Rekordní prodeje i úspěšná segmentace zákazníků přinášejí AURESu další růst
Praha, 14. října 2025
Skupina AURES Holdings, provozovatel největších tuzemských prodejních sítí ojetých vozů AAA AUTO a Mototechna, dosáhla za tři čtvrtletí roku 2025 historicky nejlepších výsledků. Celkem dosud prodala 86 226 vozů, což je o 300 aut více než za celý poslední předcovidový rok 2019. Letošní třetí čtvrtletí bylo zároveň nejsilnějším třetím kvartálem v historii společnosti – poprvé překonala hranici 30 000 prodaných vozů. Za úspěchem vidí společnost kromě pokračující expanze a digitalizace také rozvoj segmentace nabídky vozů i skupin zákazníků.

„Tento rok potvrzuje, že naše strategie rozvoje a segmentace zákazníků funguje napříč všemi trhy. Rosteme v České republice, na Slovensku i v Polsku, a zároveň si držíme vysokou úroveň zákaznické spokojenosti,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings.
Skupina působí v současnosti ve více než 70 lokalitách ve čtyřech zemích, včetně tří call center a pěti importně-exportních center. Nabízí přes 19 000 vozů a denně prodá přes 340 automobilů.
Rekordní růst a rozšiřování sítě
Největší meziroční růst prodejů zaznamenala skupina v České republice, ale výrazně rostla i v Polsku a na Slovensku. Do konce roku 2025 plánuje překonat loňský rekord 109 000 prodaných vozů.

V Česku se síť letos rozrostla nebo ještě rozroste o několik klíčových poboček: novou Mototechnu pro prodej exkluzivních a luxusních aut, Centrum užitkových vozů v Klecanech (největší dodávkové centrum v zemi s 600 vozy) či nové autocentrum v Českých Budějovicích. Společnost rovněž rozšiřuje kapacitu stávajících poboček v Liberci a v Teplicích.
Zajímavou novinkou jsou expresní pobočky AAA AUTO v menších městech, které umožňují rychlejší a pohodlnější nákup vozu. Tento koncept již úspěšně funguje v Karviné, ve Valašském Meziříčí, v Šumperku a v Trutnově, přičemž další otevření se chystají v Brně a v Třebíči.
Zákazníci důvěřují značce více než kdy dříve
Podle Karolíny Topolové je klíčem k úspěchu nejen síť a technologie, ale i rostoucí důvěra zákazníků:
„Jsme jediní na sekundárním trhu, kdo pravidelně měří ukazatel Net Promoter Score (NPS). Díky spolupráci se společnostmi Cebia v tuzemsku a CarVertical v Polsku a na Slovensku získávají naši zákazníci k nabízeným vozům zdarma nezávislé prověření jejich historie. To výrazně zvyšuje jejich jistotu při nákupu a pozitivně se odráží i v hodnocení na Googlu.“
AURES Holdings zároveň investuje do ekologických a společensky odpovědných projektů – například do výstavby fotovoltaických elektráren, ekologických myček či dlouhodobé podpory Dětské dopravní nadace a dalších charitativních iniciativ.
Zájem zákazníků potvrzuje i nový zápis do České knihy rekordů agentury Dobrý den. Síť AAA AUTO a Mototechna v loňském roce podle agentury prodala historicky nejvíce vozů ze všech prodejců na tuzemském trhu, a to 59 664 aut. Příslušný certifikát byl zástupci agentury předán společnosti na dnešní tiskové konferenci.

Segmentace: klíč k dlouhodobému růstu
Podle generálního ředitele a člena představenstva AURES Holdings Petra Vaněčka se právě sofistikovaná práce se segmenty zákazníků stala hlavním motorem růstu.
„Naše segmentace nám umožňuje přesně pochopit potřeby jednotlivých skupin – od mladých prvořidičů až po starší zákazníky nad 65 let. Díky tomu dokážeme lépe cílit nabídku i komunikaci,“ vysvětluje Vaněček.
Zacílení na prvořidiče i seniorní zákazníky
Společnost od poloviny roku 2024 téměř zdvojnásobila počet mladých zákazníků, kteří si pořizují své první auto. Tito prvořidiči dávají stále častěji přednost sportovnějším značkám, jako je BMW nebo Audi, před tradiční Škodou.
Na druhé straně tvoří už téměř 10 % prodejů zákazníci ve věku 65+. Často volí kompaktní SUV nebo menší modely s nižší spotřebou a preferují tradiční značky. Tento segment zároveň vykazuje vyšší průměrnou cenu vozu než dříve, což ukazuje na rostoucí kupní sílu seniorní populace.
„Díky detailní znalosti zákazníků můžeme lépe plánovat sortiment, marketing i rozložení vozového portfolia podle jednotlivých trhů. Segmentace nám pomáhá udržet stabilní růst i v proměnlivých ekonomických podmínkách,“ doplňuje Petr Vaněček.
Změna trendů v preferencích
Z hlediska typu karoserie poprvé v historii skupiny v prodejích dominují SUV – v Česku tvoří 27,5 % všech prodejů a v Polsku dokonce 31,8 %. Roste také obliba vozů s automatickou převodovkou (meziročně +21 %) a aut s alternativními pohony.
Prodeje hybridních vozů vzrostly o 51 % a elektromobilů dokonce o 133 %. Celkově už skupina letos prodala více než 1 400 elektromobilů, nejčastěji modely Tesla Model 3 a Volkswagen ID.
Top 10 nejprodávanějších modelů vozů v síti AAA AUTO za tři čtvrtletí 2025:
Česká republika | Polsko | Slovensko | |
1. | Škoda Octavia | Opel Astra | Škoda Octavia |
2. | Škoda Fabia | Kia Sportage | Škoda Fabia |
3. | Škoda Superb | Škoda Octavia | Škoda Superb |
4. | VW Passat | Kia Ceed | Kia Ceed |
5. | Hyundai i30 | Nissan Qashqai | VW Passat |
6. | Škoda Kodiaq | Toyota Corolla | Hyundai i30 |
7. | VW Golf | VW Passat | VW Golf |
8. | Hyundai Tucson | Ford Focus | Kia Sportage |
9. | Škoda Karoq | Opel Insignia | Hyundai Tucson |
10. | Kia Ceed | Dacia Duster | Opel Astra |