Nezařazené

Charitativní kampaň Bertík pomáhá podpoří vzdělávání i rozvoj znevýhodněných dětí částkou přes 4 miliony

Praha 16. října 2025

Do letošního ročníku grantového řízení přihlásily dětské domovy a neziskové organizace 156 projektů z nichž sto dva postoupilo do dalšího kola. V něm rozhodnou zákazníci v hypermarketech a většině supermarketů Albert. Kromě tradičního fyzického žetonku mohou při nákupu nad 200 korun hlasovat také na samoobslužných pokladnách. Lidé volí vždy mezi třemi projekty z jejich blízkého okolí, přičemž žádný nezůstane bez odměny na realizaci. Projekt s nejvíce hlasy získá 50 tisíc korun, druhý v pořadí 40 tisíc korun, třetí pak 30 tisíc korun.

„Odevzdáním svého hlasu pomáhají lidé dětem, které neměly v životě tolik štěstí. Dávají tak najevo, že jim jejich osud není lhostejný a přes podpořené projekty pomáhají dětem vnímat jejich život pozitivněji. Třeba tím, že jim nabídnou aktivity, které jim přinesou motivaci, hezké zážitky a posunou je v životě dál. Jde například o kroužky, výlety, ale i různé formy vzdělávání a profesního rozvoje. V posledních letech se mnoho projektů zaměřuje také na podporu duševního zdraví,“ popisuje Kristýna Šulcová z Nadačního fondu Albert.

Vaření beze zbytků

Charitativní program Bertík pomáhá podpořil i Ondru (16), který vyrůstá v dětském domově v České Kamenici. Mladík studuje obor lodník – jediný svého druhu u nás. Přestože ho čeká kariéra na vodě, musí mít i praxi z kuchyně a vaření je zároveň i jeho koníčkem. Proto nadšeně přijal nabídku od Nadačního fondu Albert naučit se vařit bez zbytků. Strávil den v zero-waste kantýně v prodejně Albert, kde kuchař Standa proměňuje neprodané potraviny v chutné obědy pro zaměstnance. Ondra si vyzkoušel různé kuchařské techniky. Zjistil, jak efektivně hospodařit se surovinami a minimalizovat plýtvání.

„Byl to skvělý den. Naučil jsem se hodně nového a viděl, jak se dá vařit bez zbytečného plýtvání. Byla to taková malá příprava na praxi v kuchyni, kterou ve svém oboru budu muset absolvovat. A plněné papriky? Ty určitě brzo uvařím i kamarádům v domově,“ usmíval se v závěru Ondra.

O Albertu a Nadačním fondu Albert

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 34 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 340 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také online službu Albert domů zdarma.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.
  • V roce 2024 Albert získal ocenění TOP Employer. Nezávislý mezinárodní Institut ocenil Albert za moderní pracovní prostředí, kvalitní péči o zaměstnance a atraktivní zaměstnanecké benefity
  • V roce 2023 Albert obhájil umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating. Získal také certifikát Leader v žebříčku TOP Odpovědná velká firma a za rok 2023 se stal Trendsetterem.
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin. Letos slaví 15 let a je jeho působnost ještě širší, pomáhá během společenských krizí či přírodních katastrof.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • Nadační fond Albert patří podle platformy Fórum dárců mezi TOP 20 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • V roce 2019 vláda v čele s premiérem ocenila Albert cenou Odpovědného zahraničního investora za mimořádný přínos v podpoře rozvoje regionů.
  • Mottem Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodní má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit.
  • Albert pravidelně vydává nefinanční report o udržitelnosti, který přináší v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta. Obsahuje také ESG přílohy s daty za jednotlivé oblasti, kterým se věnuje.
Sdílejte ...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *