Turistika

Průzkum Angry Beards: Jak Češi (ne)řeší hygienu na cestách

Praha 5. srpna 2025

Letní cestovní horečka je v plném proudu a s ní přichází nejen zážitky z dovolené, ale i výzvy spojené s hygienou. Ať už Češi míří do zahraničí, nebo dávají přednost výletům po okolí, chtějí se i na cestách cítit svěže. Značka Angry Beards se proto rozhodla zjistit, jak během letních měsíců řešíme nepříjemné pocení, zouvání a používání deodorantů.

Češi nejčastěji cestují do středních Čech, za hranicemi pak tradičně míří do Chorvatska a na kratší výlety na Slovensko. Nejvíc se jezdí autem, ale roste i obliba vlaků a autobusů.[1] Právě hromadná doprava bývá z hlediska hygieny největší výzvou. Typickým příkladem je zouvání bot – zvyk, který v horkých dnech mnozí považují za úlevu, ale okolí ho vnímá jinak. Tři čtvrtiny mužů přiznalo, že se zouvají dokonce i v práci – polovina z nich pravidelně. A i když se 32 % z nich obává zápachu, pouze necelých 4 % připustilo, že jim zápach nohou někdy pokazil rande nebo schůzku.[2]

Přestože pohodlí často vítězí i na úkor ohleduplnosti k ostatním, hygienické návyky nejsou českým mužům úplně cizí. Mezi nejpoužívanější přípravky patří deodoranty (79 %) a sprchové gely (76 %). Není proto překvapením, že právě v letních měsících poptávka po deodorantech výrazně roste – podle údajů značky Angry Beards se jejich prodeje mohou v tomto období zvýšit až o 150 %. Jen třetina mužů však nosí antiperspirant pravidelně s sebou a dalších 45 % pouze příležitostně. Zhruba čtvrtina si ho na veřejnosti vůbec neaplikuje.

„Často vidíme, že chlapi jen přestříknou podpaží parfémem a myslí si, že je hotovo. Jenže tak vzniká toxický mix vůní a potu. Správný postup je použít antiperspirant nebo deodorant už doma, a ideálně mít malý cestovní sprej s sebou,“ vysvětluje Honza Trval, CEO Angry Beards.

Zápach přitom nemusí souviset jen s potem – výrazně ho ovlivňují i ponožky, obuv nebo dlouhé cestování bez možnosti se přezout. Pomoci může kombinace praktických produktů: FeetSaver, deodorant na nohy, který osvěží a potlačí pach, ShoeSaver, sprej do bot s účinkem přes noc, a také bavlněné ponožky Calm B, které díky iontům stříbra udrží chodidla svěží na každém kroku. Pohodlný střih, zesílená pata i špička a ochrana achilovky navíc zajišťují komfort i při celodenním nošení.

Na cestách se hodí i antiperspirant s delším účinkem nebo jemný Fresh Spray s aloe vera na obličej a krk. Všechny zmíněné produkty existují i v 50ml balení, ideálním do příruční tašky nebo přihrádky v autě.

Téma každodenní svěžesti samozřejmě řeší i ženy. Značka Busy B, vytvořená právě pro ně, nabízí praktická a šetrná řešení pro každodenní péči – funkční produkty s příjemnými texturami a decentními vůněmi, které se vejdou i do menší kabelky.

O Angry Beards  – Nekompromisní značka kosmetiky pro chlapy Angry Beards na český trh vlítla jako dělová koule už v roce 2017. Celý cirkus založil Tomáš Čech, srdcem i duší třebíčský patriot. Dnes firmu tvoří téměř stovka podobně naladěných šílenců. V roce 2024 se obratově přiblížili na dostřel metě 250 milionů korun. Tisíce spokojených recenzí sklízejí engrybírdí výrobky na vousy, vlasy i kule, fenoménem mezi dárky je potom sada intimní kosmetiky obsahující sportovní lubrikant, deodorant a boxerky s držákem „nádobíčka“. Angry Beards se nebojí upřímného marketingu a svým zákazníkům od prvního momentu zásadně tykají. V roce 2023 světlo světa spatřila také sesterská značka kosmetiky pro dámy s názvem Busy B a v roce 2024 i značka spodního prádla pro chlapy Calm B.


[1] ČSÚ: Cestování Čechů v roce 2023

[2] Stem/Mark pro Angry Beards v České republice, 23.–30. 05. 2024, 1 010 resp

Sdílejte ...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *