Ekonomika

ROSSMANN testuje nový koncept prodejen

Praha 15. října 2025

ROSSMANN testuje nový koncept prodejen, jednotný pro celý koncern v Evropě.  Do nové kvality nákupního prostředí promluví sami zákazníci.  Pilotní nové prodejny s jemnější ženskou linií, snadnější orientací i silnějším nákupním zážitkem určují směr pro budoucnost drogerií ROSSMANN nejen v Česku.     

Vít Podešva, generální ředitel a jednatel, Rossmann

ROSSMANN, nejrychleji rostoucí drogistický řetězec v České republice, spouští pilotní projekt nových prodejen, sjednocujících design i kvalitu nákupního prostředí s potřebami celého koncernu ROSSMANN. Koncept, který zákazníci poprvé uviděli v pražském NC Fénix v polovině října, přinesl zcela nový vizuál, jemnější linie a širší paletu barev, které ještě více cílí na emoce a umocňují zážitek z nákupu drogerie a kosmetiky. A významný bude i názor samotných zákazníků, kteří budou moci ovlivnit konečnou podobu konceptu.   

Nová prodejna by měla splňovat hlavní očekávání zákazníků: přehlednost, snadnou orientaci, široký sortiment i pohodlný a rychlý nákup. Tomu jde nový koncept zcela naproti. Design citlivě snižuje barevný kontrast dosavadní červené a bílé a přináší do prodejen jemnější linie i pastelovou harmonii barev, odlišující jednotlivé sortimentní kategorie. Širší uličky i méně stojících prvků v nich podporuje volnost prostoru a přehlednost. Pro zákazníky zde přibývají i moderní funkční zóny – kosmetická část pro vyzkoušení líčení, malý koutek pro děti nebo praktické třídění odpadu zabudované do balicích pultů. Při tom všem v prodejnách ROSSMANN zůstává široký sortiment s více než 17 000 produkty.     

Tým podílející se v pražském NC Fénix na otevření nové prodejny

Ještě větší roli než dosud, mají v nových prodejnách technologické inovace – více samoobslužných pokladen, které urychlují obsluhu, LCD monitory na čelech regálů s informací     o cenových nabídkách. A také další podpora mobilní aplikace ROSSMANN CLUB, jež zákazníkům nabízí personalizované nabídky, digitální účtenky a snadnější propojení s věrnostním programem Nakonec i všudypřítomná virtuální poradkyně Rossi, která s využitím umělé inteligence doporučuje zákazníkům sortiment, který potřebují.   

Zákazník promluví do budoucí podoby prodejen  Pilotní prodejna v Praze staví na konceptu, jehož základ bude do budoucna společný pro celý ROSSMANN koncern v Evropě. Snadná rozeznatelnost značky pro zákazníky se stává přirozenou potřebou společnosti, která je přítomna v 9 evropských zemích a provozující více než 5 tisíc prodejen.     

Všude tam ROSSMANN pečuje o své zákazníky a jejich zpětná vazba je pro něj určujícím momentem pro větší dostupnost sítě i další inovace. Proto se i nové prodejny v Česku stanou tématem zákaznických průzkumů a každodenní zpětné vazby zákazníků směrem k ROSSMANNu. Zpětná vazba se už nyní promítá do zákaznických recenzí pro jednotlivé prodejny.       

„Pilot nových prodejen otvírá cestu k budoucí nové podobě našich prodejen, která představuje jednotný vizuál pro celý koncern ROSSMANN, ale zároveň nám dává možnost otestovat několik dílčích lokálních adaptací, o jejichž konečné podobě spolurozhodnou naši zákazníci. Chceme pro ně zvýšit kvalitu nákupního prostředí i sílu nákupního zážitku tak, aby se do prodejen ROSSMANN těšili a také rádi vraceli,“ říká Vít Podešva, jednatel společnosti ROSSMANN.

Nový koncept prodejen už nyní zaujal provozovatele nákupních center, kteří v něm vidí příležitost k dalšímu rozvoji moderního retailu. „Velmi si vážíme toho, že si ROSSMANN pro pilotní ověření svého nového konceptu zvolil právě NC Fénix. Jde o první projekt svého druhu, který vzniká ve spolupráci se zákazníky, a jsme rádi, že se odehrává právě v našem centru. Dlouhodobě usilujeme o to, aby naše centra byla první volbou jak pro návštěvníky, tak pro naše nájemce,” říká Petr Brabec, Asset & Property Management Director v CPI Property Group.

Pilotní projekt navazuje na dlouhodobou expanzi řetězce. ROSSMANN je už několik let nejrychleji rostoucím drogistickým řetězcem v Česku. Jen v posledních dvou letech otvírá zhruba 50 nových prodejen a prodejna v NC Fénix je jeho 211. pobočkou. Sortiment neustále rozšiřuje o měsíční novinky v oblasti beauty i péče o rodinu.  Součástí růstu jsou i rozsáhlé investice. V letošním roce ROSSMANN zahájil výstavbu nového logistického centra, historicky největší jednorázovou investici značky v ČR. Moderní sklad s technologií za více než půl miliardy korun posílí rozvoj a další expanzi společnosti.

Text a foto Jaroslav Kratochvíl

Sdílejte ...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *