Direct auto inovuje českou reklamu díky herním technologiím
Praha 4. listopadu 2025
Nová kampaň Direct auto přinesla do české reklamy revoluční prvek: digitálního avatara vytvořeného pomocí Unreal Engine 5. Pražské studio All Animal muselo kvůli projektu vyvinout zcela nové postupy, aby dosáhlo filmové kvality v reálném čase, zachytilo mikrovýrazy obličeje a optimalizovalo komplexní scénu.
„Naší ambicí bylo ukázat, že i automotive reklama může mluvit úplně novým jazykem a propojit svět technologií, zábavy a příběhu. Avatar Tomáš je důkazem, že technologie mohou posouvat hranice i v komunikaci značky,“ dodává Jakub Jonáš brand manager Direct auto.


Pražské studio All Animal v ní poprvé využilo herní engine Unreal Engine 5 přímo v ostrém nasazení a muselo vyvinout zcela nové pracovní postupy. Unreal Engine 5 je nejnovější generace enginu společnosti Epic Games, která přináší technologie Nanite a Lumen pro práci s extrémně detailními modely a dynamickým osvětlením v reálném čase. Engine se používá nejen pro vývoj videoher, ale stále častěji i v reklamě, architektuře a filmovém průmyslu.
Technické výzvy
Největším úkolem bylo zachytit autenticitu mikrovýrazů obličeje a jemných detailů pohybu, které standardní motion capture nedokáže věrně reprodukovat. „Animátoři proto zasahovali ručně, aby výsledná digitální postava působila přirozeně a divák nikdy nepochyboval o kvalitě výstupu. Unreal Engine 5 přinesl zásadní výhodu v rychlosti práce a umožnil zpracovávat scény v reálném čase během online konzultací s klientem,“ říká Marek Šolún CEO ze studie All Animal.
Studio však muselo engine výrazně upravit, zejména kvůli simulaci chlupů a srsti, které vyžadovaly vlastní postup, a následné optimalizaci scény tak, aby odpovídala možnostem grafických karet a paměti VRAM.
Zatímco prototypy bylo možné zpracovávat přímo v reálném čase, finální spot musel vzniknout náročnější metodou zvanou path tracing. Ta věrně napodobuje chování světla a dokáže díky tomu vytvořit obraz s filmovou kvalitou. Studio muselo renderovací nástroje přizpůsobit tak, aby dosáhly filmové kvality a zároveň zvládly komplexní scénu vyrenderovat (graficky zpracovat) v požadovaném čase.
Herec ve speciálním obleku
Důležitou roli sehrál i herec, který avatara ztvárnil. Před natáčením absolvoval krátké školení, během něhož se naučil pracovat s oblekem s markery a pochopil, jak citlivě systém reaguje i na drobná gesta. Mimika byla snímána pomocí stereoskopických kamer a některé výrazy i pohyby bylo nutné mírně přizpůsobit, aby je systém interpretoval přesně a výsledek působil realisticky.
„Projekt nám umožnil posunout interní pipeline a vyvinout vlastní řešení pro hair grooming a optimalizaci scény v Unreal Engine 5. Díky tomu dokážeme podobně složité zakázky realizovat mnohem efektivněji,“ zakončuje Šolún.

