Ekonomika

Začíná nákupní svátek roku: Black Friday v DATARTu otevírá cestu k Vánocům

Zlín, 3. listopadu 2025

V prodejnách a na e-shopu DATART startuje akce Black Friday. Stejně jako v předchozích letech poběží v DATARTu celý listopad a nabídne tisíce produktů napříč různými kategoriemi. Podle odhadů společnosti by prodeje mohly během akce vzrůst až o 35 % oproti běžnému období. Největší zájem se očekává u mobilních telefonů, chytrých hodinek, malých domácích spotřebičů, televizí a energeticky úsporných produktů. Navzdory proměnlivé ekonomické situaci spotřebitelé slevovým akcím nadále důvěřují, přistupují k nim však s větší uvážlivostí a důrazem na skutečnou hodnotu nákupu.

Black Friday: z americké tradice k fenoménu českého nakupování

Během posledních let se Black Friday proměnil z původně americké tradice v jeden z nejsledovanějších maloobchodních fenoménů i v Evropě. V České republice se stal synonymem chytrého nakupování a neoficiálním startem vánoční sezony. Pro mnoho zákazníků představuje ideální příležitost pořídit si technologie, po kterých dlouho toužili – a to s dostatečným předstihem před Vánoci. Maloobchodní prodejce elektroniky DATART proto už tradičně rozšiřuje Black Friday na celý listopad, aby si zákazníci mohli nákupy naplánovat bez zbytečných front a stresu. Prodloužení akce zároveň umožňuje využít odborné poradenství v kamenných prodejnách a přispívá tak k plynulejšímu provozu bez přetížení obchodů i e-shopu. „Chceme, aby Black Friday nebyl sprintem, ale maratonem chytrých nákupů. Díky prodloužené akci si mohou zákazníci vše promyslet, poradit se s našimi elektrospecialisty a vybrat produkty, které pro ně mají skutečný smysl. Mnoho zákazníků také využívá Black Friday k nákupu vánočních dárků s předstihem, aby se vyhnuli prosincovému shonu a nakoupili v klidu,“ vysvětluje Petra Psotková, tisková mluvčí značky DATART.

Tisíce produktů ve slevě a zájem o úsporné technologie

Letos jsou do slevové nabídky zařazeny tisíce produktů. Průměrné slevy se pohybují kolem 15–20 %. Největší poptávka se tradičně předpokládá po mobilních telefonech, chytrých hodinkách, malých domácích spotřebičích, televizích a trendových produktech, jako jsou horkovzdušné fritézy či robotické vysavače. Větší zájem DATART očekává také o energeticky úsporné spotřebiče. „Důraz na nízkou spotřebu energie a dlouhodobou úsporu nákladů zůstává pro české domácnosti důležitý. Vidíme, že zákazníci stále více investují do technologií, které pomáhají snižovat provozní výdaje i ekologickou stopu. Black Friday je pro ně ideální příležitostí, jak nakoupit chytře, promyšleně a výhodně,“ říká Psotková. Podle odhadů DATARTu by mohly prodeje vzrůst řádově až o 35 % oproti běžnému období.

Češi nakupují promyšleněji, ale na slevy nezanevřeli

Čeští spotřebitelé jsou na slevy dlouhodobě citliví, zároveň ale k nákupům přistupují s větší rozvahou. Po období vysoké inflace se ekonomická situace domácností postupně stabilizuje, avšak zodpovědný přístup k výdajům stále přetrvává. „Češi jsou v plánování nákupů stále promyšlenější. Sledují vývoj cen, porovnávají produkty a přemýšlejí, jak z akce vytěžit maximum. Tato kombinace racionálního přístupu a citlivosti na cenu dělá z Black Friday důležitý moment českého retailového trhu,“ vysvětluje Psotková.

Offline vítězí důvěrou: proč kamenné prodejny drží krok s e-shopy

V době, kdy se stále více nákupů přesouvá do digitálního prostředí, si kamenné prodejny udržují své nezastupitelné místo. Nabízejí totiž to, co e-shop nedokáže plně nahradit: osobní kontakt, možnost si produkty prohlédnout a vyzkoušet přímo na místě a jistotu při nákupu. DATART dlouhodobě staví na propojení pohodlí online nákupů s výhodami fyzických prodejen. Zákazníci si tak mohou vybrat způsob nákupu, který jim nejlépe vyhovuje – od rychlého objednání přes internet až po osobní vyzvednutí s odbornou poradou přímo v prodejně. Oblíbenou službou je například RYCHLART, která umožňuje vyzvednout objednané zboží už do 30 minut na více než 150 prodejnách po celé České republice. „Zákazníci oceňují možnost osobního kontaktu – chtějí si nechat výrobek předvést, doplnit o příslušenství nebo získat radu ohledně dalších služeb, jako je instalace či odvoz starého spotřebiče. Kombinace pohodlí online nákupů a odborného poradenství v prodejně je pro ně ideální,“ uzavírá Psotková.

www.datart.cz

  DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a má více než 150 prodejen na českém trhu, více než tisíc elektrospecialistů a síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2024 v kategorii elektro a pětinásobným držitelem titulu Nejdůvěryhodnější značka roku.

Sdílejte ...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *