Ekonomika

Nezávislé ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2025

Praha 14. listopadu 2025

Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky jedenáctého ročníku. Ten opět ukázal, kterým značkám čeští zákazníci nejvíce věří. Výzkumu realizovaného společností NielsenIQ na přelomu září a října se zúčastnil reprezentativní vzorek 4 000 respondentů. Ti hodnotili téměř 900 značek v 95 kategoriích. Zákazníci v letošním ročníku zdůraznili především spolehlivost a kvalitu jako klíčové faktory důvěry. Výsledky byly slavnostně oznámeny na galavečeru, který se uskutečnil 13. listopadu v pražském Cubex Centru Praha. Večerem provázela moderátorka Daniela Brzobohatá. Program plynule navázal na celodenní kongres Czech Retail Days s podtitulem „Zaměřeno na retail v praxi“.

Důvěra spotřebitelů: bezpečí, well-being, finance i cestování

„Letošní výsledky opět potvrzují, že důvěra není náhodná. Zákazníci oceňují značky, které dlouhodobě doručují kvalitu, transparentně komunikují a plní své sliby. Jen díky tomu se k nim zákazníci opětovně vrací,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services. „Současně pozorujeme nástup kategorií, které reflektují životní styl roku 2025 – od zabezpečení domácnosti přes well-being, oblast spánkové péče a úpravy hmotnosti, až po moderní platební metody, finance, cestování a chytré domácí technologie.,“ doplňuje Lukáš Matějka.

„U označení Nejdůvěryhodnější značka jsme zaznamenali 5% nárůst důležitosti pro zákazníky oproti loňskému roku a stalo se tak nejsilnějším nestátním oceněním v České republice,“ upřesňuje Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NielsenQ, která průzkum realizovala. Důležitost ocenění potvrzuje i aktuální průzkum společnosti MNFORCE, dle kterého toto logo zvyšuje důvěru v oceněnou značku u 60 % spotřebitelů.

Nové kategorie a značky odrážejí změny v životním stylu

Letošní ročník přinesl významné rozšíření o nové kategorie, které reflektují současný životní styl a spotřebitelské trendy roku 2025. Mezi oceněnými značkami se objevily například XTB v kategorii brokerské společnosti, Oral-B za elektrické zubní kartáčky, v trendy kategorii horkovzdušné fritézy zabodovala značka Tefal, Visa v kategorii platební karty. Novinkou byla také kategorie Letecké společnosti, kde zvítězily Smartwings. Velmi dobře si v nových kategoriích vedly i české značky, např. v domácím zabezpečení Jablotron, výrobce obleků BANDI nebo výrobce oken a dveří Vekra. Nové kategorie se zaměřily také na rostoucí trend péče o fyzické a duševní zdraví, ať již skrze přípravky na podporu spánku a zlepšení nálady, kde zvítězila značka Neospan, nebo přípravky pro úpravu hmotnosti Forfemina.

Dlouhodobé stálice potvrzují pozici

Logo programu Nejdůvěryhodnější značka v roce 2025 ponesou nejen značky z nově zařazených segmentů, ale také dlouhodobé stálice předchozích ročníků. Mezi nimi vynikají například i české značky, které v mnoha kategoriích vítězí i přes výrazné zastoupení silných globálních hráčů. Jedná se například o kosmetickou značku Dermacol nebo značku ikonických hraček Igráček, která si i v letošním ročníku udržela silnou pozici v kategorii hraček – figurek.

Posuny v klíčových kategoriích potvrzují dynamiku trhu

Jedenáctý ročník programu zaznamenal rovněž změny mezi oceněnými značkami v kategoriích, kde byly dříve pevné stálice. V segmentu privátních značek poprvé uspěla značka K-Jarmark z Kauflandu. V kategorii funkčních nápojů posílila svou pozici značka DrWitt a v kategorii srovnávacích portálů pojištění získala letos nově největší důvěru zákazníků značka Klik.cz.

Přínos pro značky i veřejnost

Důvěra stojí za věrností i dlouhodobou přízní. Značkám upevňuje vztah se zákazníkem a posiluje reputaci. Vítězové mohou titul a logo Nejdůvěryhodnější značka 2025 využít ve své vlastní marketingové komunikaci. Do programu se stále více zapojují i silní mediální partneři, nově například multiplatforma CNN Prima NEWS a časopis Playboy. I díky partnerům a silné mediální podpoře se vítězné značky prezentují stále většímu počtu zákazníků.

Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka je partnerem NROS a projektu Pomozte dětem se žlutým kuřetem. Společně propojují stabilní firmy s pomocí znevýhodněným dětem a zvyšují rozsah podpory.

www.duveryhodneznacky.cz

Partneři programu Důvěryhodné značky 2025:

  • výzkumná agentura a odborný partner: NielsenIQ a Talk Online Panel
  • B2C mediální partneři:

tisk: Gurmet, Náš REGION, Mladý svět, Regionální vydavatelství, Playboy

rádia: Active Group: Evropa 2, Frekvence 1, YouRadio

TV: multiplatforma CNN Prima NEWS

  • instore propagaci zajišťuje City Digital Media, Store Media a Moje Obrazovka
  • outdoorovou propagaci zajišťuje AdServis, Maxvision a Bus TV
  • internetový portál JenŽeny.cz
  • B2B mediální partneři:
    Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru a agentura MNFORCE
  • Venue partner: Cubex Centrum Praha
  • NNO Partner: NROS se sbírkou Pomozte dětem

Speciální partneři:

  • Emailkampane.cz, GROWYO, Červený Jelen, Parilla Sound, TEPfactor,
    WAU! Studio a EKO-KOM 

Příloha:  

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2025

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTOR
ALKOHOLBOŽKOVStock Plzeň-Božkov
BALENÉ VODYMAGNESIAMattoni 1873
ČISTICÍ PROSTŘEDKYSAVOUnilever ČR
DEKORATIVNÍ KOSMETIKADERMACOLDermacol
DĚTSKÁ VÝŽIVASUNARHERO CZECH
E-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁKIQOSPhilip Morris ČR
FUNKČNÍ NÁPOJEDRWITTMASPEX Czech
HOLENÍGILLETTEProcter & Gamble Czech Republic
HRAČKY FIGURKYIGRÁČEKEFKO-karton
INKONTINENČNÍ POMŮCKYTENAEssity Czech Republic
KOŘENÍVITANAOrkla Foods Česko a Slovensko
KRMIVA PRO KOČKYWHISKASMars Czech
KRMIVA PRO PSYBRITVafo Praha
MASO A UZENINYKOSTELECKÉ UZENINYKostelecké uzeniny
OSVĚŽOVAČE VZDUCHUAIR WICKReckitt Benckiser (Hygiene Home)
PÁNVE A HRNCETEFALGroupe SEB Česká republika
PIVO A PIVNÍ NÁPOJEPILSNER URQUELLPlzeňský Prazdroj
PRACÍ PROSTŘEDKYARIELProcter & Gamble Czech Republic
PRIVÁTNÍ ZNAČKYK-JARMARKKaufland Česká republika
PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍJARProcter & Gamble Czech Republic
PŘÍPRAVKY PROTI HMYZUBIOLITSC Johnson
STAVEBNICELEGOLEGO Trading
SYCENÉ NEALKO NÁPOJEKOFOLAKofola ČeskoSlovensko
TABÁKOVÉ VÝROBKYCAMELJT International
VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINYGARDEN GOURMETNestlé Česko
VÍNAVÍNO MIKULOVBohemia Sekt
VLASOVÁ KOSMETIKAHEAD & SHOULDERSProcter & Gamble Czech Republic

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2025

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTOR
ČERPACÍ STANICETANK ONOTank ONO
E-SHOPY S POTRAVINAMIROHLÍK.CZVelká pecka
HOBBYMARKETYOBIOBI
OČNÍ OPTIKYGRANDOPTICALGrandVision CZ
PRODEJCI DROGERIEDM DROGERIEdm drogerie markt
PRODEJCI ELEKTRADATARTHP Tronic Zlín
PRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍRŮŽOVÝ SLONRůžový slon
PRODEJCI KNIHKNIHY DOBROVSKÝDOBROVSKÝ
PRODEJCI LÉKŮDR. MAXČeská Lékárna Holding
PRODEJCI NÁBYTKUIKEAIKEA Česká republika
PRODEJCI OBUVIDEICHMANNDeichmann-Obuv
PRODEJCI ODĚVŮH&MH&M Hennes & Mauritz CZ
PRODEJCI POTRAVINLIDLLidl Česká republika
PRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATASUPER ZOOPlaček Group
PRODEJCI ROSTLINNÉ KOSMETIKYYVES ROCHERYves Rocher
PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍSPORTISIMOSportisimo
PRODEJCI ŠPERKŮSWAROVSKISwarovski Bohemia
VÝROBCI OBLEKŮBANDIBANDI VAMOS

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2025

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTOR
BALÍKOVÉ SLUŽBYZÁSILKOVNAZásilkovna
BANKYČESKÁ SPOŘITELNAČeská spořitelna
BROKERSKÉ SPOLEČNOSTIXTBXTB S.A., organizační složka
CESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURYČEDOKČedok
DEVELOPERSKÉ SPOLEČNOSTISKANSKASkanska
DODAVATELÉ ENERGIÍSKUPINA ČEZSkupina ČEZ
DOMÁCÍ ZABEZPEČENÍJABLOTRONJABLOTRON GROUP
KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNYMEDICOM CLINICMedicom Clinic
KUCHYŇSKÁ A KOUPELNOVÁ STUDIASIKOSIKO KOUPELNY
LETECKÉ SPOLEČNOSTISMARTWINGSSMARTWINGS
OČNÍ KLINIKYGEMINIGemini oční klinika
PLATEBNÍ KARTYVISAVISA
POJIŠŤOVNYGENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNAGenerali Česká pojišťovna
POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEBČESKÉ DRÁHYČeské dráhy
QUICK-SERVICE RESTAURANTMCDONALD’SMcDonald’s Česká republika
REALITNÍ KANCELÁŘEM&M REALITYM&M reality holding
SÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍEUCEUC
SROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍKLIK.CZKlik.cz & ePojisteni.cz
ZÁBAVNÍ PARKY A AQUAPARKYAQUAPALACE PRAHAAquapalace

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2025

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTOR
DERMOKOSMETIKAVICHYL’Oréal Česká republika
DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁMSUDOCREMTeva Pharmaceuticals CR
DĚTSKÉ MULTIVITAMÍNYRAKYTNÍČEKTEREZIA COMPANY
DOPLŇKY STRAVY NA IMUNITUPREVENTANNeuraxpharm Bohemia
PROBIOTIKABIOPRONStada Pharma CZ
PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKUSTREPSILSReckitt Benckiser (pharma)
PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮVOLTARENHaleon
PŘÍPRAVKY NA KAŠELSTOPTUSSINTeva Pharmaceuticals CR
PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTIGS CONDROGreen–Swan Pharmaceuticals CR
PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍURINALStada Pharma CZ
PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATUPROSTENALStada Pharma CZ
PŘÍPRAVKY NA PODPORU SPÁNKU A ZLEPŠENÍ NÁLADYNEOSPANSimply You Pharmaceuticals
PŘÍPRAVKY NA RÝMUOLYNTHKenvue
PŘÍPRAVKY PRO ÚPRAVU HMOTNOSTIFORFEMINANaturprodukt CZ
VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKYFORESTOElanco Tiergesundheit AG Czech Republic
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLESTIBALGINOpella Healthcare Czech
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍPARALEN GRIPOpella Healthcare Czech

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK TECHNICKÝCH A STAVEBNÍCH PRODUKTŮ 2025:

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTOR
BETONOVÉ PRVKYBESTBEST
ČISTIČKY VZDUCHUIONIC-CAREHÖGNER
ELEKTRICKÉ NÁŘADÍBOSCHRobert Bosch odbytová
ELEKTRICKÉ ZUBNÍ KARTÁČKYORAL-BProcter & Gamble Czech Republic
HORKOVZDUŠNÉ FRITÉZYTEFALGroupe SEB Česká republika
MONTÁŽNÍ PĚNY, TMELY, LEPIDLAPATTEXHenkel ČR
OSOBNÍ AUTOMOBILYŠKODAŠkoda Auto
PNEUMATIKYBARUMContinental Barum
STŘEŠNÍ KRYTINYBMI BRAMACBMI střešní a hydroizolační systémy
VODOVODNÍ BATERIEGROHEGROHE ČR
VÝROBCI OKEN A DVEŘÍVEKRAVEKRA
ZAHRADNÍ NÁŘADÍFISKARSFiskars Polska
ZAHRADNÍ TECHNIKAMOUNTFIELDMountfield
ZDICÍ MATERIÁLYYTONGXella CZ

Společnost Atoz Marketing Services se už od roku 1993 zabývá B2B komunikací v oblastech retailu, logistiky, obalového průmyslu a farmacie. Zahraniční i tuzemské průzkumy ukazují, že při nákupu hraje jednu z nejdůležitějších rolí důvěra ve značku, proto společnost Atoz Marketing Services organizuje nezávislý marketingový program Důvěryhodné značky.  Letos probíhá již 11. ročník v ČR a 10. na Slovensku. Společnost od roku 2001 organizuje také program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *