Sport

LFA vstupuje do nové sezony s novými partnery, ambasadorem Klubu legend i hlavní fází kampaně Chance Liga je FENOMÉN

Praha 16. července 2025

Ligová fotbalová asociace představila na slavnostním předsezónním setkání v prostorách pražského DOXu řadu novinek, s nimiž vstupuje do ročníku 2025/26. Mezi klíčové patří proměněná koncepce Klubu legend, jehož ambasadorem se stal rekordman v počtu startů Milan Petržela, a především zahájení hlavní fáze brandové kampaně Chance Liga je FENOMÉN.

Součástí programu bylo rovněž oznámení nových reklamních partnerů profesionálního ligového fotbalu – stavební skupiny VINCI Construction CS a národního dopravce České dráhy, a prodloužení s jedním současným – Českou podnikatelskou pojišťovnou.

„Minulá sezona byla v mnoha ohledech historická a díky celé řadě novinek ji lze označit za začátek nové etapy ligového fotbalu u nás. Do ročníku 2025/26 ale vstupujeme s neméně velkým očekáváním a přesvědčením, že bude ještě silnější než ta předchozí, na hřišti i mimo něj. Věříme, že se fanoušci mají na co těšit a že společně s kluby a partnery posuneme ligový fotbal opět o krok dál,“ uvedl výkonný ředitel Ligové fotbalové asociace Tomáš Bárta.

Tři jistá místa v Evropě jako lákadlo navíc

Vedle tradičního boje o titul bude i letos velkým sportovním tahákem snaha klubů o účast v evropských pohárech. Díky 9. místu v koeficientu UEFA po sezoně 2024/25 má český fotbal pro ročník 2026/27 zajištěno, že hned tři kluby zamíří přímo do základní skupiny – mistr znovu do Ligy mistrů, vicemistr minimálně do Evropské ligy a vítěz poháru alespoň do Konferenční ligy. Celkově minimálně do předkol zasáhne znovu pět týmů.

„Tento fakt je skvělou vizitkou a reklamou pro české kluby i pro Chance Ligu jako celek v rámci celé Evropy. Je to zároveň silný důkaz toho, v jak dobré kondici se ligový fotbal dlouhodobě nachází. Boj o titul i další příčky bude i díky těmto motivačním prvkům ještě atraktivnější a jsem přesvědčen, že nás čeká fantastická podívaná a spousta skvělých zápasů,“ doplnil Bárta.

Brandová kampaň vstupuje do hlavní fáze

Toto výjimečné období chce Ligová fotbalová asociace využít také prostřednictvím historicky první celorepublikové brandové kampaně na podporu ligového fotbalu, jejíž úvodní fáze odstartovala začátkem července. S blížícím se startem soutěže kampaň s hlavním heslem Chance Liga je FENOMÉN, která odkazuje na rekordní zájem, návštěvnost a sledovanost zápasů, vstupuje do své hlavní fáze.

V té se již představí všech 16 klubů v oficiálních dresech a výrazněji se promítne nejen rozmanitost hlavních ligových tváří, ale také rivalita a emoce spojené se soutěžními zápasy.

„Využití unikátních bomberů bez klubové příslušnosti v úvodní fázi odkazovalo na přípravné období mezi sezonami, které je tak trochu tajemné a jsme během něj všichni v očekávání, co přinese start ročníku. Hlavní fáze má naopak naplno rozproudit emoce, které k soutěžnímu fotbalu neodmyslitelně patří,“ uvedl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.

„Právě emoce, vášeň, rozmanitost i sounáležitost jsou klíčové hodnoty, na kterých chceme ligový fotbal dlouhodobě stavět. Proto do kampaně zapojujeme nejvýraznější tváře všech klubů, které reprezentují autenticitu, osobitost i sílu příběhů, které týmy i Chance Liga mají. Je našim cílem ukázat, že je zde celá řada IKON, na které má smysl přijít a s nimiž je možné se ztotožnit. Hlavní fáze je proto postavená na rozmanitosti i jednotě. Na tom, co jednotlivé kluby odlišuje, ale zároveň spojuje. A nese jasný vzkaz: být součástí Chance Ligy znamená být součástí něčeho výjimečného, být součástí FENOMÉNU,“ dodal Hajný s tím, že vše se promítne i do nové verze znělky Chance Ligy pro sezonu 2025/26.

Nový Klub legend s ambasadorem Milanem Petrželou

Na důležitost osobností a tradice upozorňuje také projekt Klub legend, kterým LFA dlouhodobě oceňuje hráče a trenéry, kteří dosáhli hranice 300 odehraných či odtrénovaných utkání v samostatné české nejvyšší soutěži.

Od sezony 2025/26 chce LFA tomuto projektu vtisknout ještě větší váhu a dopřát těmto výjimečným osobnostem více prostoru a pozornosti. Novou tváří projektu se stal rekordman v počtu ligových startů Milan Petržela, který bude jako ambasador moderovat i speciální pořad, v němž svým originálním a vtipným způsobem představí nové členy Klubu legend – tedy osobnosti, s nimiž se ve většině případů sám potkal nebo ještě potká na hřišti.

Díky spolupráci s předním českým designérem Lukášem Macháčkem, autorem ikonických bomberů z úvodní fáze kampaně, vznikne pro každého nového člena unikátní sako na míru, doplněné o speciální dárkovou krabičku od LFA.

„Projekt Klub legend je poctou výjimečným osobnostem, které zanechaly výraznou stopu v historii ligového fotbalu. Chceme, aby tito hráči a trenéři nebyli jen statistikou v historických tabulkách, ale živou součástí ligového příběhu. Spojení s Milanem Petrželou a Lukášem Macháčkem přináší do projektu novou energii i moderní rozměr, zároveň také hravost i autenticitu. A nový vizuální styl mu dává důstojnost, jakou si skutečné legendy zaslouží,“ řekl Hajný.

„Být součástí Klubu legend a navíc rekordmanem je pro mě velká čest. Když jsem dostal nabídku stát se jeho ambasadorem, neváhal jsem. Vážím si každého hráče nebo trenéra, který v lize něco odmakal, a moc se těším, až je budu moct v novém formátu představit. Mnohé z nich znám osobně a věřím, že to budou silné i zábavné momenty,“ dodal Milan Petržela, záložník Slovácka.

Další růst či konferenční přenos. Partneři vyhlíží start ročníku

Na start nového ligového ročníku se těší také partneři Chance Ligy a Chance Národní Ligy. Vedle celé řady novinek v oblasti fanouškovského zážitku i prezentace ligového fotbalu napříč republikou se zaměřují i na další rozvoj vzájemné spolupráce.

„V roli generálního partnera soutěže máme za sebou první sezonu, která vedle nezapomenutelných fotbalových zážitků přinesla také další rozvoj v oblasti fan experience a v práci s fanoušky. V nastaveném směru chceme pokračovat i v nové sezoně a posunout ho zase o úroveň výš. Připravili jsme hned dvě klíčové aktivace – pokračování oblíbené Megatipovačky a zcela novou, nejkomplexnější fantasy ligu v Česku. Věříme, že obě nabídnou fanouškům zábavu i silné emoce a těšíme se na jejich odezvu,“ uvedl Martin Ptáčník, šéf sponzoringu Chance.

„Jsme hrdí, že můžeme být součástí nejvyššího českého ligového fotbalu a pomáhat s jeho posunem kupředu. Jako digitální partner se zaměřujeme především na vývoj a inovaci technologií, které ligu posunují blíže k fanouškům a zlepšují její digitální tvář. V nové sezoně navážeme na úspěšné projekty z předchozího ročníku a zároveň se těšíme na další výzvy, které pomohou posilovat značku ligy i vztah s jejími fanoušky,“ doplnil Marek Kindernay, výkonný ředitel oficiální vysílatele Chance Ligy OnePlay Sport.

„Jsme hrdí na to, že jsme dlouhodobým partnerem Ligové fotbalové asociace a že i nadále můžeme podporovat český profesionální fotbal. Mobilita je dnes klíčová nejen na hřišti, ale i mimo něj a jsme rádi, že to jsou právě vozy Louda Auto, které pomáhají zajišťovat zázemí a pohyb lidem, kteří český fotbal posouvají kupředu,“ dodal Pavel Louda, předseda představenstva Louda Auto.

Sdílejte ...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *