Ekonomika

Nečekaný dárek k narozeninám. Pivovar vstoupil do síně slávy

Praha 24. října 2025

Rodinný pivovar Bernard byl uveden do Diamantové Síně slávy českého byznysu. Ocenění převzal spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard na slavnostním předávání v aule Akademie Agrostroj v Pelhřimově.

„Ocenění si z několika důvodů opravdu vážíme. Za prvé o našem ocenění rozhodla nezávislá porota, aniž bychom se do nějaké soutěže či ankety přihlásili. Za druhé jsme mohli cenu převzít na půdě Akademie Agrostroje Pelhřimov, v areálu firmy, kterou obdivujeme pro její rozvoj a vizionářské vedení. Do třetice je pro nás uvedení do síně slávy krásný dárek k 34. výročí založení pivovaru,“ řekl Stanislav Bernard.

Začínali v ruinách

Pivovar vydražila trojice Stanislav Bernard, Josef Vávra a Rudolf Šmejkal 26. října 1991. Zkrachovalý podnik původně určený k likvidaci dnes patří k nejmodernějším provozům a stal se respektovanou značkou, jejíž pivo se kromě České republiky prodává v dalších dvou desítkách zemí. Firma, její výrobky, ale i její management a reklamní a komunikační kampaně, již získaly stovky ocenění doma i v zahraničí.

Nadace, festival, magazín… Víc než pivovar

Pivovar dnes v mnoha ohledech překračuje obvyklé hranice oboru. Otevřel unikátní návštěvnické centrum přímo ve svém areálu, vybudoval bytový dům pro zaměstnance, založil nadační fond, který ve městě a nejbližším okolí pomáhá lidem v těžké životní situaci a podporuje mladé talenty. Již 20 let pivovar vydává čtvrtletník Vlastní cestou, v příštím roce uspořádá 30. ročník hudebního festivalu Bernard Fest, na podporu oboru gastronomie organizuje kuchařskou soutěž BernardChef. Pivovar má vlastní sladovnu v Rajhradě u Brna, experimentuje s pěstováním chmele na Vysočině, uvedl na trh pivní pálenku, pralinky, čokoládu s chmelem a sladem…  

Rekordní výstav

Rodinný pivovar Bernard zaměstnává 260 lidí, Sladovna Rajhrad 30 osob. V roce 2024 vystavil rekordních 419 tisíc hektolitrů piva. Produkce pivovaru jde proti vývoji na trhu, kde prodej piva dlouhodobě postupně klesá. Dvě třetiny piva Bernard vyčepují restaurace a hospody ze sudů, třetina se prodá v lahvích. Pivo se na českém trh prodává v opačném poměru – 21 procent v hospodách, 71 procent piva v lahvích a plechovkách.

Více informací k žebříčku Diamanty českého byznysu zde: https://diamantyceskehobyznysu.cz

Sdílejte ...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *