Lidl pokračuje v podpoře recyklace – nový automat na PET lahve a plechovky v Praze 5
Praha 23. července 2025

Lidl spustil pilotní projekt na vracení PET lahví a plechovek již v únoru 2023 ve třech svých prodejnách – v Praze, Brně a Plzni. Na podzim téhož roku se projekt rozšířil o dalších pět prodejen a v letošním roce Lidl testuje technologie i pro méně obvyklé typy prodejen. Zákazníci mohou vracet všechny nesešlápnuté PET lahve a plechovky, které se běžně prodávají v Česku, a to bez ohledu na to, kde byly zakoupeny. Pokud zákazník vrátí alespoň šest kusů, získá slevu na vybrané produkty jako odměnu za aktivní přístup k recyklaci. Díky tomuto projektu se společnosti podařilo již shromáždit více než milion nápojových obalů.
Od července se pilotní projekt rozšíří o další prodejnu. Zákazníci budou nově moci vracet nápojové obaly i v pražské prodejně na ulici Stroupežnického. Tento automat, který je určený pro menší nebo neobvyklé prodejny, přijímá PET lahve i plechovky. Pilotní provoz potrvá do konce ledna 2026. Stávající automat na skleněné lahve zůstane i nadále v provozu.
Tento projekt si za dobu svého fungování u zákazníků získal velkou oblibu. „Naše anketa ukázala, že obaly vrací alespoň jednou týdně 37 % zákazníků, přičemž 13 % z nich je vrací ještě častěji. Také nás těší, že pro 70 % lidí není problém uchovávat obaly nesešlápnuté,“ uvedla mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková. Jedná se o pilotní projekt vracení PET lahví a plechovek, který je součástí mezinárodní iniciativy ReSET Plastic skupiny Schwarz, do níž patří také Lidl. Jejím cílem je nejen snižovat množství plastů a podporovat jejich opětovné využití, ale také pomáhat lidem měnit přístup k plastovým obalům. Plošné zálohování PET lahví a plechovek se kvůli neshodám v Poslanecké sněmovně nestihne schválit v tomto volebním období, jeho zavedení se předpokládá během roku 2028.
Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 322 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop na www.lidl.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulosti výstavbu oblíbených Rákosníčkových hřišť. Více informací naleznete na www.lidl.cz.