Supermarkety dohánějí papírnictví. Podle průzkumu BILLA více než třetina rodičů nakupuje školní pomůcky při běžném nákupu
Modletice 25. srpen 2025
Zájem rodičů nakupovat školní pomůcky v supermarketech roste. Podle průzkumu společnosti BILLA zde pořizuje školní výbavu více než třetina rodin (37 %), což je jen o několik procent méně než v papírnictvích (41 %).
Supermarkety a hypermarkety se stávají stále oblíbenějším místem pro nákup školních potřeb. Aktuální průzkum společnosti BILLA mezi více než 500 rodiči školáků ukázal, že je zde pořizuje už 37 % rodičů, zatímco papírnictví zůstávají na prvním místě jen s mírným náskokem (41 %). Rodiče oceňují především pohodlí, kdy mohou výbavu do školy vyřídit spolu s běžným nákupem potravin. Zajímavý rozdíl se ukázal také mezi ženami a muži – zatímco ženy dávají častěji přednost papírnictvím (43 %), muži volí spíše supermarkety (40 %).
Vedle místa nákupu hraje velkou roli také načasování. Polovina rodin pořizuje školní potřeby už v první polovině srpna a desetina dokonce v červenci. Pro mnoho domácností se tak léto stává nejen časem odpočinku, ale i obdobím praktických nákupů, které zajistí hladký start nového školního roku.
Dalším kritériem při výběru školních potřeb je cena, kterou zohledňuje 85 % rodičů. Důležité jsou ale také vzhled a motivy pomůcek. Do nákupů jsou navíc ve většině případů aktivně zapojeni samotní školáci. V 73 % domácností rodiče vybírají pomůcky společně s dětmi nebo nechávají volbu pouze na nich.
„V posledních letech vidíme, že zákazníci nakupují školní pomůcky stále častěji právě v supermarketech. Už letošní červenec potvrdil tento trend, kdy poptávka po školních potřebách u společnosti BILLA vzrostla meziročně téměř o 60 %. Rodiče oceňují pohodlí, kdy při běžném nákupu potravin vyřeší i školní výbavu. Proto pravidelně připravujeme speciální nabídky tohoto sortimentu,“ říká Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs BILLA ČR.
Aktuální nabídku školních pomůcek přehledně představuje speciální katalog Zpátky do školy spolu s akčními letáky, které zákazníci pohodlně naleznou na webu www.billa.cz nebo v aplikaci BILLA. Pro ty, kteří preferují online nakupování, je navíc na e-shopu BILLA k dispozici rozšířený sortiment školních potřeb, doplněný například o penály a batohy značky Baagl.

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši více než 35 mld. Kč (2023), s 283 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí jejích vybraných privátních značek – především Vocílky a České farmy. Mezi další oblíbené privátní značky se řadí BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora.
REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, BILLA PLUS, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy.
Více informací na: http://www.billa.cz