Gastronomie+++

Výčepním 2025 za Pivovary Staropramen se stal Štěpán Velký z Ostravy

Praha, 14. října 2025

Společnost Pivovary Staropramen uspořádala druhý ročník úspěšné soutěže Výčepní 2025. Po loňské premiéře, která přilákala desítky talentovaných výčepních z celého Česka, se soutěž vrací i s novými talenty. Projekt propojuje program Certifikace kvality čepovaného piva s hledáním nejšikovnějších rukou, které dovedou načepovat pivo té nejvyšší kvality. Finálový večer ovládl Štěpán Velký a stal se tak novým Výčepním roku.

Soutěž je součástí programu Certifikace kvality čepovaného piva Pivovarů Staropramen, který oceňuje restaurace, hospody a bary splňující náročné standardy. Od svého spuštění se těší stále většímu zájmu. „Druhý ročník soutěže potvrzuje, že certifikované provozovny sdílejí náš závazek a dbají na to, aby zákazníci vždy dostali nejlépe načepované pivo. Vidíme nadšení ze strany výčepních i hostů a jsme rádi, že můžeme tento projekt rozvíjet dál. Letošní účastíci předčili naše očekávání,“ komentuje druhý ročník soutěže Michaela Kučerová, Customer Marketing On Trade Manažerka společnosti Pivovary Staropramen.

Prestižní finále o hodnotné ceny

Každá certifikovaná provozovna mohla do soutěže nominovat jednoho svého nejlepšího výčepního. Ti v první fázi zaslali videa dokumentující svůj um, následně je na provozovnách navštívili obchodní sládci Pivovarů Staropramen, aby osobně prověřili jejich kvality.

Do finálového klání, které se uskutečnilo 13. října v pražském Mánesu, postoupilo 18 nejlepších výčepních z celého Česka. „Úroveň letošních přihlášek je ještě vyšší než loni. Je vidět, že výčepní se na soutěž připravovali a berou ji vážně. Výběr finalistů byl pro porotu opravdu velká výzva,“ popisuje letošní ročník Vojtěch Slivoň, obchodní sládek Pivovarů Staropramen a člen odborné poroty.

V těžké konkurenci nakonec nejlepší pivo načepoval a titul Výčepní roku si odnesl Štěpán Velký, který loni skončil těsně na druhém místě. „Celé finále jsem si maximálně užil. Nejtěžší pro mě bylo mluvit do mikrofonu a k čepování se ještě prezentovat, ale stálo to za to. Mám ohromnou radost, protože konkurence byla velká a obstát v ní náročné,“ popisuje první pocity po vyhlášení výsledků Štěpán Velký, výčepní z Hasičárny Blesk v Ostravě.

Kromě titulu a putovní trofeje si vítěz domů odnesl také poukaz na 30 000 Kč na Amazing Places, poukaz na PR podporu podniku v hodnotě 30 000 Kč a zásobu piva. Poukazy na Amazing Places a PR podporu v menší hodnotě získali i jeho kolegové na stupních vítězů.

Součástí slavnostního finálového dne bylo také stand-up vystoupení Nastyho na téma piva a hudební vsuvky DJ Akvamena. Celou akci uváděli moderátoři Evropy 2 Ondřej Urban a Petr Říbal, kteří se postarali i o zábavu po skončení oficiální soutěže jako profesionální DJs. Po celý den byl hostům k dispozici 360° fotokoutek a fotografie na památku z retro Instaxu.

Souboj o nejčistší sklo i nejkrémovější pěnu

Hodnotící kritéria byla letos stejně přísná jako vloni. „Dokonalé pivo začíná už před samotným čepováním – důležitá je příprava čistého, chlazeného a mokrého skla. Během čepování pak sledujeme celou sérii detailů: od úvodního odčepu, přes čepování pod pěnou, až po finální hutnou pěnu bez bublin a dokonce i styl servírování. Každý detail má svůj význam,“ vysvětluje Vojtěch Slivoň.

Spolu s ním o vítězi rozhodoval manažer výroby a sládek pivovaru Staropramen Jan Řehůřek, obchodní sládci Pivovarů Staropramen Rudolf Schaffer, Marek Hrdlička a Michal Meduna.

Soutěžící předvedli své dovednosti ve třech základních stylech čepování – hladinka, šnyt, mlíko. Hladinka vyžaduje nejprve vytvoření pěnového polštáře a následné dočepování piva pod něj, což zajišťuje maximální svěžest a říz. Šnyt pak musí respektovat tradiční poměr 2:3:1 – dva díly piva, tři díly pěny a jeden díl volného prostoru ve sklenici. Mlíko je půllitr plný husté pěny.

Certifikát jako záruka špičkové kvality

Soutěž Výčepní 2025 vychází z úspěšného programu Certifikace kvality čepovaného piva, který funguje od roku 2023. Od té doby certifikát získalo již 72 provozoven a další průběžně přibývají.

Certifikované provozovny musejí splňovat přísné standardy – od perfektně udržovaných rozvodů až po hluboké znalosti personálu o podávaném pivu a principech správného čepování. Personál absolvuje specializované školení a pravidelně obhajuje splnění všech kritérií.

„Pro hosty je certifikát jasným signálem, že dostanou pivo v té nejlepší možné kvalitě. Pro provozovny je to závazek, ale zároveň i ocenění jejich profesionality,“ uzavírá Vojtěch Slivoň.

Sdílejte ...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *