak může více věnovat hostům a zajistit, aby bufet zůstal vždy plný a atraktivní,“ uvedl Jan Bartik.