Sport

Trojité vítězství a titul. Mičánek Motorsport v Brně slaví po noční výměně motoru

Praha 8. září 2025

Třetí rok po sobě putuje středoevropský okruhový titul ve třídě GTC do týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Jakub Knoll a Josef Záruba obhájili vítězství z loňské sezóny, s titulem Jáchyma Galáše ve sprintu z roku 2023 trvá mistrovská šňůra už tři sezóny. Cestu ke klíčovému vítězství v Brně ale zkomplikovala technika. V noci z pátku na sobotu tým musel dovézt a vyměnit motor.

Musím v první řadě poděkovat týmu, který zažil extrémně náročný víkend. Brno je pro nás vždycky organizačně nejnáročnější kvůli tomu, že chystáme mnohem rozsáhlejší zázemí pro hosty a partnery. Prakticky od středy jsme nešli domů před půlnocí, v noci z pátku na sobotu nespali kluci vůbec,“ popisuje „brněnskou anabázi“ Jiří Mičánek jr., manažer týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra.

Kritická chvíle přišla v páteční kvalifikaci na vytrvalostní závod. Právě v něm vypověděl motor Lamborghini Huracán ST EVO2 se startovním číslem 22 službu. Šlo přitom o auto, se kterým Jakub Knoll s Josefem Zárubou jeli o titul. „Museli jsme sehnat nový motor a zajet pro něj. S montáží nového motoru jsme začali ve dvě ráno, kluci končili v sedm ráno. Měli jsme výhodu v tom, že jsme mohli výměnu udělat u nás ve workshopu, který máme přímo na okruhu,“ popsal Mičánek. Komickou historku pak přidal Jakub Knoll, který spal v hotelu Grid na okruhu. „Když mechanici motor dodělali, potřebovali ho vyzkoušet. A jak ho nastartovali, tak mě probudili,“ směje se Knoll. „Každopádně jim děkuji za tu práci, kterou odvedli,“ doplnil jedním dechem.

Opravený Huracán pak odvedl stoprocentní práci, Knoll se Zárubou si ve vytrvalosti dojeli pro potřebné vítězství, díky kterému o titulu rozhodli doma v Brně. Poslední závod na okruhu Balaton Park, který se jede za měsíc, už na výsledku zónového a českého mistrovství nic změnit nemůže.

K vítězství dvojici Knoll-Záruba „pomohla“ i druhá posádka týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra – úřadující evropští šampioni Lamborghini Super Trofeo Europe Bronislav Formánek a Štefan Rosina. Na začátku závodu se přitom Štefan Rosina Jakubu Knollovi rychle vzdaloval. Pak ale přišla těžká nehoda speciálu Praga R1, po které strávilo startovní pole asi 20 minut za safety car. I tak měla „evropská“ posádka před Knollem se Zárubou na startu druhého zkráceného stintu náskok. „Věděli jsme, že Kuba s Pepou jedou o titul a že je nesmíme ohrozit. Takže jsem se nechal ve svém stintu od Pepy dojet a nepouštěl jsem se do žádného boje,“ popsal po závodě Bronislav Formánek. I bez týmové souhry by ale Záruba Formánka pravděpodobně ohrožoval. „Pepa jel časy mimo to, co je standardní pro třídu GTC, jeho výkon byl skvělý. To se bohužel nedá říct o mém,“ nešetřil kritikou Knoll.

Nový rychlejší povrh

Novopečený vytrvalostní mistr si pak napravil chuť v neděli ve sprintovém závodě. Ten dokončil na druhém místě za Zárubou, především se mu ale podařilo v kvalifikaci prolomit magickou hranici dvou minut na jedno kolo. Oficiální časomíra sice ukázala 2:00:009, přesnější data z telemetrie auta ale ukázala, že symbolickou metu Knoll opravdu překonal. Záruba, který nakonec ze čtyř pilotů týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra zajel nejlepší čas víkendu, stáhl čas na kolo na pouhých 1:57,245.

Nový povrch okruhu nás hodně zrychlil. Musím se přiznat, že posledních pár let mě tu moc nebavilo závodit, bylo to trápení. Teď jsem si to užil,“ řekl Záruba.

Tým brněnským výsledkem završil úspěšné tažení středoevropským okruhovým šampionátem. V pěti vytrvalostních závodech byl čtyřikrát stoprocentní, jednou získal kvůli nezaviněné kolizi a nucené zastávce v boxech třetí místo. „Naším cílem bylo oslavit titul v Brně s našimi kamarády, partnery a fanoušky. To se povedlo na sto procent, i když v pátek večer jsme o tom na chvíli zapochybovali. O to víc si to teď užíváme,“ uzavírá Jiří Mičánek. Zisk středoevropského titulu je prvním krokem k úspěšné sezóně, ten druhý může Mičánek Motorsport powered by Buggyra udělat za dva týdny ve Valencii, kde se jede pátý podnik GT2 European Series, kde Bronislav Formánek se Štefanem Rosinou průběžně vedou v hodnocení královské třídy Pro-AM. „Máme za sebou třítýdenní maraton, který jsme maximálně využili i k přípravě na GT2. Ve Valencii se pokusíme tuhle sérii zužitkovat na maximum,“ nastínil Mičáne

Sdílejte ...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *