Rodiče hledali zdravou obuv pro děti a přitom založili firmu. Dnes Movero inspiruje k přirozenému pohybu a chůzi naboso
Praha, 23. listopadu 2025
Původně šlo o snahu několika rodičů najít zdravé a pohodlné boty pro své děti. Dnes už jde o stabilní rodinný projekt, který inspiruje zákazníky k návratu k přirozenému pohybu. Česká značka Movero vychází z konceptu barefoot obuvi a kombinuje jej s poctivostí, odborností a férovým přístupem.
Hlavní motivací pro založení firmy Movero byla potřeba najít kvalitní, zdravé a pohodlné boty pro děti. Poměrně záhy se ukázalo, že pro spoluzakladatele, kteří dnes stojí v čele společnosti, je barefoot obuv samozřejmou volbou. Koncept obuvi „naboso“ se snaží co nejvěrněji napodobit přirozenou chůzi, což má významné benefity jak po zdravotní stránce – obuv respektuje anatomii chodidel – tak z hlediska komfortu uživatele.
„K barefoot obuvi mě přivedla rodičovská zkušenost, hledání zdravých a přirozených bot pro děti. Z této osobní potřeby postupně vznikla značka, která dnes spojuje kvalitu, zdravý pohyb a férový přístup. Věřím, že dobré boty mohou změnit způsob, jakým vnímáme každý krok, a že férový přístup k zákazníkům je stejně důležitý jako pečlivý výběr produktů. Movero pro mě není jen práce – je to rodinný projekt, srdcová záležitost a způsob, jak dělat věci poctivě a s lidskostí,“ popisuje výchozí filozofii značky Petra Svobodová, spoluzakladatelka Movero.
Ač tedy nejde pouze o módní trend, je více než zjevné, že barefoot obuv je zkrátka v kurzu. Založení Movero bylo logicky také reakcí na tuto zvýšenou vlnu zájmu. V jejím pozadí stojí čtyři spoluzakladatelé, kteří dali vzniknout rodinné firmě založené na sdílené vizi a hodnotách. Značka proto chce zákazníkům primárně nabízet pečlivě vybranou barefoot obuv různých světových značek, vhodnou pro muže, ženy i děti, a stát se spolehlivým rádcem při výběru.
„S narozením mých dvou synů jsem se více začala zajímat o vývoj dětské nohy a zdravé obouvání. Sama jsem po pěti letech adaptace přešla téměř úplně na barefoot. Má práce a hlavně moji klienti mě učí nahlížet na tělo jako celek, kde je vše propojené. Náš dech, naše emoce a pohyb potřebují být v rovnováze – a to je učím já. Péče o sebe, vnímání svého těla zevnitř, návrat k přirozenosti a propojení všech systémů v harmonický celek jsou tou správnou cestou ke zdraví,“ zdůrazňuje Mgr. Mirka Najbrtová, certifikovaná fyzioterapeutka a hlavní garantka kvality barefoot značek v portfoliu Movero.
Není proto divu, že jedním z hlavních pilířů značky je osobní přístup založený na transparentní komunikaci a pečlivém výběru každého produktu v nabídce. Spoluzakladatelé si stojí za jedním neprolomitelným principem: „Nabízíme jen to, co bychom s klidem obuli našim vlastním dětem – protože to opravdu děláme!“
Zákazníci mohou kompletní sortiment značky Movero prozkoumat na e-shopu www.movero.eu. Najdou zde přehledně a systematicky uspořádanou nabídku barefoot obuvi pro děti i dospělé, doplněnou o blog, odborné rady a praktická doporučení. Společnost sídlí v Praze 5 – Smíchově (Plzeňská 3352/156) a Českém Krumlově (Budějovická 234). Její tým je zákazníkům k dispozici také online nebo telefonicky každý pracovní den od 8 do 17 hodin.

