Ekonomika

Češi stále tápou v otevírací době o svátcích, ukázal průzkum společnosti BILLA

Praha 19. září 2025

 Nejčastěji se předzásobují v kamenných prodejnách a informace o otevírací době hledají na internetu.

Průzkum společnosti BILLA ukázal, že Češi stále nemají jasno v tom, kdy jsou obchody o státních svátcích zavřené a kdy naopak standardně otevřené. Tři ze čtyř dotázaných uvádějí, že se v otevírací době ztrácejí. Nejčastěji pak vyhledávají informace o otevírací době na webových stránkách obchodníka, pětina zákazníků spoléhá na informace přímo v prodejnách.

Jak a kde Češi nakupují

Během státních svátků, kdy mají obchodní řetězce ze zákona zavřeno, se zákazníci většinou předzásobují potravinami, aby nákup nemuseli řešit. Polovina respondentů (51 %) uvedla, že větší nákup pořídí dopředu v kamenné prodejně. Část zákazníků pak volí menší obchody, kde je nabídka užší a ceny se mohou výrazněji lišit, ale díky svým rozměrům mohou mít otevřeno i o svátcích. Přibližně 15 % Čechů dává přednost e-shopům. „Prodloužené volno lidé vnímají jako příležitost zůstat s rodinou a užít si společný čas, i roto se zákazníci předzásobují. Výsledky průzkumu potvrzují i naše interní data, kdy se nám prodeje v kamenných prodejnách zvyšují v průměru o třetinu, na e-shopu BILLA pak lidé objednávají více a ve větším množství,“ říká Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs BILLA ČR.

Kde tráví Češi sváteční den

Na Den české státnosti 28. září, kdy budou prodejny uzavřené, plánuje 41 % Čechů zůstat doma s rodinou. Další se chystají na výlet nebo využijí volno k zazimování zahrady. Češi tak potvrzují, že svátky jsou pro ně hlavně o rodinné pohodě, odpočinku a přípravách na podzim.

Jak bude mít BILLA otevřeno 28. září

Zákazníci, kteří si budou potřebovat nakoupit, budou moci využít služeb ostatních prodejních formátů společnosti BILLA. Například na 1 100 položek včetně čerstvého sortimentu a oblíbených privátních značek BILLA lze nakoupit také na čerpacích stanicích Shell nebo OMV, popřípadě na hlavních nádražích v Praze či Brně nebo na letišti Václava Havla v Praze.

1 Průzkum byl realizován v září 2025 prostřednictvím Instant Research na vzorku 526 respondentů ve věku 18–65 let.

   

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši více než 35 mld. Kč (2023), s 284 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí jejích vybraných privátních značek – především Vocílky a Česká farmy. Mezi další oblíbené privátní značky se řadí BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora.    

   

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, BILLA PLUS, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. Více informací na: http://www.billa.cz   

Sdílejte ...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *