Trendy v sezónním přezouvání vozidel Pneumatiky.cz
Praha 17. října 2025
Největší český e-shop s pneumatikami, Pneumatiky.cz radí jak na podzim šetřit starosti i čas s výběrem pneumatik. Se změnou klimatu a díky technologickému posunu výroby se totiž možnosti využití celoročních pneumatik v českých podmínkách výrazně rozšiřují. Vedle samotné kvality hraje roli i finanční stránka – odpadá nutnost skladovat druhou sadu pneumatik a dvakrát ročně řešit jejich přezouvání. „V západní Evropě už na celoročních pneumatikách jezdí až polovina řidičů s nájezdem od 5 do 20 tisíc kilometrů za rok, a i v českých podmínkách jsou zcela dostačující pro většinu běžných řidičů. Já sám na celoročních pneumatikách ročně hravě najedu 20 tisíc kilometrů a mohu potvrdit jejich spolehlivost,“ uvádí Petr Dvořák, Marketing Manager Pneumatiky.cz.

Od loňského roku musí být celoroční pneumatiky povinně označeny symbolem sněhové vločky v horském štítu (3PMSF), který dokládá jejich plnou způsobilost pro jízdu v náročných zimních podmínkách. V českém prostředí díky tomu mohou být použity v úsecích, které jsou označeny dopravní značkou „Zimní výbava“. Celoroční pneumatiky si ze všech těchto důvodů získávají stále větší oblibu také u českých řidičů. Podle statistik uveřejněných na webu Pneumatiky.cz jde o trend, který z roku na rok posiluje, takže lze také u nás očekávat podobný vývoj jako v západní Evropě. „Při rozhodování o tom, zda přejít na celoroční pneumatiky, je nutné zvažovat několik aspektů, ale naši specialisté s tím řidičům rádi pomohou,“ dodává Vendula Vítková, Senior Marketing Specialist Pneumatiky.cz.

Obrovský posun v technologii celoročních pneumatik potvrzuje i společnost Goodyear, která je v roce 1977 vynalezla a v roce 1984 jako první uvedla i na evropský trh. Svou řadu Vector od té doby průběžně upravuje a modernizuje a zdokonaluje tak svůj recept na pneumatiky, které slouží za slunečného počasí, za deště i na sněhové pokrývce.

Řidiči, kteří si celoroční pneumatiky pořizují, mají podle Milana Marušáka ze společnosti Goodyear tři hlavní požadavky – bezpečnost za všech povětrnostních podmínek, přilnavost a dobré brzdné vlastnosti na mokrých a zasněžených komunikacích, ale rovněž skvělé brzdné vlastnosti na suché vozovce. „Splnit všechny tyto požadavky, a navíc ještě dosáhnout také vynikajícího kilometrového proběhu, není vůbec snadný úkol, proto jsme hrdí na to, že za námi stojí více vítězství v testech celoročních pneumatik než za jakoukoli jinou značkou. A platí to beze zbytku i pro naše aktuální špičkové celoroční pneumatiky Vector 4Seasons Gen-3, které všechny tyto vlastnosti nabízejí bez jakýchkoli kompromisů. Jako vůbec první celoroční pneumatiky v historii díky tomu loni získaly od renomovaného německého autoklubu ADAC hodnocení „Dobré“ a letos toto hodnocení opět potvrdily,“ řekl Milan Marušák.

E-shop Pneumatiky.cz má na skladě kolem sta tisíc pneumatik všech rozměrů a typů. Jeho zákazníkům při výběru nejvhodnějších pneumatik pro jejich vůz rád pomůže tým proškolených specialistů společnosti. Zákazníci jim mohou zavolat nebo poslat kopii technického průkazu a fundovaní odborníci jim pomohou vybrat ty nejvhodnější pneumatiky či disky. Jako skvělé vodítko mohou při výběru nových pneumatik sloužit rovněž pravidelně zveřejňované přehledné výsledky 14 různých testů pneumatik, například renomovaných magazínů AutoBild či Tyre Reviews, organizace ADAC nebo Autoklubu České republiky. „Letos řidičům můžeme na základě testů doporučit například zimní pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance 3, které zvítězily v nejnovějším testu německého magazínu Auto Zeitung,“ řekl Petr Dvořák.

A v neposlední řadě se mohou řidiči při výběru spolehnout rovněž na tisíce recenzí pneumatik od jiných zákazníků. „Všechny recenze publikované na našem webu jsou autentické. Pocházejí od skutečných zákazníků, kteří si u nás pneumatiky zakoupili, takže představují opravdu reálnou zpětnou vazbu uživatelů,“ popisuje praktickou pomůcku při výběru nových pneumatik Vendula Vítková.
Text a foto Jaroslav Kratochvíl