Lidl završuje projekt Lidl les výsadbou miliontého stromu – závazek k ochraně klimatu však pokračuje
Praha 29. září 2025
Společnost Lidl úspěšně završila svůj projekt Lidl les, který vznikl jako reakce na kůrovcovou kalamitu v českých lesích. Od roku 2022 se podařilo po celé republice vysadit celkem 1 milion stromů. Ukončení této iniciativy však znamená dosažení jen jednoho z mnoha enviromentálních cílů. Společnost Lidl nadále posiluje své závazky vůči ochraně klimatu, biologické rozmanitosti a udržitelnému podnikání.

Udržitelnost je v dnešní době často zmiňovaným tématem, a to především v souvislosti s ochranou životního prostředí a přírodních zdrojů. Společnost Lidl dlouhodobě integruje principy udržitelnosti do všech oblastí svého podnikání. V roce 2023 společnost oznámila ambiciózní cíl dosáhnout do roku 2050 klimatické neutrality, tzv. „čisté nuly“. Tento závazek zahrnuje nejen snižování emisí v rámci vlastních provozů, ale také spolupráci s dodavateli a partnery na snižování emisí.
V roce 2022 Lidl ve spolupráci s certifikační organizací GLOBALG.A.P. představil první celoevropský standard pro ochranu biodiverzity v konvenčním zemědělství. Tento krok má za cíl mimo jiné zvýšit pestrost krajiny, kterou považuje Lidl dlouhodobě za velmi důležitou.
Když české lesy, důležitý zdroj biodiverzity, zasáhla kůrovcová kalamita a dle prognóz měla vymizet 1/3 lesů, spojil Lidl síly s Lesy ČR a společně odstartovali projekt Lidl les na podporu obnovy a revitalizace lesů v nejhůře zasažených lokalitách po celé republice. Ambasadorem se stal uznávaný rybář a milovník přírody Jakub Vágner.
První osazenou lokalitou byla v roce 2022 oblast na Vysočině u Pelhřimova, která patřila mezi nejvíce postižené kůrovcem. Za první rok se podařilo v rámci projektu vysadit po celé republice na 200 000 nových stromků, v dalších letech to bylo ještě více.
K zájmu o své okolí inspiruje Lidl nejen své zákazníky, ale také zaměstnance, proto se do výsadby lesů zapojili během let také kolegové z prodejen a skladů v rámci edukačních teambuildingů.
Pro širokou veřejnost pak slouží speciální webová stránka www.lidl-les.cz, která má za cíl zábavnou formou informovat o Lidl lese a zároveň edukovat o ochraně přírody.
V letošním roce dosáhl projekt významného cíle 1 milionu vysazených stromů po celé ČR. Symbolický miliontý strom vysadili společně v oboře u Černé Hory u Kuřimi ambasador Jakub Vágner, ředitel provozu Lidlu Karel Šebek a Daniel Szorád, ředitel Oblastního ředitelství jižní Morava Lesů ČR.
„Jsem moc rád, že jsem mohl být patronem tak záslužného projektu a že se nám spolu s Lidlem a jeho zákazníky podařilo za čtyři roky trvání Lidl lesa do české přírody dostat milion nových stromů. To znamená zdravější krajinu, čistší vzduch i domov pro víc zvířat. To při toulkách přírodou oceníme úplně všichni. Nedávno jsem se byl podívat na místě, kde jsme sázeli první rok, a mám radost z toho, jak stromky rostou a že na původní holině je už zase nový mladý les,” komentuje spolupráciJakub Vágner.
Projekt Lidl lesa tímto úspěšně završil svůj účel, nicméně pro společnost Lidl je to jen jeden splněný závazek, který si stanovil. V rámci nové kampaně „Lidl. To se vyplatí.“ zdůrazňuje, že udržitelnost a ochrana přírody je součástí širší strategie, která zahrnuje klimatickou neutralitu, podporu biodiverzity a udržitelné podnikání. Lidl tak potvrzuje, že jeho závazky vůči životnímu prostředí nekončí – naopak, jsou pevnou součástí jeho budoucnosti.
Lidl. To se vyplatí – Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 322 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.
www.instagram.com/lidlcz