Osobní kontakt zůstává důležitý i v digitální době
Brno, 24. listopadu 2025
Home Credit je dostupný online, na telefonu i pobočkách
Vyřizování úvěrů se stále více přesouvá do online prostředí, přesto si kamenné pobočky u českých klientů drží své důležité místo. Podle interních dat společnosti Home Credit bylo v letošním roce uzavřeno 83,4 % nových smluv online, 14,7 % telefonicky a každá padesátá smlouva, tedy 1,9 %, na pobočce. Na Slovensku je situace odlišná. Návštěvu poboček zde upřednostňuje mnohem více klientů. V letošním roce bylo na slovenských pobočkách sjednáno 14 % úvěrů, telefonicky 19 % úvěrů a 67 % nových smluv vzniklo online. Zajímavé je, že na pobočkách a po telefonu si Češi sjednávají o něco vyšší úvěr než online. Průměrná výše úvěru uzavřená na pobočce letos činí 82 751 Kč, po telefonu 90 547 Kč a přes počítač nebo mobilní aplikaci 65 625 Kč.
Je zřejmé, že průměrná výše neúčelových spotřebitelských úvěrů meziročně roste, ať už je úvěr sjednán v kamenných pobočkách, po telefonu nebo online. Průměrná výše půjčky na pobočkách činila v roce 2024 80 687 Kč, letos je to již 82 751 Kč. Home Credit zde tedy zaznamenal mírné navýšení o 2 064 Kč. U úvěrů sjednaných po telefonu je rozdíl mezi roky 2024 a 2025 přesně 9 056 Kč. U online sjednání nárůst tak výrazný nebyl: před rokem činila průměrná částka 65 053 Kč, letos byla o 572 Kč vyšší a dosáhla na 65 625 Kč.
| Průměrná výška půjčky dojednaná na pobočce | |||
| Rok | 2024 | 2025 | |
| částka v Kč | 80 687 | 82 751 | |
| Průměrná výška půjčky dojednaná telefonicky | |||
| Rok | 2024 | 2025 | |
| částka v Kč | 81 491 | 90 547 | |
| Průměrná výška půjčky dojednaná online | |||
| Rok | 2024 | 2025 | |
| částka v Kč | 65 053 | 65 625 | |
Pobočky mají stále smysl, přestože online je rychlejší
Data společnosti Home Credit ukazují, že z dlouhodobého hlediska si lidé berou v průměru nejvyšší půjčky telefonicky prostřednictvím call center, následují půjčky uzavřené na pobočkách a nejnižší částky připadají na online sjednání. V letošním roce činí rozdíl mezi půjčkami sjednanými na pobočkách a online 17 126 Kč ve prospěch poboček (82 751 Kč vs. 65 625 Kč). V loňském roce to bylo obdobně, rozdíl ve výši sjednaného úvěru činil prospěch poboček 15 634 Kč (80 687 Kč vs. 65 053 Kč).
Ačkoli lze finanční produkty pohodlně spravovat v mobilních aplikacích, mnoho klientů stále upřednostňuje osobní kontakt. „Kamenné pobočky zůstávají klíčové, ty naše nejsou jen prodejním, ale naopak z velké části servisním místem určeným pro osobní setkání a konzultaci. Klienti oceňují možnost poradit se tváří v tvář, zejména když se objeví komplikace. Pobočky častěji navštěvují starší lidé, kteří se v online světě necítí tak jistě, a proto dávají přednost osobní komunikaci. Stále ještě máme klienty, kteří nedůvěřují podpisu smlouvy online a chtějí ji prostě podepsat fyzicky. Pomáháme s instalací aplikace, vysvětlujeme, jak funguje. Na pobočkách také čím dál častěji řešíme konsolidace, tedy sloučení několika půjček do jedné, což může být náročný proces,“ říká Marek Tomčík, obchodní ředitel Home Creditu.
Jak se liší chování můžu a žen při sjednávání půjček?
Muži častěji volí online prostředí, zatímco ženy dávají přednost osobnímu kontaktu nebo telefonnímu hovoru. V roce 2025 měly mobilní aplikace a online kanály mírně navrch u mužů: oblíbilo si je 51,2 % mužů oproti 48,8 % žen. Naopak při sjednávání půjčky po telefonu a návštěvách poboček převažují ženy. Při jednání s pracovníky call centra zákaznice představují 54 % a na pobočkách jsou zastoupeny v 52,2 %. Muži upřednostňují telefonické sjednání úvěru ve 46 % a na pobočku jich zajde 52,2 %.
| Rozdílné chování můžu a žen při sjednávání půjček | ||
| 2025 | Muži | Ženy |
| online | 51,2 % | 48,8 % |
| pobočky | 47,8 % | 52,2 % |
| call centra | 46,0 % | 54,0 % |
„Záleží na osobních preferencích. Pokud jste v online světě jako ryba ve vodě a nemáte času nazbyt, pak oceníte bleskové vyřízení půjčky online. Pokud ale máte dotazy, nebo se chcete pro klid duše ujistit, že vybraná půjčka je pro vás ta pravá, pak je lepší přijít na pobočku osobně. Ať už se rozhodnete jakkoliv, nebankovní půjčku sjednávejte vždy u spolehlivých poskytovatelů,“ radí ombudsman klientů Home Creditu Miroslav Zborovský a dodává: „Jedním z důležitých ukazatelů, že jste si vybrali solidního poskytovatele úvěru, je jeho skutečná dostupnost. Spolehlivý partner je pro klienty dosažitelný tam, kde to potřebují – na pobočce, v aplikaci i na call centru. To zvyšuje komfort, šetří čas a posiluje důvěru v celou službu.“
V České republice se pobočky Home Creditu nacházejí na osmi místech: v Karviné, Olomouci, Opavě, Ostravě, Praze, Teplicích, Ústí nad Labem a ve Zlíně. Jejich otevírací doba je vždy od pondělí do neděle – od 9.00 do 20.00 hodin. Měsíčně obslouží několik tisíc klientů. V blízké budoucnosti Home Credit plánuje svou síť poboček rozšířit o další. Na Slovensku se pobočky Home Creditu nacházejí na patnácti místech, jejich seznam najdete na www.homecredit.sk.
Společnost Home Credit a.s. byla založena v roce 1997 a dnes je dceřinou společností Air Bank a.s. Home Credit pomáhá lidem nejen při nákupech na splátky přímo v obchodech a na internetu, ale nabízí také hotovostní úvěry a úvěry na auta, konsolidaci stávajících půjček nebo kreditní karty. V Česku poskytl Home Credit a.s. v roce 2024 úvěry v celkové výši 18,2 miliardy Kč. Více na www.homecredit.czSkupina PPF je soukromý mezinárodní investiční a industriální holding s různorodým portfoliem aktiv. Působí ve 25 zemích a investuje v mnoha odvětvích, včetně telekomunikací, médií, finančních služeb, nemovitostí, strojírenství a e-commerce. Skupina vlastní aktiva ve výši 43,5 miliardy eur a celosvětově zaměstnává 45 tisíc lidí (k 30. červnu 20

