TikTok trend nebo kávová revoluce mladých? Víme, proč milují ledovou kávu
Praha, 13. srpna 2025
S každou novou generací přicházejí nové trendy, nový styl oblékán i životní styl. Ačkoliv by to mnohé zprvu nenapadlo, současná generace mladých mění pravidla hry i v kávovém průmyslu. Zatímco předchozí generace milovaly tradiční cappuccino nebo lungo, dnešní mladí se nebojí s kávou experimentovat. Proč ale zrovna ledová káva uchvátila jejich chuťové buňky a peněženky?

Jen obsah na sociální sítě?
Současná mladá generace už dávno nepije kávu jen za účelem probuzení po ránu nebo kvůli chuti. A ačkoliv toto jsou stále důležité faktory, mladí je nyní vyhledávají v ledové podobě. V drtivé většině případů totiž, především v letních měsících, sahají po jedné z mnoha variant ledové kávy. Ale proč? Na popularizaci tohoto nápoje mají bezpochyby obrovský vliv sociální sítě. Ledová káva se stala virální záležitostí, a to nejen díky vzhledu, ale i díky stovkám receptů, výzev a videí, které jí ukazují jako „it drink“ mladé generace. Jen hashtag #icedcoffee má na Instagramu přes 3,6 milionů příspěvků, platforma Tik Tok je na tom velmi podobně.
Ledová káva jako módní doplněk
Ačkoliv generace mladých dospělých klade důraz na chuť, vzhled obalu je pro ně také důležitý. Kultura ledové kávy se u mnohých přetvořila v životní styl, do kterého rozhodně spadá i móda. Mladým tak tedy není cizí ladit svůj outfit k ledové kávě, ať už v kelímku, nebo plechovce. Ačkoliv to možná dělají podvědomě, jedná se o „statement“, kterým se hlásí právě ke komunitě milovníků ledové kávy.
Rituály
Jakmile vysvitne sluníčko a teploty se zvednou, zahrádky kaváren se zaplní skupinami lidí s ledovou kávou na několik způsobů. Nejčastěji se jedná právě o dvacátníky, kteří po podnicích vyžadují namíchat nejnovější trendy. Ať je ledová káva namíchána klasicky, nebo jako Espresso Orange, jeden z jejích nejstarších účelů přetrval i mezi mladými. Tento nápoj je stále považován za sociální rituál s přáteli, mezi přednáškami nebo jako chvilka relaxace, kdy člověk „vypne“ a má čas sám pro sebe.
Praktická volba v horkých dnech
Ač je ledová káva esteticky přitažlivá, mladá generace není tak povrchní. Chuť a benefity kávy jsou pro mnoho z nich, především studentů, klíčové. Jedná se také o čistě praktickou volbu, kdy je potřeba zůstat produktivní i v parných dnech. Ledová káva se přirozeně stává alternativou klasického horkého cappuccina. A kdo jiný, než mladí přizpůsobí své zvyky jako první?
Sladké potěšení
Sladit, nebo nesladit? Otázka, která mezi milovníky kávy rezonuje už od nepaměti. I když si ne každý dopřává sladkou kávu denně, čas od času přijde chuť na pořádnou sladkou bombu. A právě ledová káva bývá s tímto požitkem často spojována – přestože ji lze připravit i bez cukru.
V současnosti máme téměř nekonečné možnosti, jak si ji namíchat: desítky příchutí, druhů mlék, toppingů nebo šlehaček. Chuť na sladké tak lze snadno zahnat jednou ledovou kávou, připravenou přesně podle vašich představ.

NÁŠ TIP – Produkty HELL ICE COFFEE CAPPUCCINO využívají kávový extrakt Arabika, který dodává kávě zemitý nádech a vyšší obsah kofeinu – 40 mg/100ml. Právě tuto kombinaci oceníte při přípravě intenzivnějších ledových káv nebo i koktejlů. HELL ICE COFFEE CAPPUCCIONO je perfektním spojením chutě, kofeinu a ledového drinku v teplých dnech. HELL ENERGY si navíc také zakládá na recyklovatelnosti plechovek, proto má ledová káva 100 % recyklovatelný hliníkový obal o objemu 250 ml.
Společnost HELL ENERGY založená v Maďarsku v roce 2006 je v současné době jednou z nejrychleji se rozvíjejících FMCG značek. Během pouhých čtyř let se stala lídrem na maďarském trhu a expandovala do dalších zemí světa, zejména v Evropě a Asii. Momentálně je dostupná na více než 60 trzích, v několika z nich je uznaným lídrem ve svém segmentu. Za úspěchem HELL ENERGY stojí vynikající kvalita, příznivá cena, široká dostupnost a prvotřídní marketingové aktivity. Společnost je jedinečným hráčem na poli výroby energetických nápojů a jako jediná na světě může říct, že je lídrem tohoto odvětví hned v několika zemích. Je rovněž vlastníkem ultramoderní plnírny a továrny na hliníkové nápojové plechovky, což jí dává bezkonkurenční celosvětovou strategickou pozici.