KFC objevuje tajemství Generace Z: Proč milujeme Bubble Tea?
Praha, 2. září 2025
KFC se nově vydává směrem, který výrazně oslovuje mladší generaci. Na začátku léta do nabídky zařadilo Bubble tea – nápoj, který si zamilovala generace Z. Tento osvěžující nápoj plný hravých praskacích kuliček a exotických příchutí není jen chutným zpestřením, ale i výrazným lifestyle symbolem mladých lidí. KFC tak potvrzuje, že rozumí potřebám mladé generace a umí přinášet nejnovější trendy všem svým zákazníkům.
Bubble tea? Slay!
Proč se zrovna tenhle nápoj stal takovým hitem? KFC si nechalo zpracovat průzkum Instant Research a čísla mluví jasně: 68 % Čechů do 30 let už má s Bubble tea osobní zkušenost – ať už ho pijí pravidelně, nebo ho alespoň ochutnali. A necelá polovina (přes 40 %) ho dokonce vnímá jako „nápoj své generace“! U mladších ročníků (16–23 let) to pak platí skoro pro každého pátého.
Co za takovým „hypem“ ale ve skutečnosti stojí? Není to jen o chuti, i když ta je samozřejmě klíčová a kvůli ní si nápoj kupuje 22 % mladých lidí. Lákavé jsou především hravé praskací kuličky (31 %), nekonečné možnosti výběru a kombinací příchutí (22,6 %) a neodolatelný, barevný a „insta friendly“ vzhled (10,4 %). Pro Gen Z je Bubble tea nejen drinkem, ale také stylovým doplňkem, který se skvěle vyjímá na sociálních sítích a je perfektní pro sdílení s přáteli.
Když značky mluví jazykem Generace Z
Generace Z (narozená přibližně mezi lety 1997 a 2012) má svá specifická pravidla. Od značek dnes očekávají mnohem víc než jen pouhý produkt. Chtějí zážitek, zábavu a něco, co je vizuálně přitahuje a co mohou sdílet. KFC tyto trendy bedlivě sleduje a testuje, a Bubble tea se ukázalo jako ideální volba, která splňuje všechna tato kritéria.
„Mladí dnes nehledají jen jídlo nebo nápoj, ale něco, co je skutečně osloví a s čím se mohou ztotožnit. Bubble tea pro ně není jen produkt, ale způsob, jak vyjádřit svou osobnost a být součástí určité kultury,“ říká Helena Vyhnánková, marketingová ředitelka KFC ČR.
A co hraje roli při výběru jídla a nápojů? Průzkum ukázal, že 88 % mladých lidí si pravidelně dopřává něco mimo domov. A i když je cena důležitá (pro 88 % ve věku 16–23 let je klíčová), není to jediný rozhodující faktor. Důraz je kladen i na rychlost (35 %), chuť (77–80 %) a to, zda je nápoj trendy (35 %)
Budoucnost je růžová
V KFC si můžete vychutnat Bubble Tea ve dvou osvěžujících příchutích – exotické mango s praskajícími pomerančovými kuličkami vás přenese rovnou do tropického ráje, zatímco růžový grep s borůvkami potěší jemně nakyslou ovocnou vlnou, která povzbudí každé odpoledne. Mezi zákazníky je zatím o něco oblíbenější příchuť mango. Více než polovina z nich si objednává Bubble tea ve velké verzi, tedy 500 ml. Možnost dát si společně s Bubble tea zároveň klasické jídlo je jedna z výhod, kterou zákazníci vyhledávají – velmi často nápoj kombinují s menu nebo boxem.
Zájem o tento moderní nápoj předčil všechna očekávání, a proto se značka chystá nabídku dál rozšířit. „Chceme, aby si u nás každý našel svou oblíbenou příchuť – ať už sází na osvědčenou klasiku, nebo rád zkouší nové kombinace. Sledujeme trendy, nasloucháme našim zákazníkům a hledáme nové způsoby, jak jim dělat radost každý den,“ říká Helena Vyhnánková, marketingová ředitelka KFC.
Síť restaurací KFC nabízí šťavnaté kuřecí kousky z čerstvého masa ve více než 30 000 pobočkách v 147 zemích světa. V České republice bylo první KFC otevřeno v roce 1994 ve Vodičkově ulici v Praze a v současné době stojí již 136 restaurací. Základní nabídku tvoří kousky čerstvého kuřete připravované podle tajného receptu Colonela Sanderse. Více informací na: www.kfc.cz. KFC naleznete na Facebooku pod KFCCR a na Instagramu KFC_CZ.
AmRest Holdings SE se sídlem v Madridu je největším nezávislým nadnárodním provozovatelem restaurací ve střední a východní Evropě. V roce 1993 získal na základě licenčních dohod a partnerské spolupráce mezi své klienty společnosti jako KFC, Pizza Hut, Burger King a Starbucks. V současnosti AmRest spravuje více než 2 090 provozoven předních řetězců rychlého občerstvení a neformálních restaurací, jejichž cílem je poskytovat výjimečné služby a neodolatelnou chuť produktů za dostupné ceny hostům po celém světě. Společnost působí v 22 zemích včetně Polska, České republiky, Německa, Francie, Španělska a Maďarska. Více než 45 000 zaměstnanců společnosti poskytuje každý den špičkové služby a nabízí výrobky té nejvyšší kvality. Více informací naleznete na www.amrest.eu.

Zakončete léto stylově s osvěžujícím Bubble tea od KFC!
Vychutnejte si návrat do slunných dnů a dovolenkové atmosféry. Bubble tea je doslova fenoménem a ikonickým drinkem generace Z. Ochutnaly ho už téměř dvě třetiny z nich a jeho obliba stále roste. Není se čemu divit: zábavné praskací kuličky a lahodná ovocná chuť vás chytí a nepustí. Letos vás navíc čekají dva neodolatelné letní hity – exotické mango a růžový grep. A pokud si chcete zážitek vychutnat naplno, dopřejte si k němu oblíbené kuřecí kousky z KFC.